گوگل در مورد آینده سئو

تیم Google’s Search Relations در آخرین قسمت از پادکست Search Off the Record برای بحث در مورد آینده SEO گرد هم می آیند.

تیمی متشکل از جان مولر، گری ایلیس و مارتین اسپلیت از گوگل در مورد تغییراتی که در دهه گذشته دیده‌اند صحبت می‌کنند و آینده سئو را پیش‌بینی می‌کنند.

به طور دقیق تر، سه پیشکسوت گوگل جنبه های زیر سئو را لمس می کنند و پیش بینی می کنند که در چند سال آینده چقدر اهمیت خواهند داشت:

  • HTML
  • جاوا اسکریپت
  • URL ها
  • برچسب های متا
  • داده های ساخت یافته
  • محتوا
  • جستجوی صوتی
  • و بیشتر

در اینجا تمام نکات برجسته از قسمت 45+ دقیقه است.

آینده HTML در سئو

مولر پیشنهاد می کند که SEO ها در آینده نیازی به یادگیری HTML نخواهند داشت زیرا سیستم های مدیریت محتوا (CMS) در مراقبت از جنبه های فنی یک وب سایت ماهرتر می شوند.

“خب، منظورم این است که اگر شما فقط یک ویرایشگر غنی داشته باشید و فقط چیزهایی را تایپ کنید و سپس متن خود را به درستی قالب بندی کنید و چند لینک اضافه کنید. چه کاری باید با HTML انجام دهید؟

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

ایلیز مخالف است و می گوید سئو چیزی فراتر از نوشتن محتوا است. عناصر مهمی از سئو وجود دارد که نیاز به درک کمی از HTML دارد و به احتمال زیاد در آینده تغییر نخواهد کرد.

اما سئو همچنین در مورد تگ های پیوند و متا تگ ها و عناصر عنوان و همه چیزهای عجیب و غریب در قسمت سر HTML است که می توانید در آنجا قرار دهید.

بنابراین شما می خواهید در مورد آنها بدانید تا نحوه ظاهر قطعه های خود یا نحوه نمایش عناوین شما در نتایج جستجو و تگ rel canonical را کنترل کنید تا کنترل کنید نسخه متعارف URL چیست. شما به نوعی می خواهید این را بدانید.»

در پایان بحث، همه آنها موافق هستند که HTML تا آنجا که به سئو مربوط می شود به جایی نمی رسد.

آینده جاوا اسکریپت در سئو

جاوا اسکریپت ممکن است در آینده برای سئو اهمیت بیشتری پیدا کند، اما بیشتر در جنبه برنامه های وب مترقی (PWA) در مقابل وب سایت های سنتی است.

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

مولر می گوید:

“من فکر می کنم کاربر به نوعی انتظار دارد که بتواند از هر برنامه ای که دارد در هر پلتفرم و هر دستگاهی که استفاده می کند استفاده کند. و به نظر می رسد که این نوع کار نیز ادامه خواهد داشت. و احتمالاً این بدان معناست که چیزهایی مانند درک جاوا اسکریپت برای سئوکاران نیز اهمیت بیشتری پیدا می کند…

اما احتمالاً به این معنی است که بسیاری از این برنامه ها به طور ناگهانی باید به طور کلی به SEO فکر کنند. مانند آنچه که آنها واقعاً می‌خواهند در وب پیدا کنند، زیرا در گذشته، آنها فقط یک برنامه بودند.

آینده URL ها در سئو

مولر موضوع URL ها را مطرح می کند و اینکه آیا آنها ممکن است به نفع نهادها یا آدرس های IP از بین بروند.

ایلیز می گوید که نمی بیند URL ها به این زودی حذف شوند:

“خوشبختانه، URL ها نمی توانند ناپدید شوند … حداقل در آینده قابل پیش بینی نیست، زیرا URL هایی که آنها هستند
روش استاندارد برای برقراری ارتباط آدرس ها در اینترنت و بدون آن اینترنت فقط اینترنت نیست.

همانطور که نام دامنه ها به دلیل نحوه ساخت اینترنت یا آدرس های IP نمی توانند به دلیل نحوه ساخت اینترنت از بین بروند. به همین ترتیب URL ها نمی توانند از بین بروند.”

آینده متا تگ ها در سئو

مولر می پرسد که آیا این احتمال وجود دارد که متا تگ های بیشتری در آینده معرفی شوند؟

اسپلیت بلافاصله این ایده را کنار می‌زند و می‌گوید تقریباً هیچ‌وقت دلیل خوبی برای معرفی یک متا تگ جدید وجود ندارد:

من امیدوارم که ما متا تگ های بیشتری را معرفی نکنیم. و معمولاً وقتی موضوعات داخلی را می‌بینید، مثلاً، این تیم جستجو می‌خواهد یک متا تگ جدید معرفی کند. معمولاً من و جان هر دو روی آن موضوع می پریم و به شدت به عقب رانده می شویم زیرا به ندرت دلیل خوبی برای معرفی متا تگ جدید وجود دارد.

آینده داده های ساختاریافته در سئو

آیا زمانی در آینده پیش خواهد آمد که گوگل برای درک آنچه در یک صفحه است به داده های ساختاری نیاز نداشته باشد؟

اسپلیت می‌گوید که گوگل تقریباً در آن نقطه است، اما داده‌های ساختاریافته هنوز مفید و توصیه می‌شود:

“من کاملا مطمئن هستم که می توانیم درک کنیم: اوه، این یک محصول است، و نام محصول این است و قیمت محصول آن است و این یک تصویر محصول است.

اما خوب است که این اطلاعات صریح و قابل خواندن توسط ماشین را داشته باشید که می توانید بگویید: “اوه، بنابراین آنها به طور خاص از ما می خواهند که به آن به عنوان یک محصول فکر کنیم.” این اساساً یک متا تگ شکوهمند است…”

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

آینده محتوا در سئو

مولر موضوع الگوریتم های تولید متن را مطرح می کند و اینکه آیا سئوکاران حتی در آینده به نویسندگان انسانی نیاز خواهند داشت یا خیر.

ایلیز آنقدر در مورد این موضوع برای گفتن دارد که معتقد است باید قسمت پادکست خودش را داشته باشد.

به طور خلاصه، Illyes پتانسیل را در محتوای تولید شده توسط ماشین می‌بیند و می‌گوید که می‌توان آن را از محتوایی که توسط انسان نوشته می‌شود متمایز کرد.

با این حال، گوگل نمی خواهد محتوای تولید شده توسط ماشین را در جستجو رتبه بندی کند، مگر اینکه توسط انسان بررسی شده باشد.

فکر می‌کنم این موضوع می‌تواند به تنهایی برای یک قسمت پادکست آینده باشد، زیرا می‌توانیم مزایا و معایب محتوای تولید شده توسط ماشین را ببینیم، و در مورد آنچه در فهرست خود مجاز می‌کنیم کاملاً سختگیر هستیم.

اما از طرف دیگر، شما همچنین می‌توانید بسیار خوب و هوشمند تولید شده توسط ماشین را ببینید—نمی‌دانم smart کلمه خوبی است یا خیر، اما محتوای تولید شده توسط ماشین بسیار هوشمند است…

در حال حاضر، موضع ما در مورد محتوای تولید شده توسط ماشین این است که اگر بدون نظارت انسان باشد، ما آن را در جستجو نمی‌خواهیم. اگر کسی آن را قبل از قرار دادن برای عموم مرور کند، خوب است.»

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

آینده جستجوی صوتی در سئو

بعید است که جستجوی صوتی در سئو مهم باشد، بنابراین زیاد نگران یادگیری نحوه بهینه سازی برای آن نباشید.

هنگامی که از اسپلیت در مورد جستجوی صوتی سؤال می شود، می گوید:

“اوه خدا، آینده ای که هرگز نخواهد بود. فکر می‌کنم نه، زیرا اگر چیزی یاد بگیریم—به یاد دارم چندین سال پیش، مردم چنین می‌گفتند: اوه، استفاده از کیبورد را متوقف می‌کنیم و فقط صدا را انجام می‌دهیم.

و من فکر می کنم که این موضوع تکراری از دهه 90 بوده است. اما من فکر می کنم در آینده تغییر نخواهد کرد و به طور طبیعی یا جادویی تبدیل به اولین چیزی خواهد شد که باید نگران آن باشیم، فقط به این دلیل که حالت ورودی را تغییر می دهد، و احتمالاً نحوه عبارت پرس و جو را تغییر می دهد، اما اینطور نیست. تغییر استفاده اساسی از زبان طبیعی برای بازیابی اطلاعات از اینترنت.

بنابراین، صادقانه بگویم، فکر می‌کنم لازم نیست زیاد نگران این موضوع باشید، اما شاید این فقط من باشم.»

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

قسمت کامل پادکست را در زیر بشنوید:

منبع: Search Off The Record


تصویر ویژه: Andrey_Popov/Shutterstock

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور