سئوی صفحه محصول: 10 نکته سئو برای صفحات محصول

مردم بیش از هر زمان دیگری به صورت آنلاین خرید می کنند، بنابراین ضروری است مطمئن شوید که فروشگاه آنلاین شما می تواند با فروشگاه های بی پایان موجود در صفحات نتایج موتور جستجو رقابت کند. بهینه سازی تجربه کاربری در نحوه تعامل کاربران با سایت شما نقش دارد، اما رساندن آنها به صفحات خود از نتایج جستجو چالش دیگری است.

چرا سئو برای کسب و کار شما مهم است؟ پایین رفتن از چک لیست سئوی صفحه محصول تجارت الکترونیک نه تنها می تواند باعث افزایش ترافیک شود، بلکه به تبدیل کاربران به خریداران نیز کمک می کند. با استفاده از لیست کامل نکات ما برای بهینه سازی صفحات تجارت الکترونیک در زیر، رقبا را شکست دهید و مطمئن شوید که صفحات محصول شما برای حداکثر نمایش بهینه شده است.

چگونه یک صفحه محصول تجارت الکترونیک را برای سئو در 10 مرحله بهینه کنیم

1. انجام تحقیق و اجرای استراتژی کلمه کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی یکی از مهمترین کارهایی است که می توانید برای ایجاد پایه برای صفحات بهینه سازی شده انجام دهید. برای هماهنگی با سئوی صفحه محصول تجارت الکترونیک، مطمئن شوید که کلمات کلیدی متمرکز بر محصول را انتخاب می کنید که مشتریان بالقوه شما احتمالاً آنها را جستجو می کنند.

در طول مرحله تحقیق کلمه کلیدی، به خاطر داشته باشید که کلمه کلیدی که انتخاب می کنید باید مرتبط باشد و هدف روشنی داشته باشد. کلمات کلیدی را با هدف معاملاتی دنبال کنید تا مخاطبان شما بتوانند شما را با قرار دادن شما در محدوده جستجوی خود پیدا کنند، به خصوص اگر قصد آنها خرید باشد.

همچنین، حتماً سختی رتبه بندی کلمات کلیدی و حجم جستجو را در نظر بگیرید. با این حال، ارتباط اغلب مهمتر است. به استراتژی خود با کلمات کلیدی توصیفی و طولانی نزدیک شوید، که می تواند به بهبود قابلیت کشف در جستجو کمک کند.

به عنوان مثال: اگر بسته‌های هنری و صنایع دستی می‌فروشید، به‌جای دنبال کردن «هنر و صنایع دستی»، می‌توانید کلیدواژه‌هایی مانند «هنر و بسته‌های صنایع دستی برای بچه‌ها» را هدف قرار دهید. پرس و جو طولانی تر نشان می دهد که جستجوگر به دنبال یک محصول خاص است، در حالی که “هنر و صنایع دستی” اینطور نیست.

2. تگ های عنوان و توضیحات متا را بهینه کنید

پس از درک کلمات کلیدی که می توانند به افزایش ترافیک به صفحات محصول شما کمک کنند، مهم است که اطمینان حاصل کنید که تگ های عنوان و توضیحات متا بر این اساس بهینه شده اند.

برچسب های عنوان باید شامل موارد زیر باشد:

  • نام محصول
  • اطلاعات برند
  • سایر اطلاعات مربوط

معمولاً یک صفحه محصول حاوی هزاران اطلاعات کلی از ابعاد، دستورالعمل های کاربردی و سایر جزئیات مهم است. این برای کاربرانی که قبلاً در صفحه هستند عالی است. با این حال، این برای کاربرانی که صفحات نتایج جستجو را اسکن می کنند، فریبنده نیست.

توضیحات متا باید مروری مختصر از آنچه در صفحه محصول شما ارائه می‌شود، همراه با جزئیات مهم و فراخوان‌های اقدام را در اختیار کاربران قرار دهد تا احتمال کلیک کردن و بازدید از صفحه شما بیشتر باشد.

در اینجا یک نمونه از توضیحات متا فریبنده آورده شده است:

بهترین خرید توضیحات متا برای جوهر و تونر چاپگر

این توضیحات متا Best Buy برای کارتریج‌های جوهر و تونر آن‌ها، آنچه را که کاربران می‌توانند با کلیک بر روی پیوند انتظار داشته باشند، برجسته می‌کند. اگر کاربران نمی دانند به چه نوع جوهر چاپگر یا تونر نیاز دارند، می توانند روی این صفحه کلیک کنند تا محدوده موجود در Best Buy را مشاهده کنند.

3. توضیحات محصول منحصر به فرد داشته باشید

این نه تنها به توصیف جزئیات محصولات شما کمک می کند، بلکه منبع بسیاری از فرصت های کلمات کلیدی در سراسر صفحه است. اطلاعات مهمی که باید در توضیحات محصول خود لحاظ کنید عبارتند از:

  • شماره های SKU
  • وزن
  • اندازه
  • استفاده می کند
  • دستورالعمل ها

در اینجا نمونه ای از توضیحات منحصر به فرد محصول آورده شده است:

توضیحات صفحه محصول

این صفحه محصول شامپو خشک L’ange کاربردها و مزایای شامپو خشک را به روشی که خواندن آن آسان است نشان می دهد.

4. شامل محتوای پرسش و پاسخ

اگر می خواهید در نتایج جستجو رتبه بالایی کسب کنید، صفحات محصول شما باید پر از محتوای با کیفیت باشد. اگر کاربران محتوای شما را مفید ندانند، احتمالاً نرخ پرش بالا و نرخ تبدیل پایین را مشاهده خواهید کرد.

افزودن بخش پرسش‌های متداول به صفحات محصول به کاربران این امکان را می‌دهد تا با آنچه می‌فروشید بیشتر آشنا شوند و برای کاربرانی که ترجیح می‌دهند خودشان اطلاعات را پیدا کنند به جای گپ زدن با یک ربات یا تماس با خدمات مشتری، عالی است.

برای شناسایی سؤالات حاوی کلمات کلیدی برای بخش سؤالات متداول خود، سؤالاتی را که از مشتریان خود دریافت می کنید، وب سایت های رقبای خود و پیشنهادات خودکار Google را در نوار جستجو در نظر بگیرید. سؤالات متداول شما باید شامل سؤالات کلی در مورد محصول یا صنعت شما باشد، نه فقط برای برند شما.

5. نمایش توصیفات و نظرات مشتریان واقعی

در حالی که توضیحات و عکس های محصول شما ممکن است برای کاربران فریبنده به نظر برسد، نمایش نظرات واقعی مشتریان برای سئوی صفحه محصول به همان اندازه مهم است زیرا می تواند به کاربران کمک کند بفهمند که آیا می خواهند محصول یا خدمات شما را بخرند یا خیر.

علاوه بر این، بررسی ها به ایجاد اعتماد کمک می کند، زیرا کاربران می توانند درک کنند که سایت شما کلاهبرداری نیست. تأییدها و نظرات افراد مشهور نیز عالی هستند و می توانند فروش را برای شما افزایش دهند!

6. داده های ساخت یافته را اضافه کنید

داشتن داده های ساختاریافته می تواند به صفحه شما کمک کند تا به عنوان قطعه های برجسته در صفحه نتایج نشان داده شود.

داده های ساختاریافته اطلاعات بیشتری را در مورد محصولاتی که می فروشید به خزنده های سایت می دهد و به تقویت اعتبار برند شما کمک می کند، که کلید دستیابی به اسنیپت ها است.

صفحات محصول باید دارای ساختار زیر باشد:

  • طرح محصول: این اطلاعات محصول را به روشی ساختاریافته در اختیار کاربران قرار می دهد که نمایش عکس ها و اطلاعات محصول را در صفحات نتایج جستجو ساده تر می کند.
  • طرح بررسی: داده های ساختاریافته در بخش بررسی ها نتایج آموزنده ای را در مورد محصولات شما به خزنده های سایت ارائه می دهد که می تواند اعتماد شما را افزایش دهد.
  • طرح سوالات متداول: داده‌های موجود در بخش پرسش‌های متداول زمینه بیشتری را در اختیار خزنده‌های موتورهای جستجو قرار می‌دهد و می‌تواند اعتماد و اعتبار را افزایش دهد، زیرا صفحه شما اطلاعات مهمی را برای کاربران فراهم می‌کند.

وب سایت ها می توانند این کار را به صورت خودکار، با افزونه ها یا از طریق ورودی دستی انجام دهند. همچنین منابع Google زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند بیشتر بدانید یا طرحواره خود را برای ورودی دستی تأیید کنید.

7. تصاویر و ویدیوهای با کیفیت بالا با برچسب متن جایگزین داشته باشید

از آنجایی که شما محصولات خود را در یک فروشگاه معمولی آجر و ملات نمی فروشید، مشتریان بالقوه خودشان احساسی نسبت به محصولات شما ندارند. تصاویر و ویدئوهای باکیفیت، زمینه بصری مورد نیاز کاربران را برای درک محصولات شما فراهم می کند. بسته‌بندی، بسته‌ها و کیت‌های منحصربه‌فرد خود را از طریق تصاویر جذاب به نمایش بگذارید و از آن‌ها برای حمایت از برند خود برای ارائه تجربه کاربری عالی استفاده کنید.

در حالی که خزنده های سایت تصاویر را در صفحه اسکن می کنند، هر چه سرنخ های مرتبط بیشتر در صفحه باشد، بهتر است. برای ارائه زمینه بیشتر در مورد اینکه آن تصاویر چه چیزی را نشان می دهند و چگونه با صفحه ارتباط دارند، برچسب متن جایگزین اضافه کنید.

8. صفحات فرود را آزمایش کنید

مطمئن شوید که صفحات فرود خود را به عنوان بخشی از استراتژی سئوی صفحه محصول تجارت الکترونیک خود آزمایش کنید. حتی تغییرات کوچک در موقعیت‌های کپی شما، تغییر فراخوان‌ها برای اقدام و تغییر صفحه اصلی و صفحات محصول خاص می‌تواند باعث ایجاد تبدیل بیشتر برای فروشگاه آنلاین شما شود.

تأثیر هر تغییر را آزمایش کنید تا بفهمید چه چیزی خوب کار می کند و باعث فروش بیشتر می شود. از ابزارهایی مانند Optimizely و Google Optimize استفاده کنید تا حتی کوچکترین تغییر را در صفحات محصول خود آزمایش کنید تا تأثیر آنها بر تبدیل های خود را درک کنید. با این حال، یافتن آنچه برای صفحات محصول شما کار می کند همیشه با یک بار امتحان اتفاق نمی افتد – از انجام آزمایش و خطا نترسید تا ببینید چه چیزی بهترین کار را می کند!

9. زمان بارگذاری صفحه را کاهش دهید

وب سایتی که به سرعت بارگذاری می شود، تجربه کاربری بهتری را برای مشتریان شما فراهم می کند و تجربه خرید آنلاین را راحت می کند. اگر سرعت و زمان بارگذاری صفحات شما بهینه نشده باشد، احتمالاً نرخ پرش بالایی را مشاهده خواهید کرد.

با این حال، هرگز نمی‌توانید صفحات خود را سریع‌تر بارگذاری کنید بدون اینکه ابتدا مشخص کنید چه چیزی باعث کاهش سرعت آن‌ها می‌شود. برای رسیدگی به مشکلات سرعت صفحه، باید به جنبه فنی صفحه نگاه کنید. تصاویر بزرگ می توانند یک صفحه را کند کنند، بنابراین بهترین شیوه های تصویر را هنگام آپلود در سایت خود در نظر بگیرید.

10. حسابرسی برای مسائل فنی

URL های جدید برای هر جستجوی فیلتر شده می تواند مشکل ایجاد کند، به خصوص برای فروشگاه های بزرگ تجارت الکترونیک. وقتی سایت شما URL های بسیار زیادی دارد، این احتمال وجود دارد که بودجه خزیدن را هدر دهید، ارزش لینک را تقسیم کنید و محتوای تکراری داشته باشید.

برای بهینه‌سازی بودجه خزیدن و متعاقباً بهبود رتبه‌بندی، سایت خود را برای مسائل فنی بررسی کنید. ابزارهای سئو زیادی برای کمک به شما در این موارد وجود دارد.

این چند موضوع است که باید در نظر داشته باشید زیرا آنها به سئو صفحات محصول تجارت الکترونیک مربوط می شوند:

  • زمان بارگذاری صفحه آهسته
  • داده های ساخت یافته از دست رفته است
  • تگ های عنوان و توضیحات متا را تکرار کنید
  • محتوای نازک
  • لینک های خراب
  • 302 تغییر مسیر
  • 404 صفحه
  • متعارف
  • Hreflang

5 چیزی که در صفحات محصول خود باید از آنها اجتناب کنید

1. محتوای نازک و بدون نیاز به اقدام

فروشگاه های آنلاین به تمام کمکی که می توانند برای الهام بخشیدن به کاربران برای خرید محصولات داشته باشند نیاز دارند زیرا آنها قبل از خرید نمی توانند محصولات را به صورت فیزیکی ببینند، احساس کنند و استفاده کنند. تا حد امکان توصیفی باشید تا مرورگرها ایده خوبی از آنچه می فروشید داشته باشند و با توضیح اینکه چگونه می توانند از آن سود ببرند، آنها را به خرید در سراسر صفحه تشویق کنید. علاوه بر این، مطمئن شوید که هر محصول دارای توضیحات منحصر به فرد است.

2. بدون برچسب متعارف در صفحات محصول

تگ‌های متعارف به خزنده‌های سایت کمک می‌کنند تا از فهرست‌بندی محتوای تکراری یا مشابهی که در چندین URL قابل دسترسی است اجتناب کنند. بودجه Crawl محدود است و ما نمی‌خواهیم آن‌ها را برای محتوای تکراری هدر دهیم.

3. حذف صفحات برای محصولاتی که فصلی هستند یا موجودی ندارند

حذف صفحاتی که بعداً مجدداً منتشر می شوند، هر بار با یک نبرد سخت مواجه می شوید، به خصوص اگر در طول زمان رتبه، ترافیک و فروش را افزایش داده باشند. سئو برای صفحات تجارت الکترونیک شامل پیوند آن صفحه محصول با سایر صفحات محصول مرتبط است تا ترافیک از طریق آنها جریان یابد، که می تواند پس از بازگشت محصول باعث فروش شود.

بنابراین، به جای حذف کامل صفحات خود، برای فصول اوج بهینه سازی کنید.

4. پرش از فرصت های پیوند داخلی

از صفحات محصول تجارت الکترونیک خود با پیوندهای داخلی پشتیبانی کنید تا آنها را برای کلمات کلیدی با قصد خرید بالا رتبه بندی کنید. انجام این کار باعث افزایش ترافیک و تبدیل برای فروشگاه تجارت الکترونیک شما می شود.

اغلب، برندها به صفحات اصلی، صفحات دسته بندی و صفحات وبلاگ خود پیوند ایجاد می کنند اما صفحات محصول را فراموش می کنند. به یاد داشته باشید که کلمات کلیدی طولانی را در استراتژی سئوی صفحه محصولات تجارت الکترونیک خود بگنجانید و همچنین برای افزایش درآمد و فروش، به صفحات محصول تجارت الکترونیک خود پیوند ایجاد کنید.

5. بهینه نشدن برای موبایل

این روزها اکثر مردم از دستگاه های تلفن همراه خود برای مرور اینترنت استفاده می کنند. علاوه بر این، گوگل یک نمایه ساز اول موبایل است، به این معنی که عمدتاً از نسخه موبایل برای نمایه سازی و رتبه بندی استفاده می کند.

نداشتن یک وب سایت سازگار با موبایل می تواند مانع از اهداف فروش شما شود. در اینجا چند مورد از ضروریات سئوی صفحه محصول تجارت الکترونیک برای موبایل اول آورده شده است:

  • نام محصولات
  • توضیحات
  • گزینه های تحویل
  • تصاویر
  • بررسی قیمت

برای بهینه سازی صفحات محصول تجارت الکترونیک خود به کمک نیاز دارید؟

اگر یک کسب و کار با حضور آنلاین دارید، سئو می تواند ابزار فوق العاده ای برای بهبود دسترسی شما باشد. اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه سئو می تواند به کسب و کار شما کمک کند، امروز با Go Fish Digital تماس بگیرید تا شروع کنید!

اخبار را مستقیماً در صندوق ورودی خود جستجو کنید

*ضروری