نتایج قوی آمازون به سمت تقویت کسب و کار ابری اشاره دارد | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — مدیر اجرایی Amazon.com Inc. Andy Jassy به سرمایه گذاران بسیاری از آنچه را که می خواستند در این فصل سود داد: فروش قوی و رشد سود همراه با اشاره به اینکه ماشین درآمد بخش ابری در حال بازیابی شتاب است.

در حالی که درآمد سه ماهه سوم در خدمات وب آمازون، واحد رایانش ابری، کمتر از پیش بینی ها بود، جاسی گفت که کسب و کار در حال تثبیت است. او روز پنجشنبه در یک کنفرانس تلفنی پس از انتشار نتایج گفت که این شرکت چندین قرارداد جدید با مشتریان امضا کرد که این ماه اجرایی شد و تقاضا برای هوش مصنوعی مولد احتمالاً در آینده این بخش را به خوبی تقویت خواهد کرد. پس از اظهارات او، سهام به شدت افزایش یافت و با باز شدن بازارها در روز جمعه، حدود 6 درصد افزایش یافت. سهام امسال تقریبا 50 درصد رشد داشته است.

مدیر عامل آمازون با کاهش شدید هزینه ها و تمرکز بر افزایش سود بر وال استریت پیروز شده است. تحت هدایت او، شرکت مستقر در سیاتل به طور فزاینده‌ای به خدماتی متکی شده است که تمایل به کسب درآمد بیشتر از تجارت اصلی کالاهای آنلاین را دارند، از جمله تبلیغات، خدمات لجستیکی برای بازرگانان مستقل و اجاره نیروی محاسباتی به شرکت‌ها.

تحلیلگران Jefferies در یادداشتی به مشتریان گفتند، فروش واحدهای ابری 12 درصد افزایش یافت و به 23.1 میلیارد دلار رسید، نرخ رشدی که «فقط برای دور نگه داشتن اجنه کافی بود». این مقدار کمی بالاتر از دوره قبل بود و اولین رشد سه ماهه به سه ماهه رشد درآمد AWS در تقریبا دو سال گذشته را نشان داد.

درآمد عملیاتی 6.98 میلیارد دلاری کسب و کار حدود 1.3 میلیارد دلار بیشتر از انتظار تحلیلگران بود. AWS که به طور کلی سود بیشتری نسبت به مجموع سایر شرکت ها دارد، بالاترین حاشیه عملیاتی را از سه ماهه اول سال 2022 گزارش کرد.

در این تماس، جاسی اذعان کرد که برخی از شرکت‌ها همچنان به دنبال کاهش هزینه‌های خود برای قدرت محاسباتی و نرم‌افزار اجاره‌ای هستند، پدیده‌ای که رشد AWS را همراه با رقبای خود مایکروسافت و آلفابت کاهش داده است. جاسی گفت پروژه های جدید در سرورهای آمازون.

اگرچه ایالات متحده سال گذشته خرید تراشه های چینی خاص را برای استفاده دولتی یا نظامی ممنوع کرد، اما این امر تا سال 2027 اجرایی نمی شود.

آلپروویچ گفت، هنگامی که چین ظرفیت تراشه های اساسی را ایجاد کرد، شرکت ها می توانند از این دانش برای تولید مدل های پیشرفته تر استفاده کنند. این شامل انواع فناوری هایی است که ایالات متحده در تلاش است تا از دست پکن دور نگه دارد. او به شرکت تولید نیمه هادی تایوان اشاره کرد که دهه ها پیش با نیمه هادی های قدیمی شروع به کار کرد و اکنون 90 درصد از پیشرفته ترین تراشه های جهان را تولید می کند.

آلپروویچ گفت که در اوج همه‌گیری کووید، کمبود تراشه‌های اساسی بود که خودروسازان و غول‌های فناوری مانند شرکت اپل را متحیر کرد و اهمیت این نیمه‌رساناها را برجسته کرد.

بر اساس گزارش سیلورادو، برخی از تراشه‌های پایه چینی در حال حاضر 20 تا 30 درصد ارزان‌تر از عرضه‌های رقبای خارجی هستند. بر اساس نموداری در گزارش منتسب به Minsheng Securities، در مقطعی در سال 2022، تراشه‌ساز چینی GigaDevice Semiconductor Inc. تنها یک چهارم مبلغی را که STMicroelectronics NV برای محصولات مشابه در چین درخواست می‌کرد، دریافت می‌کرد.

ایالات متحده و متحدان اروپایی اش نگران هستند که چین در نهایت بتواند این تراشه های ارزان تر را در بازار جهانی رها کند یا از آنها به عنوان اهرم سیاسی استفاده کند. اما تاکنون، دولت بایدن تلاش‌های سیاسی خود را فقط بر پیشرفته‌ترین تراشه‌ها و تجهیزات متمرکز کرده است – فناوری که بیم آن دارد چین را به برتری نظامی برساند.

سیلورادو گفت: برای مقابله با کاهش قیمت قبل از اینکه خیلی دیر شود، ایالات متحده باید از ابزارهای بررسی سرمایه گذاری و تحقیق تجاری – و همچنین جمع آوری اطلاعات قیمت و محصول بهتر – برای دفاع از سازندگان تراشه در آمریکا و کشورهای متحد استفاده کند. این گزارش همچنین پیشنهاد می‌کند که ایالات متحده از کنترل‌های صادراتی برای محدود کردن محموله‌های فناوری ساخت تراشه، نه فقط برای تراشه‌های پیشرفته، بلکه برای انواع قدیمی‌تر نیز استفاده کند.

در حالی که این اجزا اغلب تراشه‌های قدیمی نامیده می‌شوند، این یک نام اشتباه است. نیمه هادی ها بر روی ماشین هایی ساخته می شوند که از فناوری های تولید قدیمی استفاده می کنند، اما طرح های آنها اغلب کاملاً جدید است. آنها در مقادیر بسیار گسترده‌تری نسبت به پیشرفته‌ترین تراشه‌ها استفاده می‌شوند، زیرا طی سال‌ها یا حتی دهه‌ها در طیف وسیعی از محصولات گنجانده شده‌اند.

جینا ریموندو، وزیر بازرگانی ایالات متحده گفته است که ایالات متحده از “همه ابزارهایی که در اختیار دارد” برای رسیدگی به دامپینگ یا سایر مسائل اقتصادی مربوط به نیمه هادی های کمتر پیچیده استفاده خواهد کرد. او گفت اما کنترل صادرات روی میز آن محصولات نیست.

«اگر آن‌ها یارانه‌های دولتی زیادی برای چیپ‌های قدیمی داشته باشند و بازار را با تراشه‌های ارزان‌قیمت پر کنند، بازار را مخدوش می‌کند. این همان کاری است که دیدید چین با فولاد و آلومینیوم انجام می دهد. من کاملاً واضح بودم که این نوع انحراف بازار یک زمین بازی برابر نیست.»

آلن استیوز، معاون وزیر بازرگانی ایالات متحده در امور صنعت و امنیت نیز اشاره کرده است که تعرفه ها ممکن است ابزار بهتری نسبت به کنترل صادرات در برخورد با مسائل مربوط به تراشه های قدیمی چین باشد.

او گفت: «ابزارهای دیگری برای گرفتن پس از تخلیه وجود دارد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور