گوگل با فناوری هوش مصنوعی آمازون و مایکروسافت را در فضای ابری تعقیب می کند | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — گوگل روز سه شنبه مجموعه گسترده ای از به روز رسانی ها را برای ارائه های ابری خود اعلام کرد، با هدف سرمایه گذاری از قدرت خود در هوش مصنوعی برای به دست آوردن سهم بازار از رقبا.

سرویس‌های جدید – که در رویداد Next ’22 گوگل معرفی شدند – شامل Vertex AI Vision است که برای سهولت استفاده از فناوری هوش مصنوعی مانند تشخیص تصویر طراحی شده است. شرکت متعلق به Alphabet Inc گفت: همچنین یک سرویس مبتنی بر هوش مصنوعی به نام Translation Hub وجود دارد که اسناد را به 135 زبان ترجمه می کند.

گوگل با تکیه بر نسخه نسل چهارم پردازنده Xeon Scalable شرکت اینتل و تراشه سفارشی اینتل گوگل، زیرساخت ابری خود را نیز تقویت می کند. این شرکت از سری جدید ماشین‌های C3 با تراشه‌ها و همچنین یک واحد پردازش Tensor به‌روزرسانی شده که به تسریع عملکردهای هوش مصنوعی کمک می‌کند، رونمایی کرد.

این تجهیزات به مشتریان کمک می کند تا مجموعه داده های بزرگی را با استفاده از یادگیری ماشین آموزش دهند. گوگل گفت که کاربران ابری مانند Snap Inc. در حال حاضر از سخت افزار جدید تقویت شده اند. گوگل گفت که این شرکت نسبت به نسل قبلی دستگاه C2 20 درصد افزایش عملکرد داشته است. این غول فناوری همچنین از همکاری گسترده ای با Nvidia Corp خبر داد که گفت زیرساخت های هوش مصنوعی خود را عمیق تر می کند، از جمله کار بر روی چارچوب های هوش مصنوعی باز. همچنین پشتیبانی جدیدی از ارزهای دیجیتال وجود دارد. بر اساس بیانیه‌ای، Google Cloud به برخی از مشتریان، از کسانی که در صنعت وب 3 هستند، این امکان را می‌دهد تا با استفاده از ارزها از طریق Coinbase Global Inc. پرداخت کنند. گوگل همچنین از Coinbase Prime برای خدمات رمزنگاری سازمانی مانند نگهداری و گزارش استفاده خواهد کرد.

برایان آرمسترانگ، مدیر اجرایی Coinbase در این کنفرانس گفت: “ما همکاری خود با گوگل را فرصتی برای آوردن وب 3 به مجموعه جدیدی از کاربران و ارائه راه حل های قدرتمند برای بنیانگذاران و توسعه دهندگان می بینیم.”

گوگل همچنین ابتکارات جدیدی را در زمینه امنیت سایبری با هدف سرمایه گذاری در خرید اخیر Mandiant، از جمله Chronicle Security Operations، برنامه ای برای کمک به شرکت ها در شناسایی و مقابله با تهدیدات، اعلام کرد. این معامله ماه گذشته تکمیل شد.

علاوه بر این، گوگل خدمات رسانی به شش کشور دیگر را آغاز خواهد کرد: اتریش، جمهوری چک، یونان، نروژ، آفریقای جنوبی و سوئد. این شرکت در یک جلسه توجیهی به خبرنگاران گفت، ایده این است که یا مراکز داده را به صورت محلی بسازیم یا با بازیکنان موجود در آن کشورها همکاری کنیم. گوگل زمان وقوع این گسترش ها را فاش نکرد.

ساچین گوپتا، یکی از مدیران Google Cloud، در یک پست وبلاگی که جزئیات این گسترش را توضیح می‌دهد، نوشت: «این مناطق ابری به نوآوری‌ها از سراسر Google به مشتریان خود در سراسر جهان نزدیک‌تر می‌شوند و پلتفرمی را فراهم می‌کنند که سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا روش کسب و کار خود را تغییر دهند. .

این شرکت همچنین یکپارچه‌سازی‌ها و ابزارهای توسعه‌دهنده بیشتری را برای مجموعه بهره‌وری Workspace خود عرضه کرد.

اگرچه گوگل پس از Amazon.com و شرکت مایکروسافت در جایگاه سوم بازار ابری قرار دارد، اما این تلاش به عنوان یکی از بهترین شرط‌بندی‌های این شرکت برای رشد با بلوغ کسب‌وکار اصلی جستجو در نظر گرفته می‌شود.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور