پرسش و پاسخ با یک متخصص CRO

درباره بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) سؤالی دارید؟ با یکی از کارشناسان CRO WebFX، نیکی، در زیر پاسخ سوالات متداول CRO را دریافت کنید!

س: چرا CRO مهم است؟

آ: کار با یک تیم CRO در یک وب سایت می تواند برای تجارت و وب سایت شما بسیار مهم باشد. وب سایت شما می تواند زیباترین طراحی یا ویژگی های توسعه بسیار پیچیده را داشته باشد، اما اگر برای کاربر استاندارد وب سایت خوب کار نکند، موفق نخواهد بود. وقتی می‌گویم موفق، به تبدیل‌ها اشاره می‌کنم، زیرا اکثر کسب‌وکارها آن را موفق می‌دانند.

ارائه انواع جدید به کاربران یا تغییر محتوای وب سایت در طول زمان نیز می تواند به جذب کاربران جدید کمک کند زیرا آنها می بینند که وب سایت به روز است. یکی دیگر از مزایای CRO این است که می توانید مشکلات پنهان مانند لینک های شکسته و ویژگی های وب سایت را پیدا کنید، زیرا چشمان بیشتری به وب سایت خواهید داشت تا پیشرفت ها را پیدا کنید.

به طور کلی، CRO یک راه سودمند برای ادامه رشد مثبت با یک وب سایت یا شروع رشد مثبت در صورت عدم عملکرد وب سایت است. ممکن است متوجه شوید که عناصر خاصی که فکر می‌کردید به خوبی تبدیل می‌شوند، فضایی برای رشد دارند یا برعکس.

توانایی ادامه انطباق تا زمانی که وب سایت بهترین عملکرد خود را داشته باشد، راهی محکم برای تلاش مستمر برای داشتن یک وب سایت 1٪ بهتر است.

س: انواع مختلف تست های کاربر که می توانید اجرا کنید چیست؟

آ: CRO بر تست کاربر تمرکز دارد و به اشکال مختلفی ارائه می شود. آزمایشات می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • آزمایش نقشه حرارتی
  • تست ترجیحی
  • تست ویدیویی
  • تست A/B
  • و بیشتر

تست کاربر به ما امکان می دهد بفهمیم کدام عناصر صفحه بهترین نرخ تبدیل را ارائه می دهند و سپس می توانیم نوع/طرح برنده را پیاده سازی کنیم.

س: چگونه می توانم بفهمم که کدام آزمایش را اجرا کنم؟

آ: وب سایت ها به گونه ای ساخته شده اند که همیشه در حال تغییر باشند، بنابراین می توانند در طول زمان به سازگاری و رشد ادامه دهند. در حالی که گزارش اولیه CRO شما اطلاعات و توصیه‌های بسیار خوبی را ارائه می‌دهد، من همچنین فکر می‌کنم صرف زمان برای آزمایش وب‌سایت از دیدگاه کاربر عمومی ارزشمند است.

برای انجام این کار، تنها چیزی که نیاز دارید یک سند و دستگاه خالی است. مهم است که با استفاده از دستگاه‌های مختلف و/یا شبیه‌ساز دستگاه آزمایش کنید تا مشکلاتی را که کاربران شما ممکن است با آن مواجه شده‌اند، پیدا کنید. یکی از ابزارهای آزمایش شبیه ساز دستگاه که می توانید استفاده کنید این است برنامه پاسخگو.

وب سایت خود را مرور کنید و روی پیوندهای مختلف کلیک کنید، اندازه مرورگر خود را تغییر دهید و به دنبال هر چیزی باشید که آشکارا از نظر کاربر خراب یا گیج کننده است. اگر چیزی آشکارا شکسته شده باشد، لزوماً نیازی به آزمایش نخواهد داشت شما فقط باید آن را تعمیر کنید رفع عناصر خراب در یک وب سایت می تواند به خودی خود به افزایش نرخ تبدیل کمک کند، زیرا وب سایت کاربرپسندتر خواهد شد و درک و تعامل با آن آسان تر می شود.

هنگامی که شما یا مدیر پروژه یا آزمایش‌کننده وب‌سایت‌تان، فهرست رفع‌های احتمالی وب‌سایت را تکمیل کردید، می‌توانید کار بر روی اولویت‌بندی این موارد و اجرای اصلاحات را آغاز کنید.

در اینجا چند نمونه از عناصر رایج وب سایت شکسته که باید مراقب آنها باشید آورده شده است:

  • یک دکمه یا عنصر قابل کلیک افکت شناور ندارد
  • یک دکمه یا عنصر قابل کلیک با پس زمینه ترکیب می شود و کنتراست ندارد
  • مناطق یا ویژگی‌های وب‌سایتی که انتظار دارید قابل کلیک باشند، نیستند (این می‌تواند منجر به کلیک‌های خشمگین شود)
  • نقاط لمسی موبایلی که دقیقاً پیکربندی نشده‌اند، که منجر به کلیک کردن در صفحات ناخواسته می‌شود
  • پنجره های بازشو و نوار جستجو بررسی کنید که بسته شدن آنها با یک نشانگر X واضح آسان باشد
  • ناوبری وب سایت آیا پیمایش در وب سایت آسان است / آیا شاخص هایی وجود دارد که از کجا آمده اید تا به صفحه فعلی که بازدید می کنید بروید؟
  • عناصری که به دستگاه‌های واکنش‌گرا (موبایل/تبلت) منتقل نمی‌شوند

س: چه مدت باید تست های CRO را اجرا کنم؟

آ: آزمون‌ها برای زمان‌های مختلف اجرا می‌شوند، که می‌تواند یک عامل کلیدی در تصمیم‌گیری برای اینکه کدام آزمون مناسب است باشد. برای مثال، آزمایش‌های A/B معمولاً بیش از 30 روز طول می‌کشد تا تکمیل شوند و به میزان ترافیک دریافتی وب‌سایت بستگی دارد.

گزینه‌های تست سریع‌تری مانند آزمایش‌های ترجیحی یا نقشه حرارتی وجود دارد، اما قبل از شروع باید بدانید که آیا به دنبال یک چرخش سریع‌تر هستید یا نیاز به تعیین انتظارات چرخشی واقع بینانه دارید.

س: در سال 2024 روی چه عناصر CRO باید تمرکز کنم؟

آ: وقتی صحبت از عناصر CRO می شود که باید در سال 2024 روی آنها تمرکز کنم، من بیشتر از کلیک های خشم و نیاز به یک رنگ فراخوان منحصر به فرد آگاه شده ام.

کلیک‌های خشم زمانی اتفاق می‌افتند که کاربر وب‌سایت فکر می‌کند که عنصر خاصی قابل کلیک است، اما این یک پیوند شکسته یا یک ویژگی غیر تعاملی است. شما باید از کلیک های خشم خودداری کنید زیرا می توانند باعث ناامیدی کاربر شوند و نرخ پرش را افزایش دهند.

داشتن یک رنگ فراخوان منحصر به فرد (CTA) نیز مهم است، زیرا شما به عمل اصلی نیاز دارید تا چشم کاربر را بکشید و کلیک کنید. به عنوان مثال، اگر یک دکمه تماس به اقدام نارنجی دارید، باید فقط از آن رنگ نارنجی برای فراخوانی خاص استفاده کنید، در مقابل استفاده از آن برای هر دکمه.

س: مدیران پروژه چگونه در فرآیند CRO دخیل هستند؟

آ: یکی از نمونه‌های همپوشانی CRO با نقش مدیریت پروژه، پروژه‌های سفارشی است که کسب‌وکارها به تست‌های خاصی مانند تست‌های A/B نیاز دارند. یک مدیر پروژه ممکن است بر پروژه نظارت کند و مشخصات را بنویسد و تست تضمین کیفیت اضافی را ارائه دهد. مدیران پروژه همچنین می‌توانند آزمایش‌های خاصی را هنگام کار با مشتریان توصیه کنند، اگر فکر می‌کنند سودمند است.

در آینده، مدیران پروژه ممکن است حتی بیشتر درگیر انواع خاصی از پروژه ها باشند، در حالی که کارشناسان CRO نقش پشت صحنه بیشتری را ایفا می کنند. این کار با مدیران پروژه که نقش‌های رو به مشتری را بر عهده می‌گیرند و ارتباط بین تیم‌های طراحی و توسعه را فراهم می‌کنند، نزدیک‌تر خواهد شد.

س: پروژه های CRO چگونه در WebFX کار می کنند؟

آ: یک پروژه استاندارد CRO با تجزیه و تحلیل عمیق وب سایت شروع می شود که گزارش اولیه را ارائه می دهد. این گزارش همه ایده‌های بهبود را به تفکیک سطح اولویت، که کارشناسان موضوع ما (SMEs) حیاتی‌تر می‌دانند، به اشتراک می‌گذارد. سپس تیم ما برای تعیین وظایف هر ماه بر اساس سطح اولویت، با هدف بهبود تبدیل وب سایت در طول زمان، کار می کند.

پس از تکمیل آزمایش، تیم CRO ما برای بررسی داده ها و ارائه گزارشی بر اساس نوع برنده (در صورت وجود) کار می کند. اگر نوع دارای نرخ اطمینان کافی باشد، تیم CRO ما اجرای کامل آن را بر روی ویژگی وب‌سایت موجود توصیه می‌کند. اگر نسخه به خوبی عمل نمی‌کند، توصیه می‌کنیم ویژگی وب‌سایت را همانطور که هست نگه دارید یا آزمایش کاربر دیگری را با یک تغییر جدید انجام دهید.

س: مدیران پروژه چگونه در فرآیند WebFX CRO درگیر هستند؟

آ: مدیران پروژه می توانند به روش های مختلف با فرآیند CRO در WebFX درگیر شوند. رایج ترین مثال در هنگام طراحی مجدد وب سایت است. هنگامی که به طراحی مجدد نیاز دارید، می توانید مطمئن شوید که قبل از فرآیند طراحی مجدد وب سایت، بهترین کار را با تجزیه و تحلیل CRO انجام داده اید. در این مورد، مدیران پروژه با تیم طراحی ما کار خواهند کرد تا اطمینان حاصل کنند که لیست توصیه‌های CRO در مرحله نمونه‌سازی اولیه بررسی می‌شود.

CTA
25 نکته رایگان برای

امتیازات خود را دو برابر کنید

بدون نیاز به دو برابر کردن ترافیک امروز یاد بگیرید که چگونه نرخ تبدیل وب سایت خود را افزایش دهید!

راهنمای رایگان من را دریافت کنید

استراتژی CRO شخصی خود را با WebFX راه اندازی کنید

در WebFX، تیم ما از متخصصان CRO، بهینه سازی نرخ تبدیل را به یک استراتژی بدون دردسر برای کسب و کار شما تبدیل می کند.

ما به شما کمک می کنیم یک استراتژی CRO سفارشی ایجاد کنید تا مطمئن شوید سایت شما ترافیک شما را به مشتریان وفادار برای کسب و کار شما تبدیل می کند.

آیا می خواهید در مورد خدمات CRO ما بیشتر بدانید؟ برای شروع آماده اید؟ آنلاین با ما تماس بگیرید یا با ما تماس بگیرید 888-601-5359 برای چت با یکی از استراتژیست های ما!

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور