استفاده از انرژی استخراج رمزارز فاش شد، صنعت تراشه به مسیر خود بازگشت | دانش مرکز داده

از آنجایی که اخبار مرکز داده سریعتر از همیشه در حال حرکت هستند، می‌خواهیم کار را برای متخصصان این صنعت آسان کنیم تا سر و صدا را کاهش دهند و مهم‌ترین داستان‌های هفته را پیدا کنند.

این دانش مرکز داده News Roundup آخرین اخبار و تحولات در صنعت مرکز داده را برای شما به ارمغان می آورد – از سرمایه گذاری و ادغام گرفته تا تهدیدات امنیتی و روندهای صنعت.

برای به‌روز ماندن در مورد همه مراکز داده، مشترک شوید دانش مرکز داده خبرنامه برای دریافت محتوا مستقیماً به صندوق ورودی شما.

حفاری برای داده ها

در هفته ای که فرماندار تگزاس، گرگ ابوت، اعلام کرد که این ایالت باید ظرفیت تامین برق خود را سالانه تا 15 درصد افزایش دهد تا بتواند با تقاضای فزاینده مقابله کند، تحقیقات جدیدی منتشر شد که مصرف انرژی فزاینده ناشی از عملیات استخراج ارزهای دیجیتال را نشان می دهد. تمرکز شدید

بر اساس اداره اطلاعات انرژی ایالات متحدهمصرف سالانه برق حاصل از استخراج ارزهای دیجیتال اکنون می تواند بیش از 2 درصد از کل مصرف برق ایالات متحده را تشکیل دهد.

EIA گفت: افزایش تقاضای مرتبط با استخراج ارزهای دیجیتال می‌تواند چالش‌هایی را برای عملکرد شبکه‌های برق ایجاد کند.

اداره اطلاعات انرژی ایالات متحدهمکان های استخراج کریپتو در نقشه ایالات متحده

در بحبوحه رشد سریع فعالیت استخراج ارزهای دیجیتال در ایالات متحده، این آژانس اعلام کرد که یک نظرسنجی اجباری با تمرکز بر “ارزیابی سیستماتیک مصرف برق مرتبط با فعالیت استخراج ارزهای دیجیتال” در سراسر کشور انجام خواهد داد.

در اخبار مرتبط، ماینرهای چینی بیت کوین بهشت ​​جدیدی را در اتیوپی پیدا کرده اند.

کشور آفریقای شرقی ممکن است مکانی بعید برای راه اندازی عملیات استخراج رمزنگاری به نظر برسد، اما برق ارزان و مقررات مطلوب سرمایه گذارانی را به سمت خود جذب می کند که به دنبال به حداکثر رساندن بازده خود در این بخش هستند.

در ایالات متحده، افزایش تقاضا برای برق باعث شده است که قابلیت اطمینان شبکه به یک نگرانی فزاینده برای تاسیسات تبدیل شود. برای تقویت عرضه خود در زمان اوج مصرف، شرکت برق ایالات متحده انرژی دوک این هفته گفت که در حال مذاکره با شرکت های فناوری از جمله شرکت مایکروسافت در مورد ژنراتورهای بهره برداری نصب شده در مراکز داده آنها.

این طرح بالقوه باعث می‌شود دوک در صورت نیاز به برق بیشتر با مشتریان مرکز داده خود تماس بگیرد و به آنها پول بدهد تا ژنراتورهای بزرگی را که به عنوان منبع تغذیه پشتیبان عمل می‌کنند روشن کنند.

ساعت چیپ

طبق پیش‌بینی انجمن صنعت نیمه‌رسانا (SIA)، صنعت تراشه‌های جهانی در سال جاری برای بازگشت قابل‌توجهی آماده است و انتظار می‌رود فروش به سطح بی‌سابقه جهش کند، که ناشی از نیاز بیشتر به قطعات الکتریکی از طیف گسترده‌ای از مشاغل است.

انجمن این هفته اعلام کرد که فروش جهانی در سال 2023 با 8.2 درصد کاهش به 526.8 میلیارد دلار رسیده است، اگرچه این کاهش با بهبود شرایط در نیمه دوم سال کاهش یافت. شتاب فزاینده نشان می دهد که فروش امسال با 13 درصد افزایش به 600 میلیارد دلار خواهد رسید.

خبر آمد به عنوان رویترز یک گزارش اختصاصی منتشر کرد که جزئیات نحوه مالکیت فیس بوک را نشان می داد متا پلتفرم ها در حال برنامه ریزی برای استقرار نسخه جدیدی از یک تراشه سفارشی با هدف پشتیبانی از فشار هوش مصنوعی در مراکز داده خود بود.

این تراشه، نسل دوم خط سیلیکونی داخلی Meta که سال گذشته معرفی شد، می‌تواند به کاهش وابستگی متا به تراشه‌های انویدیا که بر بازار تسلط دارند کمک کند و هزینه‌های مارپیچی مربوط به اجرای بارهای کاری هوش مصنوعی را در حالی که برای راه‌اندازی محصولات هوش مصنوعی رقابت می‌کند، کنترل کند. ” رویترز گفت.

پس مناسب بود دانش مرکز داده کریستوفر توزی، نویسنده، نگاه دقیق‌تری به این موضوع انداخت که آیا سیلیکون سفارشی می‌تواند به ابر عمومی برتری بیشتری نسبت به مراکز داده خصوصی بدهد یا خیر.

توزی گفت: «سیلیکون سفارشی به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از عوامل اصلی تمایز بین ابرهای عمومی و مراکز داده خصوصی است. از آنجایی که بیشتر فروشندگان ابر عمومی به گسترش انتخاب تراشه های سفارشی خود ادامه می دهند، اپراتورهای مرکز داده خصوصی ممکن است در مضیقه قرار گیرند.

برای اطلاعات بیشتر مقاله کامل را بخوانید.

راهنمای مقررات هوش مصنوعی

هوش مصنوعی همچنان در سرتاسر جهان خبرساز می شود و به گفته فورستر، از هر سه سازمان جهانی، یک سازمان ریسک و حاکمیت را به عنوان موانعی برای پذیرش مولد هوش مصنوعی می شناسد. اکنون که قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا در حال تبدیل شدن به واقعیت است، این نگرانی ها بیش از پیش افزایش می یابد.

در تلاشی برای رفع این نگرانی‌ها، انزا ایانوپولو، تحلیلگر Forrester، پستی در وبلاگ منتشر کرد که در آن به تشریح آنچه رهبران کسب‌وکار باید قبل از اجرای قانون بدانند، پرداخت.

ایانوپولو گفت: «توانایی طبقه‌بندی سیستم‌های هوش مصنوعی و موارد استفاده از آن‌ها در راستای رویکرد مبتنی بر ریسک قانون، اقدامی اساسی است. این بدان معناست که سازمان‌ها باید شروع به طراحی فرآیندهای خود برای ساخت، اجرا و بهینه‌سازی رویکرد خود برای طبقه‌بندی سیستم‌های هوش مصنوعی و ارزیابی خطرات موارد استفاده در خطر کنند.»

بالا رفتن

در اخبار توسعه، سنگ سیاه گفته می شود در حال مذاکره برای خرید است فن آوری های وینتروپ، ساخت و ساز عمده مراکز داده. مطابق با اسکای نیوز، بلک استون پیشتاز خرید شرکت ساختمانی ایرلندی با قیمتی است که “با این تصور که در منطقه 700 میلیون پوند (884 میلیون دلار) است.

در جای دیگر، دیتاسنتر یک، ارائه دهنده خدمات هم مکان مستقر در آلمان که توسط AtlasEdge در فوریه 2023، از افتتاح یک مرکز داده جدید در هامبورگ خبر داد.

این شرکت گفت: “با افتتاح HAM1، Datacenter One به داستان موفقیت سریع خود در توسعه مراکز داده منطقه ای برای ارائه خدمات به مشتریان در سراسر آلمان، یکی از سریع ترین بازارهای اروپایی در حال رشد برای زیرساخت های دیجیتال محلی، ادامه می دهد.”

در آسیای جنوب شرقی، این باعث می شود – وابسته به MMS Group اندونزی – از آمادگی عملیاتی مرکز داده خود در جاکارتا خبر داد.

این تاسیسات 9 طبقه دارای بار بحرانی IT 20 مگاواتی است که بیش از 8600 متر مربع از فضای هم موقعیت را پوشش می دهد و تا 4000 رک را در خود جای می دهد.

این خبر در حالی منتشر شد که گزارش هایی منتشر شد تلکام اندونزی در حال برنامه ریزی برای فروش سهام در کسب و کار مرکز داده خود برای تامین مالی توسعه محلی و جهانی واحد بود.

در همین حال، در هند، فناوری های ایشان یک مرکز داده جدید در بمبئی راه اندازی کرده است. تأسیسات بمبئی Ishan DC-1 «پیکربندی‌های هم‌مکانی انعطاف‌پذیر، از جمله قفسه تک، قفسه‌های تقسیم‌شده، قفس یا هر راه‌حل مدولار» را ارائه می‌دهد.

در آخر، Moveworksیک شرکت خلبان هوش مصنوعی مستقر در ایالات متحده از افتتاح اولین مرکز داده منطقه ای خود در استرالیا خبر داد. این به توسعه اخیر مرکز داده این شرکت در کانادا و اتحادیه اروپا در سال 2023 اضافه می کند.

دیگر مطالب عالی در DCK این هفته

پیش بینی ها، امیدها و سوالات پایداری مرکز داده برای سال 2024. کارشناسان صنعت چالش ها و فرصت های کلیدی برای پایداری مرکز داده در سال 2024 را تشریح می کنند.

هوش مصنوعی فناوری ارتباطات جدید را وارد مرکز داده می کند. سرمایه گذاری هنگفت در عملیات هوش مصنوعی در داخل مراکز داده، تقاضا برای فناوری های ارتباطی جدید را که در داخل این امکانات قرار دارند، ایجاد می کند.

مایکروسافت و بدنه ابری تحت حمایت آمازون در مذاکرات بر سر اختلافات اتحادیه اروپا. CISPE گفت که می خواهد در این سه ماهه “پیشرفت اساسی” در مورد اختلاف مجوز نرم افزار ابری داشته باشد.

هوش مصنوعی بازار سوئیچ اترنت و InfiniBand را هدایت می کند. هوش مصنوعی ممکن است شرکت‌ها را مجبور کند که بخش‌هایی از مراکز داده خود را دوباره سیم‌کشی کنند تا برای اجرای چنین بار کاری کاملاً بهینه شوند. سوال این است: آیا از اترنت یا InfiniBand استفاده می کنید؟

Nvidia و Cisco برای کمک به شرکت ها در ساخت محاسبات هوش مصنوعی داخلی. شرکت‌های فناوری با هم متحد می‌شوند تا ساخت زیرساخت‌های محاسباتی هوش مصنوعی خود را برای سازمان‌ها آسان‌تر کنند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور