مدیریت بودجه PPC عبارت است از تخصیص پول تبلیغات به کمپین های خود برای رسیدن به اهداف خود.
آیا برای کمپین های تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک (PPC) هزینه زیادی می کنید یا خیلی کم؟
مدیریت بودجه PPC برای هر کسب و کاری، از کسب و کارهای کوچک تا متوسط (SMB) گرفته تا شرکت های بزرگ، مهم است. این تضمین می کند که هزینه های شما بهینه شده است و باعث افزایش درآمد شما می شود.
اگر میخواهید هزینههای PPC خود را بهینه کنید و پول بیشتری دریافت کنید، به خواندن ادامه دهید. این پست وبلاگ به این موضوعات می پردازد:
آیا کیفیت عملکرد PPC SMB خود را زیر سوال می برید؟
بدست بیاور ممیزی رایگان PPC از WebFX امروز!
بودجه PPC چیست؟
بودجه PPC مقدار پولی است که برای تبلیغات آنلاین خرج می شود. می توانید از بودجه PPC خود برای موارد زیر استفاده کنید:
در حالی که PPC به هرگونه تبلیغات پرداخت به ازای کلیک، از جمله تبلیغات در رسانه های اجتماعی و تبلیغات نمایشی اشاره دارد، این پست وبلاگ بر مدیریت بودجه PPC برای تبلیغات گوگل تمرکز دارد.
مدیریت بودجه PPC چیست؟
مدیریت بودجه PPC عبارت است از تخصیص پول تبلیغات به کمپین های شما برای دستیابی به اهداف عملکرد خاص خود.
5 بهترین شیوه مدیریت بودجه PPC
اکنون که می دانید بودجه PPC چیست، بیایید برخی از استراتژی های مدیریت بودجه PPC را مورد بحث قرار دهیم:
برای تعیین بودجه PPC خود یک هدف سودآوری را مشخص کنید
برای تعیین بودجه ماهانه واقع بینانه، تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید
از تنظیم بودجه استفاده کنید
از قدرت اتوماسیون استفاده کنید
اگر بودجه محدودی دارید از برنامه زمانی تبلیغات استفاده کنید
1. برای تعیین بودجه PPC خود یک هدف سودآوری را مشخص کنید
این استراتژی شامل کمی خرد کردن اعداد برای اطمینان از تخصیص بودجه PPC است که در یک زمان معین باعث سود می شود. این اولین قدم ضروری است، بنابراین شما نه کم خرج می کنید و نه بیش از حد خرج می کنید.
در اینجا نحوه انجام آن آمده است:
سودی را که می خواهید در یک دوره معین به دست آورید مشخص کنید.
موارد زیر را مشخص کنید:
میانگین ارزش سفارش (AOV)
درصد حاشیه ناخالص با فرمول: ((درآمد – بهای تمام شده کالای فروخته شده) / درآمد) * 100
با کمپین PPC خود تعداد فروش را هدف قرار دهید
بودجه PPC خود را با این فرمول محاسبه کنید: (تعداد فروش * AOV * درصد حاشیه ناخالص) – سود
هدف هزینه جذب مشتری (CAC) را که به شما امکان می دهد سودآور باشید را شناسایی کنید.
فرض کنید در تجارت خرده فروشی هستید و سودی که می خواهید از کمپین PPC خود در یک ماه به دست آورید 7000 دلار.
برای محاسبه بودجه سودآور PPC و CAC خود، در اینجا ارقام نمونه آورده شده است:
AOV: 300 دلار
درصد حاشیه ناخالص: 40%
تعداد هدف فروش با کمپین PPC شما: 100
بودجه سودآور PPC شما است 5000 دلار بر اساس این فرمول: (100 فروش * 300 دلار AOV * 40٪ حاشیه ناخالص) – 7000
بر اساس بودجه PPC شما (5000 دلار) و تعداد فروش هدف (100 فروش، CAC شما از کمپین PPC شما نباید بیشتر شود 50 دلار.
2. تحقیقات کلمات کلیدی را برای تعیین بودجه ماهانه واقعی انجام دهید
اولین قدم ضروری دیگر در مدیریت بودجه PPC تحقیق کلمات کلیدی است. اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی که می خواهید برای آنها پیشنهاد بدهید دارای حجم جستجوی ماهانه کافی برای ایجاد کلیک روی تبلیغات شما هستند.
Google’s Keyword Planner یک ابزار عالی برای تحقیق کلمات کلیدی است که می توانید از آن برای بررسی کلمات کلیدی استفاده کنید:
حجم جستجو برای مکان مورد نظر شما
سطح رقابت (برای اینکه ببینیم آیا تبلیغکنندگان دیگر برای کلمه کلیدی رقابت میکنند)
پیشنهاد پیشنهادی Google Ads
همچنین بر اساس کلمات کلیدی مورد نظر شما، کلمات کلیدی دیگری را برای هدف قرار دادن پیشنهاد می کند.
3. از تنظیم بودجه استفاده کنید
تنظیم بودجه یکی از بهترین شیوه های مدیریت بودجه PPC است که تبلیغ کنندگان باید انجام دهند. تنظیم بودجه عمل ردیابی و بهینه سازی کمپین های شما برای کنترل نرخ هزینه است. این فرآیند به شما کمک می کند تا در پایان چرخه بودجه بندی خود به یک بودجه هدف یا هدف عملکرد دست یابید.
ربکا لیچ، مشاور ارشد بازاریابی اینترنتی WebFX، توضیح میدهد: «همه مشتریان ما به ابزار تنظیم بودجه اضافه میشوند که فرآیند آنها را در طول دوره بودجه ردیابی میکند.
4. از قدرت اتوماسیون استفاده کنید
پلتفرمهای تبلیغاتی مانند Google و Meta دارای ابزارهای اتوماسیون داخلی هستند که به شما کمک میکنند بیشترین بهره را از کمپینهای خود ببرید.
“استراتژی های مناقصه خودکار به طور موثر از بودجه استفاده می کنند تا اطمینان حاصل شود که ما بیشترین بهره را از سرمایه گذاری های خود می بریم.”
ربکا لیچ مشاور ارشد بازاریابی اینترنتی WebFX
همچنین میتوانید از آزمایش و گزارش خودکار استفاده کنید، که میتواند به شما در بهینهسازی بودجه PPC و نظارت بر هزینههایتان کمک کند.
5. اگر بودجه محدودی دارید از برنامه های تبلیغاتی استفاده کنید
بودجه تبلیغاتی محدودی دارید؟ Rebekah استفاده از برنامه های تبلیغاتی را برای جلوگیری از هدر رفتن هزینه های تبلیغاتی توصیه می کند.
ربکا توضیح میدهد: «اگر در صنعت تجارت به تجارت (B2B) هستید، تبلیغات خود را محدود کنید تا فقط در ساعات کاری که مشتری ایدهآل شما در جستجوی خدمات یا محصولات شما باشد، نمایش داده شود. “مطمئن شوید که بودجه خود را طوری تنظیم کرده اید که نشان دهد کمپین ها هفت روز در هفته اجرا نمی شوند، بنابراین می توانید به طور کامل از بودجه PPC خود استفاده کنید.”
سوالات متداول در مورد مدیریت بودجه PPC
بیایید به برخی از سوالات مهم شما در مورد مدیریت بودجه PPC پاسخ دهیم:
چرا بودجه بندی در PPC مهم است؟
داشتن یک بودجه مشخص به تبلیغکنندگانی مانند شما این امکان را میدهد تا در حد توان خود هزینه کنند و از سرمایهگذاریهای PPC خود سود ببرند – مهم نیست چقدر بودجه کم است، حتی زمانی که تازه شروع کردهاید. بودجه PPC همچنین به شما امکان می دهد هزینه هر کلیک خود را محاسبه کنید.
هنگام تنظیم بودجه PPC خود چه مواردی را باید در نظر بگیرید؟
هنگام تنظیم بودجه PPC، چند ملاحظه می تواند به ذهن شما خطور کند. از نظر کلمات کلیدی، آیا باید به دنبال کلمات کلیدی در بالا، وسط یا پایین قیف بازاریابی باشید؟ سپس، ممکن است تعجب کنید که آیا باید تبلیغات نمایشی را به جای تبلیغات جستجو اجرا کنید.
بیایید از آنها عبور کنیم:
ملاحظات کلیدواژه
هنگام انتخاب کلمات کلیدی برای پیشنهاد، موارد زیر را در نظر داشته باشید:
جستجوی کلمات کلیدی مارک دار، کلمات کلیدی عالی برای افزایش نرخ کلیک (CTR) حساب شما هستند.
کلمات کلیدی در بالای قیف (TOFU) هزینه های بالاتری دارند و ممکن است منجر به امتیاز کیفیت پایین تر شوند.
کلمات کلیدی در وسط (MOFU) و پایین قیف (BOFU) ممکن است رقابت بیشتری داشته باشند. با این حال، آنها نمرات کیفیت بالاتری دارند. جستجوگرانی که از این کلمات کلیدی استفاده می کنند آماده خرید هستند.
نمایش در مقابل تبلیغات جستجو
تبلیغات جستجو به عنوان تبلیغات “کششی” نیز شناخته می شود، در حالی که تبلیغات نمایشی، تبلیغات “فشار” هستند. به این ترتیب، تبلیغات جستجو فقط به کاربرانی نشان داده میشود که پیشنهاد یا کسبوکاری را که شما تبلیغ میکنید جستجو میکنند. در همین حال، تبلیغات نمایشی تبلیغاتی هستند که بر اساس پارامترهای هدف گیری خاصی که شما تعیین کرده اید، برای مشتریان بالقوه ظاهر می شوند.
انتخاب یکی بر دیگری یا استفاده از هر دو به برخی ملاحظات بستگی دارد. اگر بودجه بازاریابی زیادی دارید، می توانید از تبلیغات نمایشی و جستجو استفاده کنید.
با این حال، اگر بودجه PPC محدودی دارید، استفاده از تبلیغات جستجو را برای هدف قرار دادن تنها کاربران علاقه مند به کسب و کار و پیشنهادات خود در نظر بگیرید. همچنین می توانید تبلیغات جستجو را انتخاب کنید اگر:
محصولی با کوتاه داشته باشید چرخه فروش: تبلیغات نمایشی برای بازاریابی مجدد عالی هستند. اگر چرخه فروش شما کوتاه است، ممکن است بیشتر روی تبلیغات جستجو به جای نمایش سرمایه گذاری کنید.
افراد بالقوه ای داشته باشید که به پیشنهادات شما نیاز فوری دارند: تبلیغات جستجو شما را قادر می سازد تا مشتریان بالقوه ای را که در جستجوی پیشنهادات شما هستند، هدف قرار دهید.
اگر چرخه فروش طولانی تری دارید یا در حال بازاریابی مجدد برای مشتریان بالقوه ای هستید که قبلاً از وب سایت شما بازدید کرده اند، بودجه بیشتری را برای نمایش تبلیغات اختصاص دهید.
ترافیک از طریق بازده تبلیغات PPC جذب می شود 50٪ تبدیل بیشتر نسبت به تبلیغات ارگانیک
آیا از PPC در تلاش های بازاریابی خود استفاده می کنید؟ بیا شروع کنیم.
راهنمای را مشاهده کنید
استراتژی های مدیریت بودجه PPC را با WebFX پیاده سازی کنید
مدیریت بودجه PPC برای همه اندازه های کسب و کار مهم است. با صرف مقدار مناسب پول و اجرای استراتژی های مدیریت بودجه PPC، بازده سرمایه گذاری های خود را به دست خواهید آورد و درآمد خود را افزایش خواهید داد.
اگر می خواهید کارشناسان استراتژی های PPC شما را راهنمایی کنند، شراکت با WebFX را در نظر بگیرید. ما یک آژانس بازاریابی دیجیتال با خدمات کامل هستیم که به مشتریان خود کمک کرده ایم تا 650 کمپین تبلیغاتی را اجرا کنند و باعث رشد درآمد شوند.
تیم ما متشکل از 500 متخصص بازاریابی دیجیتال متعهد به ارائه خدمات عالی به مشتریان خود است – رویکردی شخصی که با نیازها و بودجه شما مطابقت دارد و هدف آن رشد سود شماست.
شما مجبور نیستید حرف ما را قبول کنید – ما بیش از 1000 توصیفات مشتری داریم.
بیا شروع کنیم. با ما به صورت آنلاین تماس بگیرید یا با ما تماس بگیرید 888-601-5359 برای صحبت با یک استراتژیست در مورد خدمات PPC ما!