چه زمانی – و چه زمانی – برای برون سپاری عملیات مرکز داده | دانش مرکز داده

اگر در تلاش برای جمع آوری تیمی از تکنسین هایی هستید که قادر به مدیریت مرکز داده شما هستند، برون سپاری مرکز داده، یا DCO، ممکن است یک راه حل واضح به نظر برسد. با انتقال بخشی یا تمام مسئولیت مدیریت مرکز داده به یک شرکت خارجی، DCO به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا از مزایای مراکز داده استفاده کنند، حتی اگر ظرفیت لازم برای راه‌اندازی کامل آنها را نداشته باشند.

اما این بدان معنا نیست که برون سپاری همیشه بهترین راه برای رسیدگی به کمبود کارکنان مرکز داده یا سایر چالش ها است. برون سپاری ممکن است سریع و آسان باشد، اما جنبه های منفی خود را نیز دارد.

این مقاله به بررسی خطرات و چالش های برون سپاری مرکز داده می پردازد تا راهنمایی هایی را در مورد زمانی که یک رویکرد برون سپاری منطقی نیست ارائه دهد.

برون سپاری مرکز داده چیست؟

برون سپاری مرکز داده استفاده از یک ارائه دهنده شخص ثالث برای مدیریت برخی یا همه جنبه های مدیریت مرکز داده است. به طور معمول، اگر تصمیم بگیرید که عملیات مرکز داده را برون سپاری کنید، قراردادی برای مدت معین با یک شرکت خارجی امضا می کنید که مسئولیت هر عملیاتی را که موافقت کنید به آن تفویض کنید، بر عهده می گیرد.

در برخی موارد، یک ارائه‌دهنده برون‌سپاری مرکز داده می‌تواند تمام جنبه‌های عملیات، از مدیریت مرکز داده فیزیکی، استقرار و نگهداری سرورها، تا پشتیبان‌گیری از زیرساخت‌ها و فراتر از آن را انجام دهد. در شرایط دیگر، ممکن است انتخاب کنید که فقط وظایف خاص – مانند مدیریت سخت افزار – را به یک ارائه دهنده برون سپاری واگذار کنید.

مزایای اصلی برون سپاری مرکز داده این است که وسیله ای ساده و آسان برای برآوردن نیازهای کارکنان مرکز داده فراهم می کند. برون سپاری نیاز به استخدام و نگهداری تیم خود از تکنسین های مرکز داده را از بین می برد – وظیفه ای که می تواند به ویژه در این زمینه چالش برانگیز باشد. عصر امروز کمبود استخدام.

مشکلات بالقوه برون سپاری مرکز داده

برای کسب و کارهایی که در تلاش هستند تا به تنهایی عملیات مرکز داده را مدیریت کنند، برون سپاری برخی یا همه آن عملیات به یک ارائه دهنده خارجی می تواند یک حرکت هوشمندانه باشد. اما مهم است که از معایب احتمالی اتخاذ یک رویکرد برون سپاری آگاه باشید.

هزینه های بالاتر

اگرچه برون سپاری می تواند در هزینه ها صرفه جویی کند، اما می تواند به راحتی در درازمدت هزینه بیشتری نسبت به پرداخت هزینه به کارکنان داخلی خود برای مدیریت یک مرکز داده برای شما داشته باشد. این امر به ویژه در صورتی صادق است که ارائه دهنده برون سپاری که با آن کار می کنید کارکنان خود را از کشوری استخدام کند که هزینه های نیروی کار بالاست.

اگر می‌خواهید بیشترین هزینه را به دست آورید، برای انجام عملیات مرکز داده‌ای که نیاز به تخصص بیشتری دارند و بنابراین گران‌ترین برون سپاری هستند، به کارکنان داخلی تکیه کنید. برون سپاری مرکز داده زمانی مقرون به صرفه تر است که برای عملیات های اساسی تر (مانند کارهای معمول تعمیر و نگهداری سخت افزار) و همچنین کارهایی که نیاز به پرسنل 24/7 دارند (در این صورت پرداخت هزینه به کارکنان خود برای کار یا حضور در زمان های غیر عادی) مقرون به صرفه تر است. ساعت ممکن است یک پیشنهاد پرهزینه باشد).

نگرانی های امنیتی

کارکنان مرکز داده می توانند برون سپاری شوند خودی های بدخواه به راحتی کارمندان تمام وقت. و برخلاف کارمندان تمام وقت، توانایی شما برای بررسی و نظارت بر کارکنان برون سپاری کمتر است.

به همین دلیل، این مورد وجود دارد که برون سپاری مرکز داده شما را در معرض خطرات امنیتی بیشتری قرار می دهد. برای عملیاتی که شامل زیرساخت ها یا داده های بسیار حساس است، ممکن است بخواهید از برون سپاری اجتناب کنید.

مشکلات ارتباطی

مهم نیست که ارائه دهنده برون سپاری شما چقدر خوب است یا کارکنان آنها به چه زبانی صحبت می کنند، کارکنان تمام وقت شما احتمالاً هرگز نمی توانند با تکنسین های برون سپاری به همان اندازه که می توانند با سایر کارمندان تمام وقت شرکت شما ارتباط برقرار کنند و با آنها همکاری کنند. فرصت های کمتری برای ارتباط با کارکنان برون سپاری وجود دارد و هیچ احساسی از فرهنگ سازمانی مشترک وجود ندارد.

همچنین احتمالاً هنگام برون سپاری عملیات مدیریتی، تکنسین های فردی بیشتری وارد و خارج از مرکز داده شما می شوند، زیرا ارائه دهندگان برون سپاری ممکن است کارکنان خود را بین امکانات مشتریان مختلف جابجا کنند.

اگر شما نیاز به کار بر روی پروژه های پیچیده دارید، این چالش ها می توانند به معایب اصلی برون سپاری مرکز داده تبدیل شوند. اما برای فعالیت های معمول مدیریت مرکز داده، مشکلات ارتباطی ممکن است به آن اندازه بزرگ نباشد.

انعطاف کمتر

شرکت های برون سپاری مرکز داده ممکن است فقط از عملکردها، فناوری ها و فرآیندهای خاصی پشتیبانی کنند. به همین دلیل، انتخاب برون سپاری می تواند انعطاف پذیری شما را در مرکز داده شما محدود کند. ممکن است تجهیزات سرور غیرمعمولی وجود داشته باشد که ارائه دهنده برون سپاری شما، به عنوان مثال، با آنها کار نکند ابزارهای نظارت بر مرکز داده که کارکنان شما دوست دارند اما ارائه دهنده برون سپاری از آن استفاده نمی کند.

اگر الزامات غیر معمول یا ترجیحات خاصی ندارید، ممکن است مشکل بزرگی نباشد. اما اگر نیاز به عملیات مرکز داده دارید که استاندارد نیست و ممکن است توسط شرکت های برون سپاری مرکز داده پشتیبانی نشود، باید در نظر بگیرید.

کنترل کمتر

در امتداد خطوط مشابه، برون سپاری عملیات مرکز داده کنترل کمتری بر نحوه پیکربندی و مدیریت همه چیز در مرکز داده شما می گذارد. اگرچه ارائه دهندگان برون سپاری ممکن است به صورت قراردادی توافق کنند که برخی از کارها را به روش های خاصی انجام دهند، میزان کنترل هر جنبه ای از عملیات محدود است. در نتیجه، ممکن است برای هماهنگ کردن عملیات مرکز داده با سازمان خود دچار مشکل شوید قوانین حاکمیتیبه عنوان مثال، یا برای اطمینان از اینکه پیکربندی ها و فرآیندها زمانی که از کارکنان داخلی به برون سپاری منتقل می شوید، سازگار باقی می مانند.

در اینجا نیز، بسته به نیازها و ترجیحات سازمان شما، ممکن است این چالش یک مسئله جدی باشد یا نباشد.

نتیجه

سخت است استدلال کنیم که برون سپاری مرکز داده عملیات مدیریت را ساده نمی کند. اما با تعدادی معاوضه همراه است، از هزینه های بالقوه بالاتر و خطرات امنیتی، مشکلات ارتباطی، کاهش انعطاف پذیری و کنترل بر آنچه در مرکز داده شما اتفاق می افتد. قبل از اینکه تصمیم بگیرید که برون سپاری راه درستی برای راه اندازی مرکز داده شما است، به دقت نکات منفی را در مقابل مزایای آن بسنجید.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور