آمازون 9000 شغل دیگر از جمله در AWS را کاهش می دهد | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — Amazon.com Inc 9000 کارمند دیگر را اخراج می کند و به کاهش هایی که قبلاً بزرگترین دور اخراج در تاریخ شرکت بود اضافه می کند.

اندی جاسی، مدیر اجرایی، روز دوشنبه این کاهش‌ها را به صورت داخلی اعلام کرد و گفت که این کاهش‌ها در هفته‌های آینده رخ خواهند داد و در درجه اول بر خدمات وب آمازون، منابع انسانی، تبلیغات و گروه‌های خدمات پخش زنده توییچ تأثیر می‌گذارند.

این غول تجارت الکترونیک پس از ولگردی در استخدام در طول همه گیری باعث شد آمازون با افراد زیادی همراه شود، اکثر کارکنان شرکت ها را اخراج کرده است. این شرکت ماه گذشته دوری از کاهش شغل را به پایان رساند که در مجموع حدود 18000 کارگر را شامل می شد. این اخراج‌ها بیشتر بر تیم‌های استخدام و منابع انسانی آمازون، گروه خرده‌فروشی گسترده و همچنین تیم‌های دستگاه‌های آن وارد شد.

این کاهش‌ها کمتر از یک هفته پس از آن صورت می‌گیرد که شرکت متا پلتفرم، مالک فیس‌بوک اعلام کرد که 10000 کارمند دیگر را اخراج می‌کند و حدود 5000 کارمند دیگر را در دور دوم کاهش مشاغل خود تعطیل می‌کند. مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی متا، طی یک جلسه داخلی اخیر به کارمندان گفت که فضای اقتصادی اخراج و تجدید ساختار ممکن است «سال‌های زیادی ادامه داشته باشد».

سایر غول‌های فناوری تعداد کارمندان خود را کاهش داده‌اند، از جمله شرکت مادر Google Alphabet Inc.، Microsoft Corp.، Dell Technologies Inc. و International Business Machines Corp. تا اوایل فوریه، بیش از 67000 شغل در سراسر صنعت از ابتدای سال حذف شده است. بر اساس داده های جمع آوری شده توسط بلومبرگ.

به گفته شرکت مشاوره چلنجر، گری و کریسمس، این ادامه روند نگران کننده از سال 2022 است، زمانی که بخش فناوری 97171 شغل را کاهش داد که در مقایسه با سال قبل 649 درصد افزایش داشت.

آمازون در پایان دسامبر 1.54 میلیون نفر را در سراسر جهان استخدام کرده بود. اکثریت قریب به اتفاق این کارگران کارکنان ساعتی هستند که محصولات را در انبارها بسته بندی و ارسال می کنند. قبل از شروع دور اول اخراج کارکنان در نوامبر، شرکت تقریباً 350000 کارمند داشت.

جاسی گفت که آخرین کاهش ها پس از تکمیل مرحله دیگری از فرآیند برنامه ریزی سالانه شرکت توسط تیم ها صورت گرفت. او گفت که در چند سال گذشته اکثر مشاغل آمازون به طور قابل توجهی به رتبه های خود افزوده اند.

او در یادداشت خود که بعداً در وبلاگ شرکتی آمازون منتشر شد، گفت: «با این حال، با توجه به اقتصاد نامشخصی که در آن زندگی می‌کنیم، و عدم اطمینانی که در آینده نزدیک وجود دارد، ما تصمیم گرفته‌ایم هزینه‌ها و تعداد کارمان را ساده‌تر کنیم.» اصل اصلی برنامه‌ریزی سالانه ما در سال جاری این بود که در عین حال لاغرتر باشیم و این کار را به گونه‌ای انجام دهیم که ما را قادر می‌سازد همچنان روی تجارب کلیدی بلندمدت مشتری سرمایه‌گذاری کنیم که معتقدیم می‌تواند زندگی مشتریان و آمازون را به طور معناداری بهبود بخشد. ”

جاسی گفت، هدف آمازون این است که تیم‌هایی که در حال کاهش هستند تعیین کنند که کدام موقعیت‌ها را تا اواسط تا اواخر آوریل حذف کنند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور