کامپیوتر کوانتومی محاسبات اتمی سد 1000 کیوبیتی را می شکند | دانش مرکز داده

این مقاله در ابتدا در Enter Quantum ظاهر شد.

استارتاپ کوانتومی Atom Computing یک آرایه اتمی 1225 سایتی را در پلتفرم محاسبات کوانتومی نسل بعدی خود ایجاد کرده است که آن را به اولین رایانه کوانتومی با بیش از 1000 کیوبیت تبدیل کرده است.

این آرایه در حال حاضر با 1180 کیوبیت پر شده است که یک رکورد جدید برای یک کامپیوتر کوانتومی مبتنی بر گیت جهانی است که بیش از دو برابر سیستم Osprey IBM است که دارای 433 کیوبیت است.

IBM قصد دارد تا اواخر سال جاری سیستم 1122 کیوبیتی Condor خود را منتشر کند، تقریباً در همان زمانی که Atom قصد دارد پلتفرم جدید خود را در دسترس قرار دهد.

فناوری‌های کوانتومی مختلف را نمی‌توان مستقیماً از نظر عملکرد مقایسه کرد – IBM از کیوبیت‌های ابررسانا و Atom از کیوبیت‌های اتم خنثی استفاده می‌کند که در یک آرایه با استفاده از لیزر به دام افتاده‌اند.

با این حال، کیوبیت‌های بیشتر به این معنی است که در مسیر محاسبات کوانتومی تحمل‌پذیر خطا، می‌توان بیشتر به تصحیح خطا اختصاص داد، به این معنی که توانایی مقیاس‌سازی مهم است.

به گفته Atom، فناوری آرایه اتمی آن اضافه کردن کیوبیت های بیشتر را آسان می کند. آنها همچنین بسیار پایدار هستند، با زمان انسجام – زمان قبل از فروپاشی حالت کوانتومی – 40 ثانیه.

راب هیز، مدیرعامل Atom Computing گفت: «این جهش مرتبه‌ای – از 100 به 1000 کیوبیت بیشتر در یک نسل – نشان می‌دهد که سیستم‌های آرایه اتمی ما به سرعت در حال به دست آوردن جایگاه در روش‌های کیوبیت بالغ‌تر هستند.»

«مقیاس‌سازی به تعداد زیادی کیوبیت برای محاسبات کوانتومی تحمل‌پذیر خطا حیاتی است، به همین دلیل است که از ابتدا تمرکز ما بر آن بوده است. ما در حال همکاری نزدیک با شرکای خود هستیم تا برنامه‌های کوتاه‌مدتی را که می‌توانند از این سیستم‌های مقیاس بزرگ‌تر بهره ببرند، بررسی کنیم.»

هایس گفت که Atom Computing به کار در جهت این قابلیت ها با سیستم نسل بعدی خود ادامه می دهد که فرصت های جدیدی را برای شرکای خود از جمله کاربران سازمانی، دانشگاهی و دولتی فراهم می کند.

ما از نوآوری هایی مانند رویکرد اتم خنثی برای ساخت رایانه های کوانتومی از Atom Computing استقبال می کنیم. در پایان، ما می‌خواهیم الگوریتم‌های کوانتومی تفاوت اقتصادی ایجاد کنند و فرصت‌های جدیدی را ایجاد کنند، و برای این هدف، سخت‌افزار مقیاس‌پذیر، وفاداری بالا و زمان‌های انسجام طولانی، اجزای بسیار امیدوارکننده‌ای هستند.»

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور