هر هفته، تبلیغکنندگان دیجیتالی دور و دراز در توییتر گرد هم میآیند تا درباره موضوعات مرتبط با PPC بحث کنند. موضوع این هفته همه چیز در مورد نوع جدید کمپین Performance Max گوگل بود.
خلاصه ای از بحث در زیر آمده است و موفقیت های اخیر و مشکلات تبلیغ کنندگان را برجسته می کند.
به عنوان یک ویژگی خاص، PPC Chat میزبان رابط رسمی تبلیغات، جینی ماروین از گوگل بود.
سوال 1: آیا کمپین های Performance Max را اجرا می کنید؟
این سوال بیشتر توسط تبلیغ کنندگان در چت با “بله” مواجه شد. با این حال، به نظر می رسد که برندهای موجود در فضای B2B به دلیل عدم استفاده خوب از آنها استفاده نمی کنند.
گابریله بندیتی اظهار داشت که در حالی که کمپینهای Performance Max را آزمایش میکند، این نوع کمپین به رویکرد متفاوتی در مدیریت تبلیغات گوگل نیاز دارد.
سوال 2: اگر هنوز دویده اید، چرا که نه؟
این سوال به ویژه بازخورد صادقانه تری از تبلیغ کنندگان داشت. دلایل اصلی عدم استفاده بازاریابان از کمپین های Performance Max عبارتند از:
- مشتریان نسل پیشرو ارزشی در آنها نمی بینند.
- به نظر می رسد این نوع کمپین رویکرد مشابهی را با سایر پلتفرم ها مانند فیس بوک ارائه می دهد.
- کنترل کافی برای مشتریان سازمانی وجود ندارد.
جولیا وایس اشاره می کند که استدلال او به دلیل استراتژی بازاریابی کانال همه جانبه است.
سوال 3: عملکرد کمپین های Performance Max چگونه بوده است؟
این سوال ترکیبی از نتایج بی ثبات را نشان داد، از “وحشتناک” تا “به طرز شگفت آوری خوب”. تعدادی از پاسخ های اصلی عبارتند از:
- Performance Max به آدم خواری سایر کانال های فردی با عملکرد بالاتر ختم می شود.
- به نظر می رسد که برای مشتریان تجارت الکترونیک، به ویژه برای کمپین هایی که در خرید عملکرد خوبی نداشته اند، خوب کار می کند.
- بسیاری می گویند که هنوز زود است و به دلیل آدم خواری کمپین های دیگر، تعیین آن دشوار است.
نگرانیهای زیادی در مورد آدمخواری و عدم حذف کمپینها مطرح شد.
ماروین توانست به نگرانیها رسیدگی کند و شفافسازی و امید را برای تبلیغکنندگان به ارمغان آورد.
در مورد محرومیت ها، ماروین موارد زیر را تایید کرد:
- موارد استثنای محتوا از قبل موجود است.
- گوگل برای رفع نگرانیهای ایمنی برند، حذف کلمات کلیدی را در سطح حساب (TBD) معرفی خواهد کرد.
در مورد آدم خواری، ماروین اولویت بندی گوگل را توضیح داد که در اینجا خلاصه شده است:
اساساً، در تئوری، کمپینهای جستجوی موجود شما باید نسبت به کمپینهای Performance Max اولویت داشته باشند، اگر یک جستجو دقیقاً با یک کلمه کلیدی دقیق، عبارت یا گسترده در کمپینهای موجود شما مطابقت داشته باشد.
سوال 4: بزرگترین چالش شما با کمپین های Performance Max چیست؟
پاسخها از طرف همه بسیار مشابه بود. تبلیغکنندگان از ریفهای خود با این نوع کمپین خاص خودداری نکردند. چالش های اصلی برای بازاریابان به طور خلاصه عبارتند از:
- آدم خواری
- مدیریت اتوماسیون (عدم کنترل + حذف)
- مرگ گزارش (کمبود داده، عدم گزارش قرارگیری و غیره)
- Google بهطور خودکار داراییهای ویدیویی را برای شما ایجاد میکند (اکثر مردم آن را دوست ندارند)
سپس این سوال با یک سوال مشابه هدایت شد:
سوال 5: آیا چیزی وجود دارد که بخواهید در مورد کمپین های Performance Max متفاوت باشد؟
این سوال بازخوردها و بحث های زیادی را روی میز آورد. درخواست های اصلی برای کمپین های Performance Max عبارتند از:
- امکان ساخت در Google Ads Editor
- حذف کلمه کلیدی در سطح کمپین، حذف مکان، اصلاح کننده دستگاه، هدف گذاری
- امکان تست بدون تمام دارایی های موجود (ویدئو)
- گزارش نویسی
ماروین توانست بازخورد و پاسخ های ارزشمندی را به لیست خواسته های تبلیغ کنندگان ارائه دهد.
ابتدا، ماروین پشتیبانی از Performance Max در Google Ads Editor را تایید کرد:
بعد، ماروین به گزارش و کنترل (یا عدم وجود) کمپین ها پرداخت.
در مورد کنترل کمپین ها، ماروین تاکید می کند که ورودی های شما در هنگام ایجاد این کمپین ها چقدر حیاتی هستند. به عنوان مثال، اگر مشخص نکنید که کدام تبدیل بیشتر از همه مهم است، ممکن است به تعداد زیادی تبدیل برسید که به اندازه تبدیل های اصلی شما اهمیتی ندارند.
اگر هدف اصلی شما خریدهای تجارت الکترونیک است، اما تبدیل ثانویه ثبت نام های ایمیل را نیز دارید، مطمئن شوید که اولویت بندی کرده اید و مشخص کنید که کدام یک بیشتر اهمیت دارد. موفقیت کمپین مستقیماً به میزان متفکر بودن شما در ایجاد ساختار کمپین نسبت داده می شود.
خلاصه
کمپین های Performance Max راه طولانی در پیش دارند. نه تنها در خود عملکرد، بلکه اعتمادی که در بین تبلیغ کنندگان برای استفاده از آنها وجود دارد.
گوگل فعالانه به بازخورد تبلیغکنندگان گوش میدهد و امیدی به آینده این نوع کمپین ایجاد کرده است.
منبع: توییتر
تصویر ویژه: TarikVision/Shutterstock