جمع بندی اخبار مرکز داده: امکانات جدید، هوش مصنوعی طلا راش ادامه دارد | دانش مرکز داده

از آنجایی که اخبار مرکز داده سریعتر از همیشه در حال حرکت هستند، می‌خواهیم کار را برای متخصصان این صنعت آسان کنیم تا سر و صدا را کاهش دهند و مهم‌ترین داستان‌های هفته را پیدا کنند.

این دانش مرکز داده News Roundup آخرین اخبار و تحولات در صنعت مرکز داده را برای شما به ارمغان می آورد – از سرمایه گذاری و ادغام گرفته تا تهدیدات امنیتی و روندهای صنعت.

برای به‌روز ماندن در مورد همه مراکز داده، در خبرنامه Data Center Knowledge مشترک شوید تا محتوا را مستقیماً به صندوق ورودی خود دریافت کنید.

تحولات مرکز داده تازه

این هفته اخبار مهمی در بخش طراحی و ساخت و ساز وجود داشت مایکروسافت اعلام کرد که طی دو سال آینده 9 مرکز داده جدید در استرالیا ایجاد خواهد کرد.

این حرکت بخشی از یک برنامه 3.2 میلیارد دلاری رایانش ابری و زیرساخت هوش مصنوعی است که این شرکت به عنوان آخرین سرمایه گذاری خود در این کشور در 40 سال گذشته توصیف کرد.

این سرمایه گذاری که به عنوان بخشی از سفر آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا به ایالات متحده اعلام شد، به مایکروسافت کمک می کند تا مراکز داده خود را در کانبرا، سیدنی و ملبورن تا 45 درصد افزایش دهد – از 20 سایت به 29.

این اعلامیه با گزارش مثبت درآمد سه ماهه اول مایکروسافت محدود شد. سهام ردموند پس از گزارش فروش قوی توسط شرکت، که با بهبود رشد رایانش ابری در بحبوحه تقاضا برای محصولات جدید هوش مصنوعی تقویت شده بود، در مسیر رسیدن به بزرگترین سود خود در سه ماه گذشته بود.

در دیگر اخبار سرمایه گذاری این هفته، مراکز لبه پنجمین مرکز داده خود را تنها در شش ماه افتتاح کرده است. این شرکت استرالیایی این هفته به لینکدین رفت تا افتتاح EC105، یک تاسیسات 2 مگاواتی در سنت لوئیس، میسوری را اعلام کند.

در اوهایو، مراکز داده QTS قصد دارد حدود 1.5 میلیارد دلار در چهار تأسیسات در نیو آلبانی سرمایه گذاری کند. کولوژیکس روبان یک مرکز داده جدید 15 مگاواتی در تورنتو، کانادا را بریده است و گفته می شود که ساخت و ساز از سر گرفته شده است. متا مراکز داده در سراسر ایالات متحده

آن سوی اقیانوس اطلس، CGG یک مرکز محاسباتی با کارایی بالا (HPC) جدید با 500 پتافلاپ در مکانی نامعلوم در بریتانیا افتتاح کرده است، و ملک دیجیتال گزارش شده است که قصد دارد چهارمین مرکز داده را در محوطه خود در نزدیکی فرودگاه زوریخ در سوئیس بسازد.

تماس‌های درآمدی نتایج مثبتی را نشان می‌دهند

علاوه بر مایکروسافت، این هفته شاهد انبوهی از گزارش‌های درآمد سه ماهه و فعالیت‌های خرید از برخی از بزرگترین شرکت‌های فناوری جهان بودیم.

اینتل در اواخر معاملات پس از پیش‌بینی بازگشت به رشد فروش در سه ماهه چهارم، که با بهبود بازار رایانه‌های شخصی و خط تولید رقابتی‌تر تقویت شد، افزایش یافت.

هجوم طلای هوش مصنوعی با سرعت ادامه یافت علی بابا و تنسنت به یک دور سرمایه گذاری 340 میلیون دلاری برای استارتاپ AI Zhipu پیوست، در حالی که استارتاپ تراشه هوش مصنوعی شورش ها گفته می شود که با سرمایه گذاران در تلاش برای جمع آوری 100 میلیون دلار درگیر شده است.

و از سرمایه گذاری تا واگذاری، ورشکسته Cyxtera Technologies گزارش شده است که در حال “مذاکرات پیشرفته” برای فروش بخش بزرگی از نمونه کار مرکز داده خود به یک شرکت مدیریت زیرساخت است.

سیم های زنده

در اخبار زیرساخت دیجیتال این هفته، شرکت سرمایه گذاری جهانی KKR گفته می شود که در حال نزدیک شدن به یک قرارداد برای تزریق حدود 400 میلیون دلار به شرکت کابل زیردریایی مالزی است گروه OMS.

به گفته بلومبرگ، غول سهام خصوصی مستقر در ایالات متحده در حال مذاکره پیشرفته برای خرید سهام OMS است که می تواند به تسریع برنامه های توسعه شرکت کابل زیر دریا کمک کند.

در همین حال، گوگل وی از ابتکار South Pacific Connect رونمایی کرد که دو کابل جدید زیردریایی اقیانوس آرام – Honomoana و Tabua – را برای کمک به افزایش قابلیت اطمینان و انعطاف‌پذیری اتصال دیجیتال در اقیانوس آرام ارائه می‌کند.

سیتینی رابوکا، نخست وزیر فیجی، گفت: «دولت فیجی از شراکت با گوگل در دستیابی به این نقطه عطف مهم برای تقویت اتصال دیجیتال و انعطاف پذیری خوشحال است.

موضوعات داغ

این دانش مرکز داده تمرکز تیم بر روی آخرین مسائلی که بر اپراتورهای مرکز داده در سراسر جهان تأثیر می گذارد، ادامه می دهد.

ما نگاهی دقیق تر به نحوه جدید کالیفرنیا انداختیم قوانین افشای آب و هوا می تواند تأثیر نامطلوبی بر مراکز داده داشته باشد.

ارتیاز احمد، مدیر عامل Solomon گفت: «در حالی که پایداری به هسته مرکزی ابر مقیاس ابر و دیگر مستاجران فناوری بزرگ تبدیل شده است، نظارت و اطمینان از انطباق اجباری در سراسر زنجیره تأمین کامل بار ناخواسته دیگری برای ایجاد یک مرکز داده جدید در کالیفرنیا است.» شرکا.

در جای دیگر، نویسنده کریستوفر توزی بررسی می کند که چگونه اپراتورهای مرکز داده می توانند از روند بازگشت به وطن ابری سرمایه گذاری کنند.

توزی توضیح داد: “چه کسی از بازگرداندن ابری سود می برد؟ البته بخشی از پاسخ، کسب و کارهایی هستند که حجم کار عمومی خود را به زیرساخت های خصوصی باز می گردانند تا به هزینه، عملکرد یا نتایج امنیتی بهتری دست یابند.”

اما یکی دیگر از ذینفعان کلیدی بازگرداندن ابری – رویه‌ای که در حال حاضر در حال افزایش است و طبق گزارش IDC، 80 درصد سازمان‌ها قصد دارند حداقل بخشی از حجم کاری ابری خود را در سال آینده به کشور بازگردانند – صنعت مرکز داده است. در واقع، بازگشت به وطن است. احتمالاً یکی از عوامل کلیدی است که باعث رشد مداوم مرکز داده در چند سال آینده می شود.”

داستان کامل را بررسی کنید تا دریابید که چرا بازگشت ابری خبر خوبی برای صنعت مرکز داده است.

دیگر مطالب عالی در DCK این هفته

آمازون پس از به صدا درآوردن زنگ هشدار از سوی ساکنان، نویز مرکز داده خود را کاهش می دهد. پس از یک سال، محله بزرگ بلوط در خارج از ماناساس، ویرجینیا، کمی تسکین می یابد.

مراکز داده به نوادای شمالی: هیچ نشانه ای از کندی وجود ندارد. مراکز داده یکی از داغ ترین بخش های توسعه صنعتی در نوادای شمالی را نشان می دهد.

SolarWinds در حال وزن کردن فروش بالقوه است – گزارش. شرکت نرم افزار مدیریت زیرساخت فناوری اطلاعات در حال مذاکره با مشاوران مالی است.

راه اندازی Google، Nvidia Back AI که به مقابله با کمبود تراشه کمک می کند. شرکت یادگیری ماشینی CentML در بحبوحه هجوم طلا در هوش مصنوعی 27 میلیون دلار جمع آوری کرده است.

GPU-as-a-Service: آنچه متخصصان فناوری اطلاعات باید بدانند. در اینجا نحوه عملکرد GPU-as-a-service و زمانی که باید از یک پیشنهاد GPUaaS استفاده کنید، توضیح داده شده است.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور