50+ آمار هوش مصنوعی برای بازاریابان در سال 2024

هوش مصنوعی (AI) دیگر یک فیلم علمی تخیلی نیست. هوش مصنوعی یک فناوری به سرعت در حال رشد است که در سراسر جهان محبوبیت پیدا می کند.

دولت‌ها، شرکت‌ها و کسب‌وکارهای کوچک هوش مصنوعی را برای ساده‌سازی فرآیندهای خود اتخاذ می‌کنند. سازمان‌ها به هوش مصنوعی روی می‌آورند تا سود نهایی خود را افزایش دهند و از رقبای خود جلوتر بمانند.

این صفحه دارای بیش از 50 آمار هوش مصنوعی در سال 2024 است – تفکیک شده بر اساس موضوعات – برای اطلاع رسانی و الهام بخشیدن به استراتژی های بازاریابی هوش مصنوعی شما. با خیال راحت به هر بخش بپرید:

آیا می‌خواهید از جدیدترین‌های هوش مصنوعی در بازاریابی به‌روز باشید؟ در خبرنامه رایگان ما مشترک شوید و جدیدترین دوز بازاریابی و هوش مصنوعی را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید!

ایمیل های خودی مدیر بازاریابی ما را از دست ندهید!

پیوستن 200000 بازاریابان هوشمند و داغ‌ترین اخبار و اطلاعات بازاریابی ماه را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید!

ایمیل خود را در زیر وارد کنید:

فرم اشتراک درون خطی – CTA 72

*” فیلدهای الزامی را نشان می دهد

(نگران نباشید، ما هرگز اطلاعات شما را به اشتراک نخواهیم گذاشت!)

آمار پذیرش هوش مصنوعی

شرکت‌ها در سراسر جهان قصد دارند از هوش مصنوعی برای چندین مزیت از جمله صرفه‌جویی در هزینه‌ها و تجربه بهتر مشتری استفاده کنند. در اینجا برخی از آمار پذیرش هوش مصنوعی آورده شده است:

  1. بیش از ۸۰ درصد مدیران در حوزه خرده‌فروشی و مصرف‌کننده انتظار دارند تا سال ۲۰۲۵ کسب‌وکارشان از اتوماسیون هوش مصنوعی استفاده کنند.
  2. 66 درصد از کسب و کارها از هوش مصنوعی برای اهداف پایداری خود استفاده می کنند یا برنامه ریزی می کنند.
  3. 54 درصد از سازمان ها گزارش می دهند که هوش مصنوعی باعث صرفه جویی در هزینه و کارایی می شود.
  4. 42 درصد از کسب و کارها گزارش دادند که قصد دارند در آینده از هوش مصنوعی استفاده کنند.
  5. 35 درصد از شرکت ها در سراسر جهان از هوش مصنوعی استفاده می کنند.
  6. 34 درصد از کسب‌وکارها مهارت‌ها، تخصص یا دانش محدود هوش مصنوعی را به عنوان مانعی برای پذیرش هوش مصنوعی ذکر می‌کنند.
  7. 28 درصد از پاسخ دهندگان می گویند که استفاده از هوش مصنوعی مولد در دستور کار هیئت مدیره آنها است.
  8. یک سوم از پاسخ دهندگان مورد بررسی می گویند که سازمان های آنها به طور مرتب از هوش مصنوعی مولد حداقل در یک عملکرد استفاده می کنند.
  9. 0.1٪ تا 0.6٪ رشد سالانه بالقوه بهره وری نیروی کار تا سال 2040 با پذیرش هوش مصنوعی مولد است.

آمار هوش مصنوعی بازاریابی

تیم‌های بازاریابی در سرتاسر جهان از هوش مصنوعی برای اهداف مختلفی استفاده می‌کنند – از هدف‌گیری تبلیغات گرفته تا شخصی‌سازی. در اینجا برخی از آمارهای هوش مصنوعی بازاریابی آورده شده است:

  1. 107 میلیارد دلار پیش بینی درآمد بازار جهانی برای هوش مصنوعی در بازاریابی در سال 2028 است.
  2. 1.25 میلیارد دلار اندازه پیش بینی بازار جهانی چت بات تا سال 2025 است.
  3. 90 درصد از بازاریابان در 35 کشور از ابزارهای هوش مصنوعی برای خودکارسازی تعاملات با مشتری استفاده کردند.
  4. 88 درصد از بازاریابان که با هوش مصنوعی کار می کنند می گویند که این فناوری به آنها کمک کرده است تا سفر مشتری را در کانال های مختلف شخصی سازی کنند.
  5. بیش از 80 درصد از بازاریابان در سراسر جهان نوعی از هوش مصنوعی را در فعالیت های بازاریابی آنلاین خود ادغام می کنند.
  6. 57 درصد از بازاریابان B2B در ایالات متحده از چت بات ها در برنامه های تولید تقاضا برای درک بهتر مخاطبان خود استفاده کردند.
  7. 55 درصد از بازاریابان B2B در ایالات متحده گفتند که از چت بات ها برای تولید سرنخ های جدید استفاده می کنند.
  8. 53 درصد از بازاریابان مورد بررسی ما از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده می کنند.
  9. تقریباً 50 درصد از مصرف‌کنندگان آمریکایی معتقدند که نه فتوشاپ و نه هوش مصنوعی مولد نباید در پست‌های رسانه‌های اجتماعی برای مقاصد تجاری استفاده شوند.
  10. 50 درصد از بازاریابان مورد بررسی ما در حال حاضر از هوش مصنوعی برای استراتژی های بازاریابی خود استفاده می کنند.
  11. تقریباً نیمی از بازاریاب هایی که مورد بررسی قرار دادیم، نگران حریم خصوصی داده ها و اخلاقیات پیرامون هوش مصنوعی هستند.
  12. 47 درصد از بازاریابان در ایالات متحده، بریتانیا، هند و کانادا گفتند که به هوش مصنوعی در هدف گذاری تبلیغات اعتماد دارند.
  13. تقریباً 45 درصد از مدیران بازاریابی که مورد بررسی قرار گرفتیم از هوش مصنوعی برای تولید محتوا استفاده می کنند.
  14. 43 درصد از بازاریابان B2B در ایالات متحده ادعا کردند که چت بات ها به آنها کمک می کند تا مشتریان بالقوه خود را آموزش دهند.
  15. 42 درصد از پاسخ دهندگان حرفه ای بازاریابی در ایالات متحده، بریتانیا، هند و کانادا به هوش مصنوعی برای شخصی سازی محتوا و پیشنهادات در زمان واقعی اعتماد داشتند، در حالی که 39 درصد به هوش مصنوعی برای بهینه سازی زمان ارسال ایمیل اعتماد داشتند.
  16. 35 درصد از بازاریابان نگران ریسک و مسائل حاکمیتی مرتبط با استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی هستند.
  17. 34.5 درصد از پاسخ دهندگان بازاریاب ما گفتند که ChatGPT یکی از ابزارهای هوش مصنوعی آنهاست و آن را به بیشترین گزارش در میان پاسخ دهندگان ما تبدیل می کند.
  18. 33 درصد از بازاریابان آمریکایی که از هوش مصنوعی و ابزارهای یادگیری ماشینی استفاده می کنند، گفتند که صرفه جویی در زمان مهم ترین مزیت این ابزارها است.
  19. 32 درصد از بازاریابان در سراسر جهان از هوش مصنوعی با اتوماسیون بازاریابی برای تبلیغات پولی و شخصی‌سازی پیام‌ها و پیشنهادات ایمیل استفاده می‌کنند.
  20. 31 درصد از بازاریابان آمریکایی که از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی استفاده می‌کنند، گفتند که این ابزارها به بینش روند و ترجیح مخاطب کمک می‌کند.
  21. 29 درصد از مدیران بازاریابی که مورد بررسی قرار گرفتیم گفتند که قصد دارند در آینده از هوش مصنوعی استفاده کنند.
  22. 26 درصد از بازاریابان آمریکایی می گویند هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی به آنها کمک کرده تا محتوای خود را بهینه کنند.
  23. 26 درصد از بازاریابان B2B در ایالات متحده که از چت بات ها در تلاش های بازاریابی خود استفاده می کنند، حجم تولید سرنخ خود را 10 تا 20 درصد افزایش دادند.
  24. 22 درصد از متخصصان بازاریابی در سراسر جهان از هوش مصنوعی با اتوماسیون بازاریابی برای تولید توصیه‌های محصول و محتوا و خطوط موضوع ایمیل شخصی‌سازی شده استفاده می‌کنند.
  25. 15٪ از بازاریابان B2B در ایالات متحده گفتند که چت بات ها به آنها کمک می کند تا تولید سرنخ خود را بیش از 30٪ افزایش دهند.
  26. تقریباً 10 درصد از بازاریابان مورد بررسی ما گفتند که قصد استفاده از هوش مصنوعی را ندارند.

نگرش به آمار هوش مصنوعی

آیا می خواهید نگاهی اجمالی به نحوه نگاه کسب و کارها به هوش مصنوعی داشته باشید؟ در اینجا فهرستی از آمارهای حیاتی هوش مصنوعی مربوط به نحوه مشاهده سازمان ها از فناوری آورده شده است:

  1. 87 درصد از سازمان‌ها در سراسر جهان معتقدند که فناوری‌های هوش مصنوعی به آنها مزیت رقابتی می‌دهد.
  2. 78 درصد از شرکت‌ها معتقدند که نتایج جمع‌آوری‌شده از هوش مصنوعی «عادلانه، ایمن و قابل اعتماد» مهم است.
  3. 61 درصد از کارمندان ادعا می کنند که هوش مصنوعی به بهبود بهره وری آنها کمک می کند.
  4. 56 درصد از سازمان ها عدم دقت را به عنوان یک خطر مولد هوش مصنوعی تشخیص می دهند.
  5. 53 درصد از سازمان ها از امنیت سایبری به عنوان یک خطر مولد هوش مصنوعی یاد می کنند.
  6. 40 درصد بهبود بهره وری کارکنان با استفاده از هوش مصنوعی است.
  7. 38 درصد از پاسخ دهندگانی که از هوش مصنوعی استفاده می کنند می گویند که سازمان آنها خطرات امنیت سایبری را کاهش می دهد.
  8. 32 درصد از پاسخ دهندگانی که گزارش می دهند که سازمان های آنها از هوش مصنوعی استفاده می کنند، می گویند که آنها نادرستی را کاهش می دهند.
  9. 30 درصد از پاسخ دهندگان بازاریاب معتقدند که هوش مصنوعی مولد خطرات قابل توجهی برای ایمنی برند و اطلاعات نادرست دارد.
  10. 21 درصد از پاسخ دهندگانی که گزارش داده اند که سازمان هایشان از هوش مصنوعی استفاده می کنند، می گویند که سیاست هایی را در مورد استفاده کارمندان از فناوری های مولد هوش مصنوعی در کار خود وضع کرده اند.

آمار رشد هوش مصنوعی

پیش بینی می شود که هوش مصنوعی به عنوان یک صنعت رشد کند و در سال های آینده سهم قابل توجهی در اقتصاد جهانی داشته باشد. در اینجا برخی از آمارهای هوش مصنوعی مرتبط با رشد و سهم اقتصادی آن آورده شده است:

  1. 16 تریلیون دلار سهم بالقوه هوش مصنوعی در اقتصاد جهانی در سال 2030 است.
  2. 2.6 تا 4.4 تریلیون دلار چیزی است که هوش مصنوعی مولد می تواند در سال در موارد استفاده مختلف به اقتصاد جهانی اضافه کند.
  3. 2.6 تریلیون دلار اندازه بازار جهانی مورد انتظار بازار هوش مصنوعی تا سال 2032 است.
  4. 13993 تعداد اختراعات فعالی است که بایدو دارد، که بزرگترین مالک اختراعات یادگیری ماشین فعال و هوش مصنوعی در سطح جهان است.
  5. 13,187 تعداد خانواده های ثبت اختراع فعالی است که Tencent دارد، و آن را به دومین صاحب امتیاز ثبت اختراعات هوش مصنوعی در سطح جهان تبدیل می کند.
  6. 37 درصد نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) هوش مصنوعی در سطح جهان است.
  7. 26 درصد افزایش تولید ناخالص داخلی پیش بینی شده از هوش مصنوعی تا سال 2030 است.
  8. 23 درصد از پاسخ دهندگان می گویند که حداقل 5 درصد از درآمد سازمان آنها قبل از بهره و مالیات را می توان به استفاده از هوش مصنوعی آنها نسبت داد.

با WebFX آشنا شوید:

آژانس بازاریابی در سطح جهانی شما با فناوری فعال با بیش از آن 1.6 میلیون ساعت ها تخصص ترکیبی

هوش مصنوعی را در استراتژی بازاریابی خود با WebFX ادغام کنید

فناوری هوش مصنوعی می تواند به کسب و کارهایی مانند شما کمک کند تا فرآیند شما را ساده کنند، درآمد شما را افزایش دهند و از رقبای خود جلوتر بمانند. اگر برای ادغام هوش مصنوعی در استراتژی های خود به کمک نیاز دارید، اجازه دهید WebFX کمک کند.

ما یک آژانس بازاریابی دیجیتال با خدمات کامل با بیش از 25 سال تجربه هستیم. پلتفرم رشد اختصاصی ما، MarketingCloudFX، توسط IBM Watson و یادگیری ماشینی پشتیبانی می‌شود تا با داده‌ها و بینش‌ها، رشد شما را تسریع کند.

MarketingCloudFX می تواند داده های شما را از منابع مختلف ذخیره و پردازش کند. در نتیجه، می‌تواند به شما اطلاع دهد که کدام استراتژی‌ها، محتوا و کمپین‌های بازاریابی منجر به جذب مشتریان، تماس‌های تلفنی یا فروش می‌شوند. علاوه بر این، می‌توانید گردش‌های کاری پرورش سرنخ را راه‌اندازی کنید تا به تبدیل آنها به مشتری کمک کنید!

با ما به صورت آنلاین تماس بگیرید یا با ما تماس بگیرید 888-601-5359 برای صحبت با یک استراتژیست در مورد خدمات بازاریابی دیجیتال ما!

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور