مدیر عامل Arm در حال ارائه یک استراتژی تراشه ساخته شده برای شما در آستانه عرضه اولیه عمومی است | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — رنه هاس، مدیر اجرایی Arm Ltd.، که خود را برای بزرگترین عرضه عمومی اولیه سال آماده می کند، سرمایه گذاران را در یک محور قرار می دهد.

پیام او به سهامداران بالقوه این است که Arm آماده تبدیل شدن به یک تجارت بزرگتر و سودآور است – نه فقط به دلیل رونق صنعت رایانش ابری و هوش مصنوعی، بلکه به دلیل تغییر عمده در نحوه عملکرد آن.

هاس در یک ارائه ویدئویی برای سرمایه گذاران احتمالی که توسط بلومبرگ دیده می شود، گفت: “ما تغییر قابل توجهی در استراتژی خود ایجاد کردیم.”

تمرکز اصلی Arm در بیشتر تاریخ خود، طراحی تراشه‌ها برای گوشی‌های هوشمند و سایر لوازم الکترونیکی و سپس فروش آن فناوری به ازای هر تراشه به شرکت‌هایی مانند Qualcomm Inc بوده است. اما اکنون، Arm در حال انجام کارهای طراحی پیچیده‌ای است که بر روی محصولات خاص متمرکز شده است، که برای آن طراحی شده است. آن را به عنوان حوزه های کلیدی رشد می داند. هاس در این ارائه گفت که این یک “رویکرد هدفمند” است که به نیازهای فوری شرکت های سازنده دستگاه های تلفن همراه، محاسبات ابری، الکترونیک خودرو و فناوری متصل به اینترنت می پردازد.

انتقال آن پیام کلید ارزش گذاری عالی است. Arm گفته بود که به دنبال 54.5 میلیارد دلار در عرضه اولیه سهام خود در این هفته است، اگرچه آنقدر محبوب سرمایه گذاران است که ممکن است این شرکت محدوده قیمت سهام را افزایش دهد. افرادی که با این موضوع آشنا هستند می گویند که این فهرست 10 بار بیش از حد ثبت شده است و بانکداران در حال برنامه ریزی برای توقف سفارشات یک روز زودتر، تا بعد از ظهر سه شنبه هستند. مردم گفتند که Arm همچنان قصد دارد سهام خود را در روز چهارشنبه قیمت گذاری کند. غیرمعمول نیست که کتاب ها در زمان عرضه اولیه اولیه بسته شوند، که اغلب نشان دهنده تقاضای قوی است.

این یک گرانی بزرگ از سال 2016 است، زمانی که ماسایوشی سون از شرکت سافت بانک، Arm را به قیمت 32 میلیارد دلار خرید. برای تقویت این نکته که Arm واقعاً یک شرکت متفاوت است، ارائه ویدیو دارای تأییدیه‌هایی از جنسن هوانگ، مدیر اجرایی Nvidia Corp و جیمز همیلتون، معمار بخش عمده‌ای از سخت‌افزار AWS Amazon.com Inc است.

هوانگ، در اشاره به تلاش ناموفق خود برای خرید Arm به مبلغ 40 میلیارد دلار در سال 2022، گفت که جهان می داند که او چقدر آرم را دوست دارد و تغییر هاس به بازارهای جدید، به ویژه اکوسیستم هوش مصنوعی را ستود. انویدیا، که اکنون با ارزش ترین شرکت تولید تراشه است، از عرضه اولیه عمومی Arm’s حمایت می کند و قصد دارد یک سرمایه گذار استراتژیک باشد.

این پیگیری ناموفق انویدیا برای Arm بود که به بازنگری هاس منجر شد. پیشنهاد او برای سمت مدیر عاملی – زمانی که سلفش، سایمون سگارز، در اوایل سال 2022 کنار رفت – این بود که آرم بسیاری از کارها را در زمینه تعریف فناوری در صنایع تلفن همراه و محاسبات انجام می‌داد، اما بر اساس آن حقوق و یا ارزشی دریافت نمی‌کرد.

تراشه‌سازانی مانند Qualcomm و Broadcom Inc. مجوز طرح‌های جزئی و کدهای کامپیوتری Arm را صادر کرده و آنها را در تراشه‌های خود قرار داده‌اند. محصولات از استانداردهای صنعت پیروی می کنند، و این امر باعث می شود سازندگان نرم افزار اطمینان حاصل کنند که اشکال مختلف فناوری با هم سازگار هستند. به همین دلیل است که طرح‌های Arm تقریباً در همه تلفن‌های همراه ساخته شده امروزی وجود دارد.

زمانی که سون Arm را خریداری کرد، تلاش بزرگ او این بود که همان سازگاری را با به اصطلاح اینترنت اشیا بیاورد. او استدلال کرد که با اتصال بیشتر و بیشتر دستگاه ها، آنها به نوعی انسجام در مورد استانداردهایی نیاز دارند که صنعت تلفن همراه را به سرعت رشد می کند.

استدلال او به سرمایه گذاران هشت سال پیش این بود که – در حالی که Arm قبلاً در بازار تلفن های هوشمند میلیاردی فراگیر شده بود – گسترش محاسبات در همه چیز از لوازم الکترونیکی خانگی گرفته تا تجهیزات کارخانه و سیگنال های ترافیکی آن را به میلیاردها دستگاه جدید می برد.

هاس تاکید آرم را تغییر داده و گفته است که بیشتر لزوما بهتر نیست. او آرم را تحت فشار قرار داده است تا فراتر از صدور مجوز برای بلوک‌های ساختمانی اصلی تراشه‌ها حرکت کند و در عوض طرح‌هایی را به مشتریان ارائه دهد که می‌توانند مستقیماً به کارخانه ببرند و تولید کنند. اکنون Arm نرخ های حق امتیاز بسیار بالاتری را برای هر دستگاه دریافت می کند زیرا طرح های کامل تری را به مشتریان ارائه می دهد که از نظر فناوری توانایی بیشتری دارند.

بلومبرگتقاضا برای نیمه هادی ها در حال افزایش است

Arm’s Pivot تلاشی برای استفاده از تغییری است که چندین سال در حال شکل گیری است. برخی از بزرگترین شرکت های فناوری به طور فزاینده ای توانایی ساخت اجزای اساسی محصولات و سیستم های خود را به عنوان یک مزیت رقابتی کلیدی می بینند.

پردازنده های سری A و M شرکت اپل بارزترین مثال هستند که دستگاه ها را از مک بوک گرفته تا آی پد را تامین می کنند. به همین ترتیب، شرکت Amazon.com، شرکت آلفابت، گوگل، شرکت مایکروسافت و همتایان چینی آنها نیز در تلاش هستند تا مراکز داده را به تراشه هایی که متناسب با نیازهای خاص آنها باشد، مجهز کنند، به جای تکیه بر اینتل برای راه حل های عمومی.

این به Arm این فرصت را می‌دهد تا طراحی‌های کاملی برای تراشه‌ها انجام دهد که ممکن است صدها، اگر نه هزاران دلار هزینه داشته باشد.

در حالی که Arm ممکن است دلارهای تک رقمی پایینی را روی یک تراشه اصلی 30 دلاری در تلفن هوشمند دریافت کند، پتانسیل درون نوع پردازنده ای که در قلب مرکز داده ابری قرار دارد بسیار بیشتر است. در این نوع محیط، تراشه ها می توانند بیش از صد هسته محاسباتی یا پردازنده های کوچک داشته باشند و Arm می تواند بیش از یک دلار برای هر هسته شارژ کند.

جیسون چایلد، مدیر ارشد مالی Arm، در ارائه ویدئویی گفت: فرصت درآمد در رایانش ابری تا سال 2025 به 28 میلیارد دلار افزایش می یابد و از هم اکنون با نرخ 17 درصد در سال افزایش می یابد.

این شرکت دارای حاشیه ناخالص یا درصدی از درآمد باقی مانده پس از کسر هزینه های تولید، 95٪ است. در آینده، Arm در مورد سطح سودآوری که می خواهد ارائه دهد بسته به شرایط صنعت تصمیم می گیرد.

زمانی که کسب و کار تراشه‌ها دستخوش تغییراتی می‌شود، Arm به احتمال زیاد روی تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری بیشتری خواهد کرد تا خود را برای فرصت‌ها آماده کند. او گفت که زمانی که ثبات بیشتری داشته باشد، سودآوری افزایش خواهد یافت.

Arm در یک پرونده اوراق بهادار اخیر گفت: «برای تراشه‌هایی که محصولات ما ارزش بیشتری ارائه کرده‌اند، معمولاً نرخ حق امتیاز بالاتری برای هر تراشه دریافت می‌کنیم. بر این اساس، ما معتقدیم که سرمایه‌گذاری‌های ما در عملکرد بالاتر، راندمان بالاتر و طراحی‌های تخصصی‌تر باعث تقاضای بیشتر برای محصولات و ارزش بالاتر برای مشتریان ما می‌شود که انتظار می‌رود هزینه‌های حق امتیاز بالاتری را در پی داشته باشد.»

این امر باعث می شود Arm به طور فزاینده ای رقیبی برای مشتریان سازنده تراشه خود باشد که می خواهند به عنوان کسانی که بیشترین ارزش را برای سازندگان رایانه و تلفن عرضه می کنند دیده شوند.

یک اختلاف حقوقی بین Arm و کوالکام، که حول هزینه هایی است که سازنده تراشه سن دیگو باید برای استفاده از مجوز Arm دیگری که به دست آورده است بپردازد، نشانه این تنش فزاینده است.

جابجایی به مجموعه دستورالعمل دیگری – کد اساسی که یک تراشه برای برقراری ارتباط با نرم افزار از آن استفاده می کند – به دور از Arm’s باعث سردردهای عظیم تولید تراشه مانند کوالکام می شود. بنابراین، حتی با وجود اینکه آن‌ها تلاش می‌کنند شرکت مستقر در بریتانیا را بیش از حد طراحی کنند، احتمالاً باید از فناوری پایه آن استفاده کنند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور