آمازون با سرمایه گذاری 4 میلیارد دلاری روی استارتاپ هوش مصنوعی Anthropic شرط بندی می کند

آمازون اعلام کرد که تا 4 میلیارد دلار در آنتروپیک، یک استارت آپ هوش مصنوعی (AI) که بر توسعه سیستم های هوش مصنوعی ایمن و قابل اعتماد متمرکز است، سرمایه گذاری خواهد کرد.

هدف این سرمایه گذاری تقویت همکاری بین دو شرکت در پیشبرد نسل بعدی فناوری هوش مصنوعی است.

تقویت قابلیت های هوش مصنوعی با همکاری

بر اساس این قرارداد، سرویس‌های وب آمازون (AWS) به ارائه‌دهنده اصلی ابر Anthropic تبدیل خواهد شد تا بارهای کاری محاسباتی هوش مصنوعی خود را اجرا کند. Anthropic به تراشه های تخصصی هوش مصنوعی AWS مانند Trainium و Inferentia برای آموزش و استقرار مدل کارآمد دسترسی پیدا می کند.

آمازون و آنتروپیک همچنین برای سفارشی سازی و تنظیم دقیق مدل هوش مصنوعی شاخص Anthropic، کلود، در سرویس ابری جدید هوش مصنوعی آمازون، Bedrock، همکاری خواهند کرد. مشتریان AWS می توانند عملکرد کلود را برای موارد استفاده خاص خود بهینه کنند و در عین حال خطرات بالقوه را محدود کنند.

داریو آمودی، یکی از بنیانگذاران آنتروپیک، در اطلاعیه ای می گوید:

سازمان‌ها می‌توانند از Claude 2 برای طیف وسیعی از وظایف، از تولید گفت‌وگو گرفته تا استدلال و خلاصه‌سازی، به لطف پنجره زمینه بزرگ و توانایی پردازش اسناد فنی گسترده، استفاده کنند.

غنی سازی تجربه مشتری با کلود

این همکاری شاهد گسترش پشتیبانی از Amazon Bedrock در پاسخ به تقاضای قوی مشتریان برای Claude، مدل هوش مصنوعی Anthropic خواهد بود.

این شامل سفارشی‌سازی مدل ایمن و خدمات تنظیم دقیق می‌شود تا به شرکت‌ها اجازه دهد عملکرد کلود را در عین به حداقل رساندن خطرات بالقوه افزایش دهند.

مهندسان و توسعه دهندگان آمازون این فرصت را خواهند داشت تا از طریق آمازون بستر بر روی مدل های Anthropic ساخته شوند و آنها را قادر می سازد تا قابلیت های هوش مصنوعی مولد را در کار خود ادغام کنند.

انتظار می رود که این برنامه های موجود را بهبود بخشد و ایجاد تجربیات جدید مشتری را تسهیل کند.

مشتریان AWS مانند LexisNexis، Bridgewater Associates و Lonely Planet در حال حاضر از مدل‌های سفارشی Claude از طریق Bedrock برای جستجوی قانونی، تجزیه و تحلیل سرمایه‌گذاری و توصیه‌های سفر استفاده می‌کنند.

سهم آمازون در آنتروپیک

با این آخرین دور مالی، Anthropic اکنون بیش از 5 میلیارد دلار ارزش دارد. آمازون سهام اقلیت این شرکت را در اختیار خواهد گرفت.

با این حال، ساختار حاکمیت شرکتی Anthropic بدون تغییر باقی می‌ماند، و Long Term Benefit Trust به هدایت شرکت در راستای سیاست مقیاس‌پذیری مسئول ادامه می‌دهد.

این سیاست خواستار آزمایش پیش از استقرار مدل‌های جدید برای کاهش خطرات مرتبط با سیستم‌های هوش مصنوعی با قابلیت فزاینده است.

چرا آمازون آنتروپیک را انتخاب کرد؟

در حالی که آمازون دلایل دقیق خود را برای شراکت با Anthropic بر روی سایر شرکت های هوش مصنوعی توضیح نداد، انگیزه های بالقوه متعددی وجود دارد.

  1. این مشارکت، Anthropic را به مشتری اصلی ابر برای AWS تبدیل می‌کند، که می‌تواند مشتریان با ارزش هوش مصنوعی بیشتری را برای استفاده از خدمات ابری آمازون جذب کند.
  2. یک هم افزایی تکنولوژیکی بین زیرساخت AWS و نیازهای محاسباتی Anthropic وجود دارد.
  3. دسترسی به مدل‌های پایه Anthropic از طریق Amazon Bedrock می‌تواند قابلیت‌های هوش مصنوعی AWS را بهبود بخشد.

شایان ذکر است که سرمایه‌گذاری آمازون در آنتروپیک مانع از همکاری یا خرید سایر سرمایه‌گذاری‌های هوش مصنوعی در آینده نمی‌شود.

به طور خلاصه

سرمایه گذاری آمازون در Anthropic نشان دهنده تعهد به پیشبرد هوش مصنوعی مسئولانه است.

این مشارکت به هر شرکت اجازه می دهد تا از نقاط قوت دیگری – مدل های هوش مصنوعی Anthropic و زیرساخت ابری آمازون – استفاده کند.

مشتریان خرده‌فروشی و تجاری از تجربه‌های غنی‌شده مبتنی بر کلود در طیف متنوعی از برنامه‌ها بهره خواهند برد.


تصویر ویژه: یو چون کریستوفر وانگ/شاتراستاک

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور