سایت خود را با چک لیست دسترسی بهینه کنید • Yoast

دسترس‌پذیری به شما کمک می‌کند تا محتوای خود را برای مخاطبان بیشتری باز کنید، بنابراین افراد بیشتری می‌توانند به سایت شما دسترسی پیدا کنند. یک منبع عالی برای کمک به شروع این لیست از بررسی های دسترسی است که توسط کنسرسیوم وب جهانی (W3C) انجام شده است. در این پست، چند بررسی مهم را برجسته خواهیم کرد، بنابراین مطمئن شوید که بقیه چک لیست را نیز بخوانید. بیایید وب سایت خود را برای آن بهینه کنیم هر بازدید کننده!

دسترسی چیست و چرا اهمیت دارد؟

دسترس‌پذیری این است که مطمئن شوید تا حد امکان افراد زیادی می‌توانند از سایت شما استفاده کنند. منطقی است، درست است؟ از این گذشته، شما یک وب سایت ایجاد کرده اید زیرا می خواهید به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید. و با دنبال کردن چک لیست، مطمئن می شوید که به آن رسیده اید هر کس.

اگر این کار را نکنید، ممکن است افرادی باشند که نتوانند به اطلاعات سایت شما دسترسی داشته باشند. شما بخش عظیمی از مخاطبان خود را نادیده می گیرید و به نوبه خود، مجموعه ای از فرصت های تعامل و سئو را از دست خواهید داد. بنابراین، بیایید دست به کار شویم و این بررسی های دسترسی را بررسی کنیم!

یک متن معادل ارائه کنید

برای هر عنصر غیر متنی، باید یک معادل متنی ارائه دهید. این در مورد چیزهایی مانند تصاویر صدق می کند، اما همچنین برای همه چیز از مناطق نقشه تصویر و GIF های متحرک گرفته تا فایل های صوتی و ویدیوی مستقل. این کار را می توان با alt یا longdesc به عنوان مثال برچسب ها

برای ویدیوها، این کار را می توان با افزودن زیرنویس به ویدیوهای خود انجام داد. اگر ویدیوهای خود را در YouTube آپلود کنید، می‌توانید به YouTube اجازه دهید به طور خودکار زیرنویس‌های بسته ایجاد کند. با این حال، خوب است که آنها را بررسی کنید و بررسی کنید که آیا درست هستند یا خیر.

همین امر در مورد قرقره های TikTok و Instagram نیز صدق می کند. اکثر رسانه های اجتماعی زیرنویس خودکار ارائه می دهند، بنابراین حتما از آنها استفاده کنید! و فراموش نکنید که وقتی قسمت غیر متنی تغییر می کند، تگ های alt یا زیرنویس ها را تغییر دهید.

به رنگ ها و کنتراست خود اهمیت دهید

برای افرادی که کوررنگ هستند یا دارای اختلال بینایی هستند، برخی ترکیبات رنگی و کنتراست به سادگی کار نمی کنند. آنها نمی توانند متن شما را بخوانند. به همین دلیل است که همیشه باید بررسی کنید که آیا کنتراست و رنگ های وب سایت شما با هم کار می کنند یا خیر.

جدولی با دو ستون  ستون سمت چپ نام دارد: نمونه های بد.  از بالا به پایین نوشته شده است: آبی روی سیاه بد است، سبز روی نارنجی بد است، قرمز روی سبز بد است، خاکستری روی بنفش بد است.  ستون سمت راست نام دارد: نمونه های خوب.  از بالا به پایین نوشته شده است: زرد روی سیاه خوب است، سیاه روی نارنجی خوب است، سیاه روی سبز خوب است، سفید روی بنفش خوب است.  رنگ متن و پس زمینه با متن مطابقت دارد.
نمونه ای از تضاد رنگ خوب و بد

روش سریع و آسان؟ وب سایت خود را به مقیاس خاکستری تبدیل کنید. به این ترتیب، به سرعت متوجه خواهید شد که چه چیزی قابل خواندن و چه چیزی نیست. همچنین می توانید از ابزارهای آنلاین برای بررسی کنتراست یک صفحه وب استفاده کنید. به علاوه، ما یک پست در مورد ابزارهای دسترس‌پذیری داریم که در آن به بررسی‌های عمیق‌تر دسترسی برای رنگ و کنتراست اشاره می‌کنیم.

سوسو زدن

آیا می دانستید که اگر محتوا بیش از سه بار در ثانیه فلش شود، به طور بالقوه خطرناک است؟ ممکن است برای برخی از افراد باعث تشنج فوت صرع شود. اما به طور کلی به چشم ها نیز فشار می آورد. به همین دلیل است که باید از استفاده از سوسو زدن مانند این با گیف های متحرک، متن های چشمک زن و غیره خودداری کنید. باید از آن استفاده کنید، مطمئن شوید که کاربران می توانند سوسو زدن را غیرفعال کنند.

مطمئن شوید که وب سایت شما می تواند با رابط صفحه کلید استفاده شود

این بررسی دسترس‌پذیری به‌ویژه برای افرادی که از دست‌هایشان کم استفاده می‌کنند یا اصلاً استفاده نمی‌کنند یا اصلاً دست ندارند، مهم است. آنها برای پیمایش در وب سایت شما به صفحه کلید متکی هستند.

کاربران صفحه کلید معمولا از برگه کلید پیمایش در میان عناصر تعاملی مانند پیوندها، دکمه ها و فیلدهای قرار دادن در متن. یک کاربر صفحه کلید بینا (کسی که می تواند ببیند) باید بتواند ببیند که روی چیزی تمرکز کرده است. برگه کلید این فوکوس معمولاً با یک حاشیه یا برجسته در اطراف عنصر نشان داده می شود. بنابراین مطمئن شوید که سایت شما نیز این را به وضوح نشان می دهد!

تصویری از صفحه اصلی Yoast.  یک طرح کلی سیاه از عنوان Yoast SEO برای Shopify وجود دارد.
وقتی از کلید تب در سایت ما استفاده می کنید، یک طرح کلی سیاه نشان می دهد که روی چه چیزی تمرکز کرده اید

سعی کنید و از سایت خود فقط با تب استفاده کنید! ببینید آیا آسان است یا نه، لطفاً مطمئن شوید که آن را درست کنید.

به کاربران اجازه می دهد تا محدودیت های زمانی را کنترل کنند

احتمالاً می توانید تصور کنید که پیمایش یک وب سایت با صفحه کلید به جای مکان نما همیشه به این سرعت نیست. بنابراین، وظایف با محدودیت زمانی می تواند برای کاربران صفحه کلید استرس زا باشد. و نه فقط آنها، بلکه افراد دارای ناتوانی حرکتی یا اختلال اضطراب فراگیر، و افرادی که خواندن آنها بیشتر طول می کشد یا دارای بینایی ضعیفی هستند نیز ممکن است محدودیت های زمانی را برای آنها سخت ببینند.

به همین دلیل است که باید به کاربران اجازه دهید محدودیت های زمانی را کنترل کنند یا حداقل 20 ثانیه قبل از پایان زمان آنها به آنها هشدار دهید. در صورت امکان، به آنها اجازه دهید که تمدید دریافت کنند.

از زبان روشن و ساده استفاده کنید

چک لیست می گوید: از واضح ترین و ساده ترین زبان مناسب برای محتوای یک سایت استفاده کنید. سعی نکنید آن را بیش از حد پیچیده کنید. و مراقب اختصارات (خوانندگان صفحه نمایش نمی توانند آن ها را بفهمند) و اصطلاحات باشید! اگرچه ممکن است برای شما به عنوان یک زبان مادری منطقی باشد، اما همیشه خوب ترجمه نمی شود. به عنوان مثال، اگر بخواهیم بنویسیم «اکنون میمون از آستین بیرون می‌آید» که یک اصطلاح هلندی است، احتمالاً نمی‌دانید که منظورمان این است که کسی بالاخره نشان می‌دهد که واقعاً چگونه است.

تصویر مرد سفیدپوستی با میمونی روی بازویش.  متن روی تصویر می گوید: حالا میمون از آستین بیرون می آید.
تصویر از stuffdutchpeoplelike.com

واضح است که نوشتن نه تنها برای دسترسی سایت شما خوب است، بلکه برای سئو و تجربه کاربری شما به طور کلی مفید است. برای کمک به شما، تجزیه و تحلیل خوانایی را در افزونه خود ایجاد کرده ایم. این تحلیل به شما کمک می کند تا متون بهتری بنویسید. متن شما را اسکن می کند و به عنوان مثال به شما می گوید که آیا پاراگراف های شما خیلی طولانی هستند یا اینکه بیش از حد از صدای غیرفعال استفاده می کنید.

به کاربران خود کمک کنید تا از اشتباهات جلوگیری کنند

فرض کنید شما سرویسی را ارائه می‌دهید که در آن افراد باید اطلاعات شخصی خود را پر کنند، یا افراد می‌توانند در سایت شما آزمونی انجام دهند تا بفهمند چه محصولی با خواسته‌هایشان مطابقت دارد. مهم نیست توضیح قبلی شما چقدر عالی باشد، مردم باز هم اشتباه خواهند کرد. مهم این است که وقتی اشتباه می کنند به مردم چه می گویید.

به کاربران خود بگویید چه اشتباهی مرتکب شده اند و به آنها پیشنهادی ساده و قابل درک در مورد نحوه صحیح انجام آن بدهید. از زبان سخت استفاده نکنید اگر کسی گزینه اشتباه را انتخاب کند چه؟ در صورت امکان، مطمئن شوید که کاربران می توانند اقدامات خود را معکوس کنند. در غیر این صورت، در پایان نظرسنجی / مسابقه / و غیره به آنها فرصت دهید. برای بررسی و تایید یا تصحیح پاسخ های خود.

بیشتر بخوانید: نوشتن محتوای قابل دسترس: 4 بررسی که می توانید با Yoast SEO و ویرایشگر بلاک انجام دهید »

اگر نتوانید سایت خود را تغییر دهید چه؟

به صراحت بگویم: اکثر بررسی های دسترسی ذکر شده در این پست دشوار نیستند. و خوشبختانه، اکثر مضامین وردپرس و سایر سازندگان وب سایت بیشتر بر روی دسترسی متمرکز شده اند. با این حال، اگر تم یا سایت شما در حین اجرای این تغییرات دسترسی عالی همکاری نمی کند، احتمالاً باید تم بهتری برای سایت خود پیدا کنید.

نتیجه گیری: بیایید دست به کار شویم!

با فکر کردن به دسترسی، در واقع به طراحی، استفاده از محتوای متنی و چند رسانه ای و ساختار سایت خود فکر می کنید. بنابراین به رنگ‌ها و کنتراست، تگ‌های جایگزین و زیرنویس‌ها نگاه کنید. و سعی کنید از سایت خود فقط با سایت خود استفاده کنید برگه کلید بیایید مطمئن شویم که وب سایت شما برای همه قابل دسترسی است.

به خواندن ادامه دهید: ابزارهای دسترسی آسان با استفاده »

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور