این غول موتور جستجو روز سه شنبه اعلام کرد که پس از سال ها ساخت، گوگل به طور کامل به نمایه سازی موبایل اول روی آورده است. این بدان معناست که گوگل هنگام خزیدن صفحات و فهرست بندی محتوا، نسخه های موبایل را در اولویت قرار می دهد.
این تغییر نشان دهنده تمرکز فزاینده گوگل بر روی دستگاه های تلفن همراه است که در سال 2015 شروع شد. در آن زمان، گوگل الگوریتم جستجوی خود را به روز کرد تا سایت های “موبایل پسند” را ترجیح دهد.
سال بعد، این شرکت فرآیند ایندکس کردن موبایل اول را با خزیدن صفحات موبایل به جای دسکتاپ آغاز کرد.
گوگل در اطلاعیه ای این نقطه عطف را جشن می گیرد:
طی سالها، ترافیک وب موبایل به رشد خود ادامه داده است. در برخی مناطق، مردم تقریباً منحصراً از تلفن خود برای دسترسی به اینترنت استفاده می کنند. از شما – صاحبان سایت، سئوکاران، توسعه دهندگان وب، طراحان و همه کسانی که در وب سایت ها کار می کنند – برای کمک به موفقیت وب سایت موبایل متشکریم!
Crawling Mobile تجربه کاربری بهتری را ارائه می دهد
با توجه به اینکه تلفن همراه در استفاده جهانی از اینترنت از رایانه رومیزی پیشی گرفته است، خزیدن در نسخه های تلفن همراه دقیق ترین تجربه را برای آنچه کاربران هنگام جستجو در تلفن ها می بینند، فراهم می کند.
وبسایتها بهتدریج با ایجاد صفحات موبایلی با امکانات کامل مانند دسکتاپ سازگار شدهاند.
Google برای مدیریت سایتهای باقیمانده فقط دسکتاپ
گوگل گفت که تعداد کمی از سایت ها هنوز به درستی در تلفن همراه کار نمی کنند. برای آن سایتها، گوگل در حال حاضر به بررسی نسخههای دسکتاپ ادامه میدهد.
علاوه بر این، این شرکت برای حفظ منابع، خزیدن صفحات دسکتاپ را بیشتر کاهش خواهد داد.
تغییرات مرتبط در کنسول جستجو
در یک تغییر مرتبط، گوگل دادههای خزنده فهرستشده را از کنسول جستجو، ابزار وبمستر خود، حذف میکند. با تکمیل تغییر، این داده ها دیگر ضروری نیست زیرا همه سایت های کاربردی از طریق تلفن همراه خزیده می شوند.
انتقال چند ساله به نمایه سازی موبایل اول نشان دهنده تمرکز روزافزون دستگاه های تلفن همراه برای استفاده از اینترنت در سراسر جهان است.
با پایان یافتن عرضه، گوگل به طور کامل از موبایل به عنوان راه اصلی دسترسی کاربران به وب استقبال کرده است.
تصویر ویژه: JHVEPhoto/Shutterstock