گوگل با سیاست جدید با تبلیغات گمراه کننده مبارزه می کند

Google برای بهبود شفافیت تبلیغات و محافظت از کاربران در برابر تبلیغات گمراه‌کننده، خط‌مشی جدیدی برای «سرویس تبلیغات محدود» اجرا می‌کند.

این خط‌مشی تبلیغ‌کنندگان ناآشنا یا کمتر شناخته‌شده‌ای را هدف قرار می‌دهد که تبلیغاتشان ممکن است خطر کلاهبرداری یا ارائه نادرست خود را داشته باشد.

بر اساس پروتکل جدید، گوگل میزان نمایش گسترده این نوع تبلیغات در پلتفرم های خود را محدود می کند تا احتمال مواجهه کاربران با محتوای تبلیغاتی فریبنده را کاهش دهد.

دوره آشنایی

طبق خط‌مشی جدید Google، تبلیغ‌کنندگانی که Google تجربه قبلی با آنها محدود است مشمول یک دوره آزمایشی خواهند بود.

در طول این مدت، تبلیغ‌کنندگان ممکن است محدودیت‌هایی را در مورد تعداد نمایش‌های تبلیغاتی که کمپین‌هایشان می‌توانند ایجاد کنند، ببینند.

این خط‌مشی در ابتدا زمانی اعمال می‌شود که تبلیغ‌کنندگان کمپین‌های تبلیغاتی را با هدف برندهای خاص اجرا کنند، عمدتاً زمانی که مشخص نیست تبلیغ‌کننده رابطه مجاز با نام تجاری مورد نظر دارد یا خیر.

به قول گوگل:

این منطقه‌ای است که ما به‌ویژه می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که کاربران هنگام تعامل با یک تبلیغ، درک روشنی از اینکه با چه کسی سروکار دارند، دارند.»

افزایش تجربه و اعتماد کاربر

گوگل بر این باور است که این خط مشی جدید با اطمینان از اینکه تبلیغات از سوی تبلیغ‌کنندگان مجاز و تبلیغ‌کنندگانی ارائه می‌شوند، تجربه کاربر را بهبود می‌بخشد که سابقه‌ی اثبات شده پیروی از دستورالعمل‌ها و شفاف بودن را دارند.

برای مثال، اگر کاربر پروازها را در خط هوایی مورد نظر خود جستجو کند، این خط‌مشی باعث می‌شود بیشتر تبلیغاتی که مشاهده می‌کند از آن شرکت هواپیمایی، خطوط هوایی رقیب آن، هتل‌های محلی و سایر تبلیغ‌کنندگان با سابقه پیروی از خط‌مشی‌ها باشد.

تبلیغ‌کنندگان به این سابقه انطباق نیاز دارند تا در حین ایجاد سابقه خود، از نمایش‌های محدود خودداری کنند.

گوگل بر هدف این سیاست تاکید می کند:

«در حالی که می‌خواهیم به کاربران فرصت تعامل با تبلیغات مرتبط و مفید را بدهیم، این خط‌مشی احتمال اینکه آگهی‌های گمراه‌کننده یا گیج‌کننده از تبلیغ‌کننده‌ای با سابقه اثبات‌نشده ببینند را کاهش می‌دهد.»

به تبلیغ‌کنندگانی که به طور قابل‌توجهی تحت تأثیر این خط‌مشی قرار می‌گیرند، مطلع می‌شوند و راهنمایی‌هایی برای دستیابی به وضعیت واجد شرایط ارائه می‌شوند.

گوگل همچنین نکات ساده‌ای را برای تبلیغ‌کنندگان ارائه می‌کند تا تبلیغات واضح ایجاد کنند، مانند گره زدن دامنه خود به عنوان تبلیغات، به خصوص اگر آنها یک برند شناخته شده نیستند.

شفافیت و معیارهای ارزیابی

هنگام بررسی پس‌زمینه تبلیغ‌کننده، Google به عناصری مانند نظرات کاربران روی تبلیغات، اینکه آیا تبلیغ‌کننده قوانین تبلیغات گوگل را در گذشته رعایت کرده است یا خیر و آیا تبلیغ‌کننده فرآیند Google را برای تأیید هویت خود طی کرده است، بررسی می‌کند.

Google به تبلیغ‌کنندگان یادآوری می‌کند که مردم می‌توانند درباره هر آگهی بازخورد ارائه کنند:

«کاربران ما می‌توانند در مورد هر تبلیغی که در پلتفرم ما ارائه می‌شود، بازخورد ارائه دهند، بر اساس اینکه آیا تجربه مثبت یا منفی با آن تبلیغ داشته‌اند. ما این بازخورد را در نظر خواهیم گرفت.»

باز نگه داشتن درها برای تبلیغ کنندگان جدید

گوگل تایید می کند که سیاست جدید تبلیغات را از پلتفرم خود مسدود یا حذف نمی کند.

در عوض، هر محدودیتی فقط در موقعیت‌های خاص اعمال می‌شود، مانند مواردی که ممکن است کاربر به دلیل شباهت‌های بین نام تجاری تبلیغ‌کننده و شرکت دیگر گمراه شود.

این خط‌مشی به آرامی اجرا می‌شود، با تغییراتی برای اطمینان از اینکه هدف مورد نظر خود را برآورده می‌کند.


تصویر ویژه: vectorlab2D/Shutterstock

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور