سئو پادکست شماره 61: مصاحبه با کاسپار شیمانسکی
قسمت شماره 61 از پادکست سئو توسط #SEOSLY دارای یک کارشناس سئو، کاسپار شیمانسکی، عضو ارشد سابق تیم معروف کیفیت جستجوی گوگل.
من از شما دعوت می کنم که در آن مشترک شوید پادکست سئو توسط #SEOSLY برای ادامه یادگیری سئو با من و کارشناسان سئو که با آنها مصاحبه می کنم.
مصاحبه با کاسپار شیمانسکی را تماشا کنید
به مصاحبه با کارمند سابق گوگل، کاسپار شیمانسکی گوش دهید
می توانید گوش دهید قسمت شماره 61 از پادکست سئو توسط #SEOSLY زیر
نکات برتر SEO از Googler سابق
کاسپار شیمانسکی یک متخصص جستجوی پیشرو است که روی تیم هرزنامه وب گوگل و عملیات کیفیت جستجو کار کرده است. او اخیراً دانش و بینش گسترده خود در زمینه سئو را در مصاحبه ای به اشتراک گذاشته است.
در اینجا 10 نکته از نکات برتر سئو کسپار توضیح داده شده است:
از لاگ های سرور برای تجزیه و تحلیل دقیق SEO استفاده کنید
گزارشهای سرور اطلاعات فنی دقیقی را در مورد نحوه خزیدن و دسترسی رباتهای موتور جستجو به سایت شما ثبت میکنند. این داده ها امکان تجزیه و تحلیل گرانول فعالیت ربات را فراهم می کند. ذخیره گزارش های خام سرور برای دوره های طولانی (حداقل 6 ماه، در حالت ایده آل بیش از 1 سال) داده های تاریخی را برای شناسایی روندها و تغییرات در طول زمان فراهم می کند.
تجزیه و تحلیل گزارش سرور خود را به طور خاص بر روی فعالیت ربات متمرکز کنید تا ترافیک کاربر. نکته کلیدی این است که الگوهایی را در نحوه دسترسی Googlebot و سایر رباتهای خزنده جستجو به URLها شناسایی کنید – کدام قسمتهای سایت شما را اولویتبندی میکنند، اغلب میخزند و پاسخهای خاصی را برای آنها برمیگردانند. ترکیب این دادهها با کنسول جستجوی Google میتواند بینشهایی مانند رتبهبندی صفحات خوب اما «نرم ۴۰۴» را نشان دهد، که نشان میدهد منسوخ شدهاند یا محتوای کمی دارند.
برای سایتهای تجارت الکترونیک بزرگ، گزارشهای سرور همچنین به تشخیص مشکلاتی مانند رتبهبندی محصولات اما از بین رفتن موجودی کمک میکنند. به طور کلی، گزارشهای سرور به شما امکان میدهند خزیدن ربات را به رتبهبندی ایدهآل و اولویتهای محتوا نزدیکتر کنید.
ترافیک ارگانیک Bing و Google را مقایسه کنید
موتورهای جستجو میتوانند سایتها را به دلیل مشکلات فنی، کیفیت پایین یا اقدامات دستی هرزنامه کاهش دهند. بررسی ترافیک Bing و Google داده های تشخیصی مفیدی را برای شناسایی علت احتمالی کاهش ارائه می دهد.
اگر ترافیک ارگانیک در هر دو Bing و Google به طور همزمان کاهش یابد، احتمالاً نشان دهنده یک مشکل فنی مانند خطاهای سایت، یک مشکل حیاتی وب اصلی یا خطاهای نشانه گذاری است. مسائلی که مانع همه خزنده های موتورهای جستجو می شود.
با این حال، افتی که فقط گوگل را تحت تاثیر قرار می دهد، به احتمال زیاد یک جریمه خاص گوگل یا تنزل الگوریتمی است. بنابراین منابع ترافیک را با هم مقایسه کنید تا متوجه شوید مشکل فنی است یا یک اقدام گوگل، و بر اساس آن بررسی کنید.
برای سیگنال های تجربه کاربر بهینه سازی کنید
در هسته خود، سئو در مورد ارسال سیگنال های مناسب به موتورهای جستجو است تا نشان دهد محتوای شما یک تجربه کاربری عالی را ارائه می دهد. خزیدن، نمایهسازی، رتبهبندی و کلیکها همگی با رضایت پیشبینیکننده کاربر مرتبط هستند.
یک تاکتیک ساده و در عین حال موثر، بررسی کنسول جستجوی گوگل برای هر صفحه ای با تعداد بازدید بالا اما نرخ کلیک پایین است. این فرصتهای بهینهسازی «میوه کم آویزان» را ارائه میکنند، زیرا بهبود قابلیت کلیک عناوین و توضیحات کمترین تلاش را میطلبد، اما میتواند تعداد کلیکها را در صفحاتی که در حال حاضر ترافیک دارند، افزایش دهد.
شما در حال بهینه سازی برای ارسال سیگنال های تجربه کاربری هستید، نه فقط رتبه بندی را هدف قرار دهید. صفحات ممکن است در حال حاضر رتبه خوبی داشته باشند اما نتوانند بازدیدکنندگان را به کاربران راضی تبدیل کنند.
نام تجاری آنلاین خود را به عنوان یک کانال بازاریابی بسازید
شناخت برند هیچ مزیت مستقیمی برای سئو ایجاد نمی کند، اما ساخت برند برای رشد ارگانیک حیاتی است. یک برند قوی تر به معنای شناخت و وفاداری بیشتر در بین جستجوگران است.
حتی اگر رتبه خوبی داشته باشید، جستجوگران به احتمال زیاد روی مارک هایی که به آنها اعتماد دارند و آشنا هستند کلیک کرده و تبدیل می کنند. وب سایت برند معتبرتر احساس می شود.
برند همچنین وابستگی به سئو را به عنوان یک منبع ترافیک کاهش می دهد. ایجاد نام تجاری خود در کانال ها به این معنی است که مشاهده جستجو برای کاربران لازم نیست تا شما را پیدا کنند. ساخت برند می تواند خود یک کانال باشد.
همه اینها به تجربه کاربر بازخورد می دهد – جستجوگران به کلیک بر روی یک نام تجاری آشنا و قابل اعتماد از SERP اطمینان دارند. ارزش ویژه برند نرخ کلیک و نرخ تبدیل شما را بهبود می بخشد.
از پیشنهاد فروش منحصر به فرد سایت خود (USP) استفاده کنید
تعریف و انتقال ارزش و تمایز منحصر به فرد سایت شما در سئو بسیار مهم است. به موتورهای جستجو کمک کنید تا فوراً در فهرستها بفهمند که چه چیزی باعث میشود کسبوکار شما بهعنوان منطبق مناسب با هدف کاربر متمایز شود.
یک USP قانعکننده و مختصر در تگهای عنوان، توضیحات متا و محتوا با برانگیختن علاقه و ارتباط، به افزایش تعداد کلیکها کمک میکند. USP خود را به طور مداوم در سراسر صفحات ارتباط برقرار کنید تا سیگنال های واضحی در مورد ارزش جایگاه خود ارسال کنید.
به عنوان مثال، یک برند از محصولات پاک کننده سازگار با محیط زیست می تواند شامل “غیر سمی” یا “مواد طبیعی” در قطعات باشد تا در بین رقبا برجسته شود. شناسایی USP شما و برجسته کردن آن سیگنالهایی برای همسو کردن انتظارات کاربر با محتوای شما ارسال میکند.
از دستورالعمل های ارزیابی کیفیت جستجوی گوگل پیروی کنید، نه رادار
دستورالعملهای ارزیابی کیفیت جستجوی Google عمدتاً شیوههای ایدهآل آنها را برای تجربه کاربر تشریح میکند. با این حال، کاسپار در مورد وسواس در مورد رادار ارزیابی کیفیت قدیمی هشدار می دهد.
رادار فاکتورهای رتبه بندی ذهنی مانند کیفیت صفحه، عملکرد صفحه و غیره را فهرست می کند. با این حال، اکثر این عوامل رتبه بندی مستقیم نیستند. به جای آن بر اصول اصلی دستورالعمل کیفیت جستجو مانند EAT (تخصص، اعتبار، قابل اعتماد بودن) و ارزش منحصر به فرد خود (USP) تمرکز کنید.
رادار قدیمی است و از بینش بهینه سازی واقعی منحرف می شود. برای مشاهده ارگانیک مثبت، با دستورالعملهای کیفیت جستجوی اعلامشده Google هماهنگ شوید.
در درخواست های تجدید نظر مختصر و مشخص باشید
اگر با یک جریمه دستی Google مواجه شوید، مسیر بازگرداندن درخواست تجدید نظر است. در این درخواست های تجدید نظر، مختصر و مشخص کسپار توضیح می دهد.
به وضوح بیان کنید که قبلاً چه اقداماتی را برای رسیدگی به دلیل جریمه خاص ذکر شده توسط Google انجام داده اید. سپس تعهد خود را به پیروی از دستورالعمل های آنها در حرکت رو به جلو ابراز کنید.
فقط اطلاعات مربوط به جریمه و تغییرات ایجاد شده را ارائه دهید. زمینه اضافی در مورد کسب و کار، کارمندان، و غیره به شما کمک نمی کند که مشکلات پرچم گذاری شده را حل کرده باشید.
انواع مختلف جریمه های دستی را بدانید
فراتر از پیوندها، بسیاری از انواع دیگر تخلفات می توانند باعث جریمه دستی گوگل شوند. دسته بندی های رایج شامل…
- کیفیت محتوا
- محتوای نازک با ماده کمی
- صفحات درگاه
- سوء استفاده از نشانه گذاری قطعه غنی
- فروش لینک
- پنهان کاری
- سایت های اسپم خالص
نقض دقیق سایت شما برای آن پرچم گذاری شده است را شناسایی کنید، سپس آن مشکل را مستقیماً در درخواست بررسی مجدد خود حل کنید. جریمههای «نرم» نیز وجود دارد که تنها بر رتبهبندی تأثیر میگذارد، نه شاخصزدایی. با طیف گسترده ای از اقدامات دستی بالقوه آشنا شوید.
ابتدا مشکلات فنی و خطاهای سایت را برطرف کنید
قبل از نگرانی در مورد جریمه های دستی، مطمئن شوید که سایت شما هیچ مشکلی در خزیدن، نمایه سازی یا عملکرد ندارد. مشکلات فنی بر تجربه کاربر تأثیر منفی میگذارد، بنابراین ابتدا آنها را برطرف کنید.
مشکلات فنی رایج عبارتند از:
- خطاهای خزیدن از مسیرها یا پارامترهای مسدود شده
- سرعت پایین صفحه و موارد حیاتی وب
- لینک های خراب و خطاهای سایت
- نشانه گذاری نامعتبر و داده های ساخت یافته
- تغییر مسیر زنجیره ها و تله های خزنده
خطاهای فنی مهم و مسائل پایداری را حل کنید تا خزنده های موتورهای جستجو بتوانند به راحتی به محتوای شما دسترسی پیدا کرده، رندر کنند و ارزیابی کنند. جریمه ها بعد از اصول اولیه سلامت و کیفیت سایت قرار می گیرند.
یک رویکرد بلند مدت برای سئوی پایدار در نظر بگیرید
همانطور که کاسپار تاکید می کند، سئوی خوب مستلزم انجام بازی طولانی است. گوگل به سایت هایی که بر روی ایجاد تخصص و شهرت قابل اعتماد با محتوای خود تمرکز دارند، پاداش می دهد.
برای تعقیب بردهای سریع از میانبر استفاده نکنید، زیرا این کار خطر پنالتی را به دنبال دارد. در نظر بگیرید که مجازات ها، زمانی که به درستی حل شوند، می توانند به درون نگری کسب و کار کمک کنند و حتی رشد ارگانیک بیشتری را تسریع کنند.
پایههای سایت خود را از طریق سیگنالهای صادقانه که با اهداف موتورهای جستجو هماهنگ هستند ایجاد کنید – ارتباط، قابلیت اطمینان، رضایت. سئوی پایدار از ارائه ارزش طولانی مدت به جستجوگران ناشی می شود.
پادکست SEO توسط #SEOSLY را دنبال کنید
می توانید مشترک شوید پادکست سئو توسط #SEOSLY در سیستم عامل های پادکست محبوب یا بررسی کنید وب سایت پادکست.
کاسپار شیمانسکی را دنبال کنید
اگر کاسپار را دنبال نمیکنید، کافی است متوقف شوید و مطمئن شوید که او را در پلتفرمهای زیر دنبال میکنید:
حتما در سایت من مشترک شوید خبرنامه سئو تا به طور کامل در جریان باشید و زمانی که یک قسمت جدید منتشر می شود مطلع شوید.
می توانید با استفاده از فرم زیر در خبرنامه من مشترک شوید.
پادکست SEO توسط #SEOSLY توسط JetOctopus حمایت می شود
جت اختاپوس مبتنی بر ابر است خزنده وب سایت و تجزیه و تحلیل لاگ SEO. این ابزار به شما امکان می دهد ساختار وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید، لینک های شکسته را بررسی کنید، مسائل فنی سئو را شناسایی کنید و رتبه وب سایت خود را در موتورهای جستجو نظارت کنید.
جت اختاپوس سریع ترین و مقرون به صرفه ترین خزنده SaaS و تحلیلگر لاگ بدون محدودیت است.
می خواهید مهمان شوید یا ایده هایی برای برنامه ارائه دهید؟
اگر می خواهید مهمان برنامه شوید یا می خواهید ایده های خود را به اشتراک بگذارید، با من تماس بگیرید. خوشحال می شوم از شما بشنوم. با من تماس بگیرید [email protected].