قدرت های هوش مصنوعی رشد 3 ارائه دهنده بزرگ ابر عمومی | دانش مرکز داده

همانطور که در سال 2023 اتفاق افتاده است، رشد ابر در سه ماهه سوم به دلیل افزایش استفاده و پتانسیل برنامه های کاربردی هوش مصنوعی بوده است.

سه ارائه‌دهنده بزرگ ابر عمومی – آمازون، مایکروسافت و گوگل – همگی آخرین درآمدهای مالی خود را در این هفته گزارش کردند. مایکروسافت و گوگل در 24 اکتبر گزارش دادند و آمازون در 26 اکتبر گزارش داد.

مایکروسافت درآمد سه ماهه اول سال مالی 2024 خود را گزارش داد و اعلام کرد که درآمد حاصل از واحد ابر هوشمند این شرکت، که شامل Azure می شود، 24.3 میلیارد دلار بوده است که 19 درصد افزایش نسبت به سال گذشته را نشان می دهد.

آلفابت، شرکت مادر گوگل، درآمد سه ماهه سوم مالی 2023 خود را گزارش کرد که شامل درآمد ابری 8.41 میلیارد دلاری بود که 22 درصد افزایش داشت.

آمازون در پایان سه ماهه بزرگ، درآمد ابری در سه ماهه سوم مالی 2023 را 23.1 میلیارد دلار گزارش کرد که نسبت به مدت مشابه در سال 2022 بهبودی 12 درصدی داشته است.

گروه تحقیقاتی هم افزایینمودار سهم بازار ارائه دهندگان ابری 3Q23

John Dinsdale، تحلیلگر ارشد و مدیر عامل Synergy Research، در یادداشتی تحقیقاتی اظهار داشت: «از آنجایی که یک بازار ابری عظیم همچنان در حال رشد است، نرخ رشد سال به سال تقریباً به طور اجتناب‌ناپذیری کاهش می‌یابد. اما اکنون شاهد تثبیت نرخ رشد هستیم، زیرا سرمایه‌گذاری‌های ارائه‌دهنده ابر در فناوری هوش مصنوعی مولد به افزایش بیشتر هزینه‌های سازمانی برای خدمات ابری کمک می‌کند.

رشد Google Cloud توسط استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی هدایت می‌شود

ساندار پیچای، مدیر عامل آلفابت، در طول تماس با شرکتش، ادعا کرد که بیش از نیمی از تمام استارت‌آپ‌های مولد هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری شده، مشتریان Google Cloud هستند.

به گفته Pichai، دلایل متعددی وجود دارد که چرا بار کاری هوش مصنوعی به Google Cloud وارد می شود. یکی از دلایل این است که گوگل زیرساخت های پیشرفته بهینه شده با هوش مصنوعی را برای آموزش و ارائه مدل ها در مقیاس ارائه می دهد. علاوه بر این، پیچای خاطرنشان کرد که گوگل بیش از 100 مدل هوش مصنوعی، از جمله مدل های محبوب شخص ثالث و منبع باز، و همچنین ابزارهایی برای ساخت سریع موارد استفاده از جستجو و مکالمه ارائه می دهد.

پیچای گفت: «در واقع، شرکت ها به طور فزاینده ای از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده می کنند. «مشتریان Google Cloud را انتخاب می‌کنند زیرا ما تنها ارائه‌دهنده ابر بزرگ با یک پلتفرم یکپارچه برای تجزیه و تحلیل داده‌های ساختاریافته و بدون ساختار هستیم.»

مایکروسافت از رشد فضای ابری خود می بالد

بخش ابری Azure مایکروسافت نیز به لطف حجم کاری مشتریان جدید مرتبط با هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در حال رشد است.

به گفته مایکروسافت، پلتفرم هوش مصنوعی سرتاسر آن در Azure سازمان‌ها را برای انتقال بار کاری به فضای ابری خود جذب می‌کند.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، در جریان تماس با شرکتش در مورد درآمد گفت: «آژور دوباره سهم گرفت زیرا سازمان‌ها حجم کار خود را به فضای ابری ما می‌آورند». ما جامع ترین فضای ابری را با بیش از 60 منطقه مرکز داده در سراسر جهان و همچنین بهترین زیرساخت هوش مصنوعی برای آموزش و استنتاج داریم.

آمازون می بیند که اقتصاد نامشخص بر معاملات ابری تأثیر می گذارد

در حالی که خدمات وب آمازون (AWS) به رشد قابلیت‌های ابری خود ادامه می‌دهد، اندی جاسی، مدیر عامل آمازون، احتیاط‌هایی را بیان کرد.

جاسی در جریان تماس با شرکتش گفت: «شرکت‌ها در یک اقتصاد نامطمئن در سال 2023 برای تکمیل معاملات آهسته‌تر حرکت کرده‌اند. اما ما شاهد افزایش سرعت و حجم معاملات بسته‌شده هستیم و از امضای قراردادهای قوی در چند ماه گذشته دلگرم شده‌ایم.»

جاسی مانند همتایان خود در مایکروسافت و گوگل به پتانسیل رشد خدمات هوش مصنوعی در فضای ابری بسیار خوشبین است. جاسی خاطرنشان کرد که تعداد شرکت‌هایی که برنامه‌های هوش مصنوعی مولد را در AWS می‌سازند، قابل توجه است و به سرعت در حال رشد است. او گفت که آمازون در کنفرانس سالانه AWS re:Invent که از 27 نوامبر آغاز می شود، صحبت های زیادی در مورد ابر خواهد داشت.

جاسی گفت: «تیم هیجان‌زده است که بسیاری از قابلیت‌های جدید را با مشتریان به اشتراک می‌گذارد و مجموعه‌ای از فرصت‌ها را برای سازندگان فراهم می‌کند تا یاد بگیرند و با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

درباره نویسنده

  هد شات شان مایکل کرنرشان مایکل کرنر یک مشاور فناوری اطلاعات، علاقه‌مند به فناوری و قلاب‌زن است. او در مورد مسائل فناوری با سازمان های صنعتی و رسانه ای مشورت می کند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور