اپل بازپرداخت بی سابقه ای را اعلام کرد: ایده های سرمایه گذاری شرکت در حال اتمام است

هفته گذشته اپل آشکار کرد بزرگترین برنامه بازخرید آن در تاریخ اپل قصد دارد 110 میلیارد دلار از سهام خود را بازخرید کند.

\ این اولین بار نیست که اپل سهام خود را بازخرید می کند. رکورد قبلی در سال 2018 و زمانی که اپل اعلام کرد 100 میلیارد دلار بازپرداخت کرده بود، ثبت شد. خرید سهام بخشی از استراتژی سرمایه گذاری اپل است. اعداد خاص متفاوت است ربع به ربع، اما اپل در طول زمان حجم خریدهای مجدد سهام عادی را افزایش می دهد.

\ گزارش سه ماهه دوم مالی نشان داد که درآمد اپل نسبت به سال گذشته 4 درصد کاهش یافته است. کاهش مواد در فروش محصول به عنوان کاتالیزور اصلی کاهش عمل کرد. این در حالی است که درآمد خدمات 14.35 درصد افزایش یافته است.

\ اپل قایق های نقدی تولید می کند و آن را برای بازخرید و سود سهام خرج می کند. گزارش سه ماهه دوم مالی نشان داد که پرداخت‌های مربوط به خرید اموال، ماشین آلات و تجهیزات تقریباً 10 برابر کمتر از بازخرید سهام عادی در شش ماه گذشته بوده است. چرا؟ اپل هیچ ایده سرمایه گذاری بزرگی ندارد، بنابراین باید سهام خود را بخرد.

\ افزایش سرمایه گذاری در تجارت اصلی خود، یعنی تولید آیفون، برای اپل چندان منطقی نیست. تقریباً هیچ جایی برای رشد بدون خطر آسیب رساندن به وضعیت ویژه محصول وجود ندارد، رقبای ارزان‌تر در حال به دست آوردن سهم بازار هستند، بنابراین تعجب آور نیست که ببینیم …