شرکت انرژی ایالات متحده در حال مذاکره برای بهره برداری از ژنراتورهای مرکز داده | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — شرکت انرژی آمریکایی Duke Energy Corporation در حال مذاکره با شرکت های فناوری از جمله شرکت مایکروسافت در مورد بهره برداری از ژنراتورهای نصب شده در مراکز داده آنها برای افزودن برق به شبکه در دوره های پر تقاضا است.

برایان ساووی، مدیر مالی دوک، در مصاحبه ای پنج شنبه (8 فوریه) قبل از اینکه شرکت تماس درآمدی خود را با شرکت برگزار کند، گفت: “ما در حال صحبت در مورد این هستیم که چگونه می توانیم به خدمات رسانی به این محموله های بزرگ و در عین حال پاسخگویی به نیازهای مشتریان خود بله بگوییم.” تحلیلگران

ساوی گفت، این طرح بالقوه باعث می‌شود که دوک در صورت نیاز به برق بیشتر با مشتریان مرکز داده خود تماس بگیرد و به آنها پول بدهد تا ژنراتورهای بزرگی را که منبع تغذیه پشتیبان هستند روشن کنند. وی خاطرنشان کرد که این ایده در سراسر صنعت برق مورد بحث قرار گرفته است.

او گفت: «این راهی است برای حفظ سطح مناسبی از ذخایر در حالی که ما این بارهای بزرگ را به سیستم اضافه می کنیم.

با به وجود آمدن مراکز داده ای که هوش مصنوعی را تامین می کنند، تقاضا برای برق به میزان زیادی افزایش یافته است. به گفته شرکت مشاوره گرید استراتژیز، شرکت‌های برق و اپراتورهای شبکه پیش‌بینی‌های سالانه خود را برای پنج سال آینده دو برابر کرده‌اند.

افزایش سریع تقاضای برق، اهداف کربن زدایی شرکت های آب و برق و فناوری را که اکثر آنها اهدافی را برای کاهش یا حذف انتشار کربن در حال گرم شدن سیاره تعیین کرده اند، تضعیف می کند. بیشتر ژنراتورهای مرکز داده از سوخت دیزلی استفاده می کنند، اما جدیدترها می توانند از سوخت های زیستی استفاده کنند.

دوک، یک شرکت بزرگ برق که در شش ایالت فعالیت دارد، نیز شاهد رشد بی‌سابقه‌ای تقاضا بوده که توسط مراکز داده و کارخانه‌ها تحریک شده است. این کشور قصد دارد تا اوایل دهه 2030 از رگولاتورها مجوز بخواهد تا پروژه های گاز سوز و انرژی خورشیدی بیشتری بسازد. دیگر شرکت‌های فناوری که مراکز داده در قلمرو دوک دارند، اپل و متا پلتفرم‌ها هستند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور