آمازون یک منطقه زیرساخت ابری در غرب کانادا ایجاد می کند

(بلومبرگ) — کسب و کار رایانش ابری Amazon.com Inc. چند سال آینده را صرف توسعه زیرساخت های فناوری خود در غرب کانادا خواهد کرد و مراکز داده را برای افزایش سرعت اتصال و ذخیره اطلاعات در داخل کشور ایجاد خواهد کرد.

این شرکت مستقر در سیاتل روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که خدمات وب آمازون یک منطقه زیرساختی جدید را در اطراف کلگری، آلبرتا افتتاح خواهد کرد تا فعالیت های کانادایی خود را فراتر از وضعیت موجود در مونترال گسترش دهد.

آمازون گفت که منطقه جدید AWS Canada West به توسعه دهندگان و شرکت های بیشتری – و همچنین دولت، سازمان های آموزشی و غیرانتفاعی – اجازه می دهد تا برنامه ها را اجرا کنند و به کاربران نهایی از مراکز داده در کشوری که حدود 7000 کیلومتر (4350 مایل) وسعت دارد خدمات ارائه دهند. و پنج منطقه زمانی این اقدام همچنین به کسب‌وکارهای غربی کانادا اجازه می‌دهد تا داده‌های خود را به جای استفاده از سایت‌های مونترال یا ایالات متحده نزدیک‌تر نگه دارند.

اریک گیلز، مدیر کل AWS کانادا، در یک مصاحبه تلفنی گفت: «با داشتن منطقه‌ای در غرب، آن چیزی که ما پیش‌بینی می‌کنیم این افزایش دستگاه‌های متصل به اینترنت است که از 5G استفاده می‌کنند، تکمیل می‌کند. “به این معنی است که آن دستگاه ها نیازی به انتقال ندارند، به عنوان مثال، از کلگری به مونترال.”

سرمایه گذاری بلند مدت

انتظار می رود منطقه آلبرتا تا اواخر سال 2023 یا اوایل سال 2024 عملیاتی شود و به 81 منطقه موسوم به “منطقه دسترسی” در سراسر جهان برای خدمات وب آمازون اضافه شود.

مشتریان فعلی کانادایی عبارتند از: Air Canada، سازنده پوشاک یوگا Lululemon Athletica Inc.، تولید کننده کود Nutrien Ltd. و همچنین آژانس های دولتی، مقامات بهداشتی و شرکت های نرم افزاری. گیلز گفت که نهادهای بین المللی که در کانادا به مشتریان خدمات ارائه می دهند نیز می توانند از زیرساخت های آمازون استفاده کنند.

این شرکت گفت که بخش آمازون قصد دارد تا سال 2037 بیش از 3 میلیارد دلار برای ساخت، راه اندازی و نگهداری زیرساخت آلبرتا هزینه کند و 950 شغل تمام وقت در کانادا ایجاد کند. این پول بخشی از برنامه های تخمینی 17 میلیارد دلاری AWS برای سرمایه گذاری در این کشور در حدود 16 سال است.

جیسون کنی، نخست‌وزیر آلبرتا در بیانیه آمازون گفت: «این سرمایه‌گذاری بزرگ از AWS دوباره نشان می‌دهد که آلبرتا در حال تثبیت خود به عنوان یک بازیگر مسلط در فناوری دیجیتال و نوآوری است.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور