اهمیت متادیتا در سئو در سال 2023

“توجه کردید که چگونه صفحه اصلی … هیچ متا تگ ندارد؟”

“چی؟؟!! غیرممکن است!”

“آه نه، اینطور نیست – خودتان ببینید.”

درست بود. هیچ ابرداده ای در صفحه اصلی این سایت تجارت الکترونیکی که در 3 سال گذشته دنبال می کردیم وجود نداشت. یک اسکن سریع متوجه شد که چگونه چیزی به طرز وحشتناکی اشتباه شده است: کل وب سایت از تمام متا تگ های “مهم” خود حذف شده است: عنوان متا و توضیحات متا.

این مقاله داستان وب سایتی است که از یک روز به روز دیگر، متادیتاهای مهم، TITLE و META DESCRIPTION را از دست داده و بیش از چهار ماه است که بدون آنها بوده است.

در این مقاله، من توضیح می دهم که چه اتفاقی برای تجارت الکترونیک افتاد و چگونه متا تگ های خود را از دست داد. شما خواهید آموخت که چگونه یک وب سایت از تمام متا تگ های خود “یتیم” شده است، بنابراین از نقطه نظر SEO “بی سر” می شود (بدون متا تگ). داده ها سوالاتی را مطرح می کنند:

  • آیا واقعاً به متا تگ هایی که با دقت ساخته شده اند نیاز داریم تا در SERP ها رتبه بالایی داشته باشیم؟
  • آیا می توانیم با ابرداده های عالی از رقبای خود پیشی بگیریم؟
  • اگر یک صفحه وب فاقد ابرداده باشد چه اتفاقی می افتد؟
  • امروزه اهمیت ابرداده در سئو چیست؟

شما ممکن است با رگه ای از شانس یا سرنوشت وحشتناک بگویید. یک افزونه آزمایشی منقضی شد و برای مسدود کردن برچسب‌های TITLE و META DESCRIPTION برنامه‌ریزی شد و سایت را از یک روز به روز دیگر بدون ابرداده باقی می‌گذارد. ما مشکل را در ژوئن کشف کردیم.

برخی از حقایق در مورد وب سایت

این یک تجارت الکترونیکی است که یک کالای لوکس را در بریتانیا می فروشد. ما در کسب رتبه های بالا و ثابت چندان خوش شانس نبوده ایم، زیرا این کسب و کار یک استارتاپ است که در طول مسیر تغییر مسیر داد. چشم انداز آنها برای سازگاری و غلبه بر چالش های بازار تکامل یافته است. با تغییر همه چیز به تنظیم استراتژی آنلاین ادامه دادم.

عملکرد ارگانیک “مناسب” بود، اگرچه ناسازگار بود، احتمالا به دلیل تغییراتی که ذکر کردم. سئو برای رسوب به زمان نیاز دارد.

تیم توصیه‌های من را دنبال کرد و وب‌سایت را سرپا نگه داشت و با برخی از مارک‌های بسیار بزرگ رقابت کرد و به دنبال دید برای شرایط عمومی با حجم بالا بود.

جزییات فنی

این سایت با در نظر گرفتن کاتالوگ محصولات و پست های وبلاگی که بیش از 36 ماه نوشته شده اند از چند صد صفحه تشکیل شده است. من یک خط مشی همیشه سبز محتوا را اجرا می کنم. پست های وبلاگ به طور مداوم به روز می شوند تا منعکس کننده محصولات جدید و روندهای بازار برای جلوگیری از پوسیدگی محتوا باشند. لینک سازی داخلی با دقت و توجه زیادی انجام می شود.

نکته دیگری که قابل ذکر است این است که چگونه موتورهای جستجو به طور مداوم وب سایت را اسکن می کنند و چگونه Google Cache معمولاً فقط چند روز از عمر آن می گذرد.

اسکرین شات از آمار خزیدن از کنسول جستجوی Google در ۹۰ روز گذشته

اسکرین شات قبلی نشان می دهد که چگونه عنکبوتی ثابت باقی مانده است، با یک سنبله در 2nd نیمه جولای

اکثر سئوکاران ادعا می کنند که متادیتا برای سئو مهم است

من مطمئن هستم که اکثر سئوکاران بدون تردید در مورد اهمیت ابرداده در سئو توافق دارند. در واقع، عنوان و توضیحات صفحه یکی از اولین چیزهایی است که یک سئوکار در ممیزی برای درک کیفیت یک فعالیت بهینه سازی بررسی می کند. پس اگر پرسیدم:

“چی آیا برای وب سایتی اتفاق می افتد که ناگهان تمام متا تگ های خود را از دست بدهد؟

اکثریت مطلق می گویند که عدم وجود متا تگ ها رتبه بندی را خراب می کند.

در اسناد مرکزی جستجوی Google، بهترین روش‌ها برای تأثیرگذاری بر پیوندهای عنوان می‌گوید:

مطمئن شوید که هر صفحه در سایت شما دارای عنوانی است که در عنصر مشخص شده است.

منبع: Google Search Central Documentation

رتبه بندی

من متحیر و مجذوب شدم زیرا یک بیت داده را ندیده بودم که یک پرچم قرمز را نشان دهد تا وضعیت خطر بالقوه را به دلیل عدم وجود ابرداده نشان دهد. همه چیز در حال حرکت بود کار طبق معمول حالت هیچ تغییری در رتبه بندی ها وجود نداشت و به نظر می رسید فصلی بودن فروش کم و بیش مشابه سال قبل باشد. من هنوز تغییر را تشخیص نداده بودم، زیرا اسکن بعدی وب سایت تا 2 هفته دیگر موعد آن بود.

در حالی که ما در حال کار بودیم تا بفهمیم چه اتفاقی برای وب سایت افتاده است، من منتظر یک امر اجتناب ناپذیر بودم: سقوط ناگهانی ترافیک ارگانیک. اما روزها به هفته ها تبدیل شدند و رتبه بندی ها جایگاه خود را حفظ کردند. هیچ چیز تغییر نکرد. به نظر می رسید که متا تگ ها هنوز وجود دارند – اما نبودند.

مشکل ابرداده حل شد، حالا چی؟؟

در همین حال علت موضوع و چگونگی به وجود آمدن این وضعیت را شناسایی کردیم. ما همچنین راه حل را می دانستیم: حذف افزونه به طور خودکار ابرداده را بازیابی می کند. اما در این مرحله، من احساس چالش کردم:

آیا باید متا تگ ها را دوباره نصب کنم؟

در حالی که می‌دانستم لحظه‌ای به لحظه ممکن است اتفاق بدی بیفتد، کنجکاوی برای دیدن کارت‌های گوگل و بازی دستم چیزی بود که نمی‌توانستم در برابر آن مقاومت کنم. با یک طرح بازیابی فوری، به مشتری اطلاع دادم و تکامل رتبه‌بندی و ترافیک ارگانیک خود را زیر نظر داشتم.

روز به روز، رتبه بندی ارگانیک همراه با ترافیک افزایش یافت:

اهمیت ابرداده در سئو: داده‌های ترافیک ارگانیک از Google Search Console بازه زمانی 90 روزه نشان می‌دهد که چگونه ترافیک بدون متا تگ افزایش یافته است.
عملکرد وب سایت بدون ابرداده نزدیک به 42٪ افزایش یافته است
اهمیت ابرداده در سئو - رتبه بندی ارگانیک: میانگین موقعیت در یک بازه زمانی 90 روزه بدون متا تگ نزدیک به 42 درصد افزایش یافته است.
میانگین رتبه بندی ارگانیک بدون فراداده به طور قابل توجهی افزایش یافت

داده ها نشان می دهد که چگونه ترافیک ارگانیک و موقعیت متوسط ​​افزایش یافته است. افزایش درآمد نیز داشت. در زمان نگارش این مقاله، گوگل چندین به روز رسانی مهم را تکمیل کرده است. عملکرد ارگانیک به رشد خود ادامه داده است.

چه اتفاقی در بینگ افتاد؟

Bing.com - موقعیت متوسط
Bing.com - برداشت‌های متوسط

Bing حجم قابل توجهی از ترافیک را ارائه نمی دهد و شناسایی روندها را دشوار می کند. با این حال، به نظر نمی رسد که تغییر معنی داری در عملکرد وجود داشته باشد.

اهمیت فراداده در سئو – نکات مهم

اهمیت ابرداده هنوز پابرجاست. عناوین و توضیحات صفحات وب را به کاربر ارائه می دهند، بنابراین بسیار مهم هستند. پس چه چیزی تغییر کرده است؟ رویکرد گوگل به ابرداده:

  • اگر ابرداده در دسترس باشد، گوگل می تواند آن را به گونه ای تغییر دهد که بر اساس جست و جو بهتر با صفحه مطابقت داشته باشد.
  • اگر ابرداده وجود نداشته باشد، گوگل اکنون متا تگ می نویسد تا احتمال برآورده شدن انتظارات کاربر را به حداکثر برساند.
  • بر اساس مشاهدات ما و داده های ارائه شده در این مقاله، آنها خوشحال هستند که همه آنها را از طرف ما بنویسند.

داده‌های کنسول جستجوی گوگل نشان می‌دهد که چگونه وب سایت هیچ ضرری در ترافیک نداشته است و میانگین موقعیت آن کاهش پیدا نکرده است. درآمد ارگانیک ثابت و با روند مثبت بوده است. میانگین موقعیت نسبت به سال قبل افزایش چشمگیری داشته است. من این را بیان می کنم، با توجه به اینکه تغییرات قابل توجهی در محتوای موجود ایجاد نشده است، فقط تغییرات جزئی در صفحات و حذف برخی از صفحات محصول وجود دارد.

در حالی که داده‌ها فقط یک سیگنال هستند، ما نمی‌توانیم از آن برای برون‌یابی استانداردهای جهانی جدید در سئو استفاده کنیم، اما باعث می‌شود به تمام معیارها و شاخص‌های کلیدی عملکرد سئو در همه کانال‌ها فکر کنم: سرد این است که بیشتر آنها مهم نیستند. این همه؟

سئوکارها با نگاه کردن به درختان فریفته می شوند معیارهای غرور را اختراع کرد و روی جنگل تمرکز نکنید ملزومات و ملزومات کسب و کار.

سیگنال همگرایی بین سئو و تبلیغات گوگل؟

در حالی که من یک متخصص جستجو هستم، جستجوی پولی را نیز از نزدیک دنبال می‌کنم، زیرا بخشی جدایی ناپذیر از بیشتر استراتژی‌های مشاهده آنلاین است. در کمپین‌های جدید Google Performance Max، تبلیغات مستقیماً توسط الگوریتم ایجاد می‌شوند. مدیران کمپین ورودی‌های خام – عناوین و توضیحات – را ارائه می‌کنند و گوگل بقیه را انجام می‌دهد. به نظر می رسد گوگل ممکن است همین کار را برای ارگانیک انجام دهد، تا جایی که نه تنها متا تگ ها مورد نیاز نیستند، بلکه ضروری هستند. زیادی.

نتیجه گیری

  • یک قطعه خوب از محتوای سئو شده با بک لینک عالی و لینک داخلی هوشمند به رتبه های عالی ارتقا می یابد.
  • خیلی اوقات، تمرکز ما بر روی چگونگی انجام کارها است، به جای اینکه چرا باید آنها را انجام دهیم.
  • آنچه را که در مورد نحوه رتبه بندی وب سایت ها توسط موتورهای جستجو می خوانید یا می شنوید، به صورت اسمی در نظر نگیرید.
  • اگر نمی‌خواهید همه متا تگ‌ها را از وب‌سایت‌های موجود حذف کنم، پاسخ منفی است… در حال حاضر، اما من در حال آزمایش با وب‌سایت‌های جدید هستم.
سانته آشیل
آخرین پست های Sante Achille (همه را ببین)

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور