4 نوع اساسی محتوای رسانه های اجتماعی برای شرکت ها

بخش کلیدی بازاریابی دیجیتال در رسانه های اجتماعی نهفته است. این مکانی است که افراد با افراد مشهور، برندها و شرکت های مورد علاقه خود ارتباط برقرار می کنند و وابستگی شخصی ایجاد می کنند. جنبه ارتباطی بی‌درنگ رسانه‌های اجتماعی، صفحه یک شرکت را به صدای آن تبدیل می‌کند، به مسائل رسیدگی می‌کند، تضادها را حل می‌کند و روزانه آگاهی درباره برندشان را افزایش می‌دهد.

در دنیایی که حضور آنلاین بسیار مهم است، استفاده از رسانه‌های اجتماعی نه تنها یک گزینه، بلکه یک ضرورت برای کسب‌وکارهایی است که هدفشان حفظ ارتباط و ارتباط با مخاطبان هدف است. بهتر است نه تنها به طور مداوم در پلتفرم خود پست کنید، بلکه محتوای متنوعی را نیز به اشتراک بگذارید. با ارسال محتوای متنوع، شرکت شما می تواند هویت برند خود را بسازد، به اهداف مختلف بپردازد، مخاطبان را متنوع کند و تعامل کاربر را افزایش دهد.

توصیه می کنیم روی چهار نوع محتوا تمرکز کنید. اگر بتوانید محتوای خود را در بین این 4 دسته تغییر دهید، برند شما در چشم دنبال کنندگان شما پویا، جالب و مرتبط باقی می ماند. چهار نوع محتوا عبارتند از:

  1. محتوای آموزشی
  2. محتوای الهام بخش
  3. محتوای متمرکز بر تبدیل
  4. مطالب سرگرم کننده

در زیر، هر نوع محتوا را بررسی می‌کنیم تا دقیقاً با شما به اشتراک بگذاریم که این نوع محتوا چگونه است و نمونه‌ای از هر کدام را از نمایه‌های رسانه‌های اجتماعی خود به اشتراک می‌گذاریم.

محتوای آموزشی

محتوای آموزشی در رسانه های اجتماعی فراتر از تبلیغ صرف یک برند است. آموزش می دهد، اطلاع رسانی می کند و برای مخاطب ارزش می افزاید. این محتوای تخصصی اطلاعات را پخش می کند و تخصص مناسب یک برند را به مخاطبان خود ارائه می دهد. رهبری فکری نمونه خوبی از محتوای آموزشی است. رهبری فکری شامل تثبیت خود یا برند به عنوان یک مرجع و مبتکر در یک صنعت خاص است.

نمونه هایی از محتوای آموزشی در شبکه های اجتماعی:

  • راهنماهای چگونه یا گام به گام
  • ابزار و منابع
  • به اشتراک گذاری یک فرآیند
  • رهبری فکری

تولید محتوای آموزشی متقاعد کننده به درک قوی از هویت و صنعت خاص سازمان شما متکی است. تعیین اهداف واضح برای پست های شما به سازماندهی موضوعات شما کمک می کند و پیامی متمرکز و موثر را تضمین می کند.

به روز ماندن از روندهای فعلی صنعت و گنجاندن اطلاعات به موقع در پست های رسانه های اجتماعی خود برای مرتبط و جذاب ماندن بسیار مهم است. فعالانه محتوا را به رویدادها، بحث ها و روندهای صنعت مرتبط کنید. این کار برند شما را در خط مقدم نگه می دارد و اعتبار را ایجاد می کند. توجه به بازخوردی که دریافت می کنید بسیار مهم است. از این ورودی برای اصلاح و تنظیم محتوای آموزشی خود برای پست های بعدی استفاده کنید.

هر هفته، کلیپی از مجموعه 60 ثانیه ای سئوی خود توسط کریس لانگ، معاون بازاریابی ما در Go Fish Digital، به اشتراک می گذاریم. این کلیپ های مختصر و در عین حال آموزنده، خلاصه ای جامع از نکات، ترفندها و نمونه های دنیای واقعی را ارائه می دهند. به اشتراک گذاری منظم این بینش ها به دنبال کنندگان ما اجازه می دهد تا به طور مداوم به اطلاعات ارزشمند دسترسی داشته باشند. به عنوان یک منبع آموزشی قابل اعتماد، دنبال کنندگان ما می توانند با اطمینان روی ما حساب کنند. حتی ممکن است برخی در درجه اول ما را برای این کلیپ ها دنبال کنند.

محتوای الهام بخش

هدف محتوای الهام بخش تشویق مخاطبان شما به گونه ای است که آنها احساس الهام کنند و بتوانند به اهداف خود برسند. صدایی متمایز برای برند شما ایجاد می کند و ارتباطات معنی داری را با مخاطبان شما تقویت می کند.

نمونه هایی از محتوای الهام بخش در رسانه های اجتماعی:

  • داستان های موفقیت و نقاط عطف
  • نورافکن ها و دستاوردهای کارکنان
  • نقل قول ها و پیام های انگیزشی همسو با ارزش های برند

تکنیک هایی برای برانگیختن احساسات و ایجاد تصویر مثبت از برند:

  • داستان سرایی: داستان های معتبر و قانع کننده را در مورد برند، کارمندان یا مشتریان خود به اشتراک بگذارید. روایت های شخصی می توانند ارتباطات عاطفی قوی ایجاد کنند.
  • تعامل و تعامل: به نظرات، پیام ها و اشاره ها به سرعت پاسخ دهید. درگیر شدن در گفتگو نشان می دهد که برند شما قابل دسترسی است و برای مخاطبان خود ارزش قائل است. همچنین می‌توانید نظرسنجی‌ها، آزمون‌ها ایجاد کنید، و برای تشویق مشارکت و ارتباط، سؤالات باز بپرسید.
  • همدلی و مسائل اجتماعی: با تصدیق چالش ها یا مسائل اجتماعی که مخاطبان با آن مواجه هستند، همدلی نشان دهید. اگر برند خود را با ارزش های برند شما همسو می کند، به عنوان یک متحد حمایت کننده قرار دهید.

هر ماه، پوشش فوق‌العاده تیم روابط عمومی دیجیتال خود را برای مشتریان در پست «گرفتن ماه» به نمایش می‌گذاریم. این پست‌ها با مخاطبان ما طنین‌انداز می‌شوند، باعث ایجاد تعامل و درخشش در کانون توجه برای تبلیغ کار تاثیرگذار تیم روابط عمومی دیجیتال ما می‌شوند.

هر ماه، ما افرادی از تیم خود را در «سری کارمندان Spotlight» خود معرفی می‌کنیم. این نورافکن‌ها نگاهی اجمالی به استعدادها و دستاوردهای متنوع کارکنان متعهد ما دارند. این جشنی است از مهارت‌ها، اشتیاق و مشارکت‌های منحصربه‌فردی که هر یک از اعضای تیم روی میز می‌آورند.

مطالب سرگرم کننده

رسانه های اجتماعی محیطی سریع است که حول محور جلب و حفظ توجه کاربر می چرخد. تهیه محتوای مناسب برای سرگرم کردن مخاطبان، مؤثرترین راه برای حفظ علاقه آنهاست. از تصاویری چشم نواز گرفته تا الگوهای رفتاری شوخ‌آمیز و ویدیوهای تعاملی، مطمئن شوید که انواع محتوای متنوعی را کاوش می‌کنید که توجه آن‌ها را جلب می‌کند و ارتباط معناداری را تقویت می‌کند.

نمونه هایی از محتوای سرگرم کننده در رسانه های اجتماعی:

  • الگوهای رفتاری و طنز مربوط به صنعت
  • پشت پرده ها یا حکایت های خنده دار
  • محتوای تعاملی مانند آزمون ها و نظرسنجی ها
  • در رسانه های اجتماعی می چرخد

اگر مناسب با لحن و صدای برند شما باشد، در صورت لزوم، طنز را در محتوای خود بگنجانید. محتوای طنز تمایل به اشتراک گذاری دارد و می تواند ارتباط مثبتی با برند شما ایجاد کند. مراقب حساسیت های فرهنگی باشید و اطمینان حاصل کنید که شوخ طبعی با لحن برند شما مطابقت دارد. به طور کلی، بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنید که محتوای سرگرم کننده را با پیام ها و ارزش های برند متعادل می کنید.

این پست برخی از پشت صحنه های رویداد تعطیلات تیم ما را به نمایش می گذارد. با به اشتراک گذاشتن این اجمالی از تیم خود در خارج از محل کار، هدف ما این است که نگاهی دست اول به اینکه چگونه بعد از ساعت ها دور هم جمع می شویم، داشته باشیم.

محتوای متمرکز بر تبدیل

در حالی که محتوای قبلی رسانه های اجتماعی بر ایجاد هویت برند و تقویت ارتباط با مخاطبان شما متمرکز بود، محتوای تبدیل هدف متفاوتی را دنبال می کند. این شامل متقاعد کردن مخاطبان خود به صورت استراتژیک برای انجام اقدامات خاصی است که با اهداف تجاری شما هماهنگ است. زیبایی محتوای متمرکز بر تبدیل در یکپارچه سازی صدای برند شما و در عین حال تبلیغ مستقیم شرکت شما نهفته است.

محتوای تبدیل فرصتی است برای هدایت مخاطبان خود به سمت اقدامات دلخواه – خواه تشویق آنها به خرید در حین فروش، دنبال کردن صفحات رسانه های اجتماعی شما یا به اشتراک گذاشتن تجربیات خود از طریق بررسی Google باشد. همانطور که برای تقویم محتوای اجتماعی خود برنامه ریزی می کنید، به تبلیغات، فروش یا رویدادهای آینده نگاه کنید. این رویدادها به شما این امکان را می‌دهند که محتوای به‌موقع و مرتبطی ایجاد کنید که باعث ایجاد تبدیل می‌شود و در نهایت به موفقیت کلی کسب‌وکار شما کمک می‌کند.

مثال ها:

  • پیشنهادات و تبلیغات با زمان محدود
  • محصولات/خدمات برجسته با فراخوان‌های روشن برای اقدام
  • نظرات و نظرات مشتریان

محتوای متمرکز بر تبدیل، مخاطبان شما را تشویق می کند تا اقدامات خاصی مانند ثبت نام، خرید، دنبال کردن صفحه شما یا خواندن یک مقاله را انجام دهند. گنجاندن فراخوان‌ها برای اقدام در پست‌های شما یک استراتژی موثر برای هدایت مخاطبان به سمت اقدام مورد نظر است. در بیان آنچه می خواهید مخاطبانتان انجام دهند دریغ نکنید.

در مورد Go Fish Digital، در حالی که ممکن است محصولات ملموس نداشته باشیم، هدف ما ترویج و فروش خدمات خود است. این پست نمونه، کاربران را تشویق می‌کند تا با لینکدین لایو ما هماهنگ شوند و درباره بینش‌های صنعت اطلاعات بیشتری کسب کنند. شرکت ها باید خدمات یا محصولات خود را به گونه ای به نمایش بگذارند که با هویت برندشان همسو باشد.

نتیجه

در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی که دامنه توجه و گرایش‌ها زودگذر و غیر دائمی هستند، ارائه طیف متنوعی از محتوا به مخاطبان بسیار مهم است. محتوای آموزشی، الهام‌بخش، سرگرم‌کننده و متمرکز بر تبدیل، راه‌های عالی برای تعامل با مخاطبان به روش‌های متمایز هستند.

این نوع محتوا به ایجاد صدای برند شما و تصویری که می‌خواهید منتقل کنید کمک می‌کند. هنگامی که محتوای خود را در طول ماه برنامه ریزی می کنید، انواع محتوایی را که پست می کنید تغییر دهید تا از ترکیبی متعادل و جذاب اطمینان حاصل کنید.

به طور کلی، یک رویکرد پویا و متنوع به محتوا فقط خوب نیست. برای هر برندی که به دنبال پیشرفت در فضای دیجیتال شلوغ است، ضروری است. آزمایش با این انواع مختلف محتوا، کلید دستیابی به مخاطبان گسترده تر است.

اخبار را مستقیماً در صندوق ورودی خود جستجو کنید

*ضروری

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور