هنگامی که ما یک وب سایت ایجاد می کنیم، باید کاربران آینده خود را در نظر داشته باشیم. آنها کسانی هستند که ما سایت را برای آنها می سازیم، درست است؟
برای ایجاد وب سایتی که مشتریان آن را دوست دارند، باید تجربه کاربری (UX) یا رابط کاربری (UI) را در نظر داشته باشید. UX/UI به بازاریابان و طراحان دیجیتال کمک میکند تا وبسایتها و کمپینهای بازاریابی دیجیتال بسازند که کاربر را در اولویت قرار دهد تا یک تجربه وب یکپارچه را ایجاد کند که باعث بازگشت مشتریان میشود.
روندهای UX نحوه ایجاد وب سایت توسط طراحان را برای کاربران مدرن شکل می دهند. این روندها و پیش بینی های UX/UI 2024 باید در رادار شما باشد تا در سایت خود پیاده سازی کنید:
روندهای UX/UI برای سال 2024
نگاهی به برخی از روندهای UX/UI برای سال 2024 بیندازید که ارزش توجه کردن را دارند (و شاید حتی سرمایه گذاری روی آن ها!). برای شروع با خدمات طراحی UX WebFX آماده اید؟ با ما تماس بگیرید 888-601-5359 یا اکنون به صورت آنلاین با ما تماس بگیرید!
1. پیمایش همه جانبه
با پیمایش همه جانبه، طراحان این قدرت را دارند که محتوایی را که میخواهند برای بینندگان نمایش دهند، و نحوه نمایش آن محتوا را کنترل کنند.
اسکرول غوطهور که اغلب به آن «پیمایش» میگویند، شامل نمایش محتوا به کاربران به شیوهای استراتژیکتر و رواییتر است. با کمک انیمیشن های روان و عناصر پویا که سایر وسایل ثابت سایت را همراهی می کنند، مشتریان بیشتر با وب سایت شما درگیر می شوند.
پیمایش همه جانبه کنجکاوی مشتری را تشویق می کند و آنها را به تعامل با محتوای سایت شما دعوت می کند که معمولاً ممکن است نادیده گرفته شود.
در حالی که این یکی از روندهای اصلی طراحی UX/UI 2024 است که بازاریابان باید به آن توجه داشته باشند، باید توجه داشته باشیم که اسکرول همه جانبه یک گرایش طراحی گرافیکی است که نه جهانی. باید متناسب با کسب و کار شما باشد و از اهداف بازاریابی شما حمایت کند.
در حالی که این یک ابزار عالی است، ابتدا مطمئن شوید که با برند شما هماهنگ است!
2. انتخاب رنگ های جسورانه
از میان تمام گرایشهای UX/UI برای سال 2024 و پیشبینیهای موجود در این فهرست، استفاده از انتخابهای رنگی جسورانه و طرحهایی مانند شیبهایی که حسی قدیمی یا نوستالژیک را القا میکنند، یکی از مواردی است که احتمالاً با آن آشنا هستید.
درست مانند مدهای دهه 70، 80، 90 و Y2K، طرحها و طرحهای رنگی آن زمانها نیز به همین شکل است. به طور خاص، انتخابهای طراحی مانند رنگهای پررنگ، متضاد و گرادیانها بازگشت بزرگی را در طراحی وبسایت برای UX/UI ایجاد میکنند.
گرادیان حرکت و پویایی بیشتری را به رنگ های مسطح اضافه می کند. هنگامی که آنها به درستی در طراحی وب سایت شما ادغام شوند، یک روند رابط کاربری عالی برای سال 2024 هستند تا چشم ها را به صفحه شما جلب کنند و می توانند عناصر ایستا را پر انرژی و معنادارتر کنند.
با بازگشت سبکهای یکپارچهسازی با سیستمعامل، میتوانیم انتظار داشته باشیم که انتخابهای رنگی جسورانه مانند نئون در تضاد با رنگهای خاموشتر نیز ظاهر شوند. طرحهای رنگی که حس نوستالژی را القا میکنند، لایه دیگری از شخصیت را به وبسایت شما میافزایند که افراد را به سمت خود جذب میکند، و این را تبدیل به یک روند UX برای سال 2024 میکند که نمیخواهید آن را از دست بدهید.
3. عناصر بصری 3 بعدی و متحرک
عناصر بصری سه بعدی و متحرک می توانند به جلب توجه بیشتر به عناصر ثابت در سایت شما کمک کنند. مانند اثرات اسکرول همهجانبه، عناصر سه بعدی و متحرک حرکت (به معنای واقعی کلمه) را به طراحی وب سایت شما اضافه می کنند و به جلب توجه کاربران کمک می کنند.
UX با بهبود تعاملات کاربر با سایت و ایجاد احساس خاطره انگیزتر با عناصر سه بعدی تقویت شده است:
به عنوان یک نکته مهم، عناصر بصری سه بعدی و متحرک باید افزایش دهد و مکمل سایر مطالب موجود در وب سایت شما اطمینان حاصل کنید که این اضافات با محتوای ثابت شما مطابقت دارند و آن را از بین نبرید.
داشتن گرافیکها و انیمیشنهای سه بعدی غیرضروری میتواند وبسایت شما را برای کاربران غافلگیر کند، اما زمانی که این کار به درستی انجام شود، میتوانید تجربهای به یاد ماندنی را برای بینندگان وبسایت ایجاد کنید که به بهترین شکل ممکن احساسی منحصربهفرد و خارج از جعبه داشته باشند!
4. AR/VR
در چند سال گذشته، فناوری واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) بیش از پیش در دسترس کسب و کارها قرار گرفته است. ما فکر می کنیم این یک شرط کاملا مطمئن است که فرض کنیم فناوری AR/VR می تواند بیشتر توسط طراحان وب که به دنبال ایجاد یک تجربه وب سایت همهجانبه هستند مورد استفاده قرار گیرد.
AR صحنههای دنیای واقعی است که با صدا، گرافیک و سایر ورودیهای تولید شده توسط کامپیوتر تقویت میشود. VR یک شبیه سازی کامپیوتری از یک محیط است. هر دو فوق العاده غوطه ور هستند و می توانند برای کسب و کارهایی که به دنبال ایجاد یک تجربه منحصر به فرد برای مشتریان خود هستند مفید باشند.
میتوانید از AR و VR به روشهای زیادی مانند نمایش محصولات استفاده کنید:
تجاری سازی فناوری AR/VR یک پیشرفت هیجان انگیز است که می تواند برای کمک به ایجاد تعاملات مجازی که با زندگی واقعی ادغام می شوند، استفاده شود. در حال حاضر در زمینه هایی مانند آموزش، خرده فروشی و مراقبت های بهداشتی استفاده می شود، بنابراین افزایش استفاده از آن در بازاریابی، گرافیک و طراحی وب سایت بدون شک به واقعیت در سال 2024 نزدیک تر است.
5. ابزار شخصی سازی
کاربران از خرید و مرور تجربههایی که احساس شخصیسازی میکنند و برای آنها تطبیق داده میشوند، قدردانی میکنند. با افزودن ویژگیهای شخصیسازی به سایت خود، مانند توصیهها و نتایج مبتنی بر مکان یا پیشنهادات بر اساس رفتار مرور آنها، این تجربه را به مشتریان بدهید.
در دنیایی که به طور فزاینده ای به سمت یک چشم انداز دیجیتال در حال تغییر است، برای کاربران آسان است که احساس کنند در دریایی از داده ها گم می شوند. با افزودن این ویژگیهای شخصیسازی، به آنها احساس خوش آمدید به سایت خود کنید.
ممکن است آنها رودررو با شما صحبت نکنند، اما به نظر می رسد بهترین گزینه بعدی است!
6. حالت تاریک و ضد نور
اگر تنظیمات برنامه اجتماعی را به «حالت تاریک» تغییر دهید، این روند طراحی UX/UI را تشخیص میدهید که مطمئناً در سال 2024 حضور بیشتری در وبسایتها خواهد داشت.
حالت تاریک یا حالت ضد نور، یک گرایش طراحی گرافیکی است که واقعاً کاربران را در اولویت قرار می دهد. به جای پسزمینههای سفید روشن که برای چشمها خشن هستند، حالت تاریک کمتر اشباع میشود و خواندن مطالب را آسانتر میکند.
برای بسیاری از کاربران، وبسایتهایی با حالتهای تاریک جذابتر هستند، زیرا، بهویژه در شب، نسبت به وبسایتهایی با متن روی پسزمینه روشن، فشار چشم کمتری ایجاد میکنند. برای پیاده سازی این روند، می توانید رنگ های تیره تر را برای کاهش فشار چشم و کمک به اسکرول پیاده سازی کنید.
چه پس زمینه سایت شما تیره باشد و چه فقط یک رنگ ملایم و سفید، طراحی با نور خشن باعث می شود که کاربران از شما تشکر کنند!
7. افزایش دسترسی
تجربه کاربر همه چیز در مورد دسترسی است. شما می خواهید که همه مشتریان بتوانند به راحتی در سایت شما حرکت کنند و یک تجربه کلی مثبت در سایت شما داشته باشند.
شما با افزایش دسترسی به کاربران کمک میکنید و با این ایدهها شروع میکنید:
جستجوی صوتی
یکپارچهسازی قابلیتهای جستجوی صوتی یکی از بهترین راهها برای افزایش دسترسی به وبسایت است، زیرا به اصطلاح، تجربه کاربری بدون هندز بیشتری را امکانپذیر میکند.
کاربران به جای تایپ یک پرس و جو در نوار جستجوی سایت خود، به راحتی می توانند آن را در هر دستگاهی که سایت شما را از آن مشاهده می کنند بیان کنند و از آنجا آن را جستجو کنند. این یک ابزار عالی است که به کاربران کم بینا کمک می کند تا بهتر در سایت شما حرکت کنند و قابلیت استفاده آسان را برای همه ارائه می دهد!
طراحی موبایل اول
چه بگوییم؟ همه ما گوشی هایمان را دوست داریم و مشتریان هم همینطور. در سال 2024، مطمئن شوید که وبسایتی بسازید که کاربرانی را که آن را از طریق یک دستگاه تلفن همراه مانند تلفن یا تبلت مشاهده میکنند، در اولویت قرار دهد. با ساختن یک وبسایت اول تلفن همراه، بدون توجه به اینکه از کدام دستگاه آن را مشاهده میکنند، یک تجربه خرید یکپارچه برای مشتریان ایجاد میکنید.
8. نوع جنبشی
گرایش بعدی طراحی رابط کاربری که باید به آن توجه شود نوع جنبشی است که به عنوان متن متحرک نیز شناخته می شود. این متن به شما کمک می کند توجه را جلب کنید، لحن وب سایت خود را تنظیم کنید و پیام خود را به روشی جذاب منتقل کنید.
بینش کارشناسان از
ما چندین بار در طراحیهای مجدد شاهد درخواستهایی برای (نوع جنبشی) بودیم و در مرحله انیمیشن ساختها بسیار محبوب بود. توجه کاربر را جلب می کند و کمی شگفت انگیز به سایت اضافه می کند!
نوع جنبشی برای داشتن یک اثر قدرتمند لازم نیست فوق العاده پیچیده باشد. چیزی ساده به عنوان یک انیمیشن اسلاید در هنگام اسکرول کاربر می تواند تفاوت را ایجاد کند:
اگر نکات خاصی دارید که میخواهید در میان متنهای دیگر بر آن تأکید کنید، تایپوگرافی جنبشی راهی عالی برای رفتن است.
9. گیمیفیکیشن
گیمیفیکیشن شامل افزودن عناصر تعاملی به طراحی وب است که کاربر را تشویق به انجام یک عمل خاص می کند. ایده این است که یک تجربه وبسایت معمولی بیشتر شبیه یک بازی باشد تا یک کار برای تکمیل.
بینش کارشناسان از
“ایده (گیمیفیکیشن) این است که کاربران را به شکلی درگیر کند که به جای یک کار طاقت فرسا برای وارد کردن چیزها شبیه یک بازی باشد.”
به قالب Duolingo فکر کنید. آنها از یک تم نقشه با سطوح مختلف استفاده می کنند تا به کاربران خود در یادگیری زبان جدید و تعامل با پلت فرم کمک کنند.
چند نمونه از گیمیفیکیشن در طراحی وب عبارتند از:
- نشان ها
- پاداش
- چالش ها
- آزمون ها
این روند UI برای تشویق کاربران به ارائه اطلاعات تماس، اطلاعات جمعیتی و اولویتهای خود ایدهآل است. شما میتوانید در حین دریافت اطلاعات بیشتر از بازدیدکنندگان سایت، فرآیند را سرگرمکنندهتر کنید.
10. طرح جعبه بنتو
طراحی جعبه بنتو یکی دیگر از روندهای مهم UX 2024 است. طراحی جعبه بنتو همه چیز را در جعبه های کوچک و مرتبی قرار می دهد که در کنار هم قرار می گیرند. این طراحی ظاهر وب سایت شما را مدرن می کند و آن را جذاب تر می کند.
این مثال از RingConn نشان می دهد که چگونه عناصر مختلف وب سایت را می توان به سبک بنتو تبدیل کرد:
سایت های بیشتری از این سبک استفاده می کنند تا محتوای خود را چشم نوازتر کنند. در سال 2024 و پس از آن، می توانید سعی کنید برخی از ترتیبات بنتو را در وب سایت خود قرار دهید تا این روند را دنبال کنید.
11. طراحی مولد
احتمالاً طراحی مولد آنلاین را در قالب هنر هوش مصنوعی (AI) دیدهاید. اما آیا میدانستید که میتوانید از هوش مصنوعی برای ایجاد وبسایتهای سازگار با تجربه استفاده کنید؟
با پیشرفت هوش مصنوعی برای ایجاد وب سایت ها، طراحی مولد محبوب تر می شود. به جای طراحی دستی وب سایت خود، می توانید از ابزارهای هوش مصنوعی برای کمک به شما در همه چیز از قالب بندی و انتخاب آیکون گرفته تا تولید محتوا استفاده کنید.
هوش مصنوعی جایگزین دائمی برای طراحان انسانی نیست، اما قطعا می تواند به سرعت بخشیدن به این روند کمک کند. اگر می خواهید طراحی مولد را امتحان کنید، ابزارهای زیادی برای وب سایت ها وجود دارد، مانند:
این ابزارها می توانند به شما کمک کنند تا با روندهای طراحی UX آشنا شوید و بار کاری را برای تیم خود کاهش دهید!
12. ریز فعل و انفعالات
بستن لیست ما از گرایشهای طراحی UI، ریز تعامل است. Microinteration ها انیمیشن های ظریفی هستند که با دادن بازخورد بصری از کاربر پشتیبانی می کنند.
این تعاملات کوچک و هدفمند می تواند UX را بهبود بخشد و به آنها کمک کند تا در وب سایت شما حرکت کنند. آنها به تمام اهدافی دست مییابند، از جلب توجه و تشویق به مشارکت گرفته تا راهنمایی کاربران از طریق مراحل خاص.
این تعاملات می تواند به سادگی برجسته کردن یک دکمه باشد:
برخی از نمونه های دیگر از ریز تعاملات عبارتند از:
- وقتی ماوس را روی آن میبرید، متن برجسته میشود
- هنگامی که شما به یک مورد واکنش نشان می دهید، یک شکلک ظاهر می شود
- یک نماد بارگیری که پس از ارسال فرم ظاهر می شود
هرچه توجه بیشتری به جزئیات وب سایت خود داشته باشید، UX شما بهتر خواهد بود. ایجاد ریز تعاملات یک کار طراحی ضروری برای لذت بردن از وب سایت شما است!
ما نمی خواهیم در مورد کاری که انجام می دهیم به شما بگوییم، ما می خواهیم نشان دادن شما.
نمونه کارها ما را مشاهده کنید
ما ساخته ایم
1،100
وب سایت ها
در انواع صنایع
WebFX میزبان متخصصان UX/UI وب سایت شگفت انگیز است
خدمات طراحی UX/UI برای هر کسبوکاری که به دنبال ایجاد وبسایتی است که مشتریان آن را دوست خواهند داشت، ضروری است – اینجاست که WebFX وارد میشود.
WebFX خدمات طراحی UX/UI ارائه می دهد که می تواند به شما کمک کند روندهای UX/UI 2024 را ثابت کنید تا بتوانید شروع به پرورش و تبدیل سرنخ ها کنید. متقاعد نشدی؟ توصیفات مشتری ما را بررسی کنید که ثابت می کند تیم اختصاصی UX/UI ما می تواند کار را انجام دهد.
با ما تماس بگیرید 888-601-5359 برای شروع، یا امروز آنلاین با ما تماس بگیرید!