چه کسی در بازار نرم افزار کانتینر برنده می شود

بازار پررونق نرم افزار کانتینر ، Red Hat است که باید از دست بدهد.

طبق شرکت تحقیقاتی Omdia ، در تقویم سال 2020 ، Red Hat 47.8٪ از بازار را بر اساس درآمد نرم افزار کانتینر 460.7 میلیون دلاری در اختیار داشت. برای ارائه یک دیدگاه در مورد چگونگی فرماندهی یک موقعیت بازار – چهار شرکت بعدی در پنج فروشنده برتر نرم افزار کانتینر فقط 27.8٪ از بازار را در اختیار دارند -. سهم بازار 24.4٪ باقیمانده توسط سایر شرکتهای زیر 5 شرکت برتر در اختیار است.

ولاد گالابوف ، رئیس مرکز تحقیقات ابر و مرکز داده Omdia ، گفت: “قطعاً یک سوال عادلانه است که در مورد رقابت صحبت کنیم ، اما بازار کانتینر در حال حاضر به اندازه کافی سریع رشد می کند که فضای کافی برای همه وجود دارد.” “شرکت های زیادی وجود دارند که نیاز به آموزش و منابع دارند تا بتوانند حجم کار خود را از ماشین مجازی به کانتینر تغییر دهند و من فکر می کنم این برای همه کافی است.

وی افزود: “اگر به جذب مشتری نگاه كنم ، سرعت در حال شتاب گرفتن است.” “افراد بیشتری در تمام فروشندگان مشتری می شوند ، بنابراین از این منظر حرکت بسیار مثبتی وجود دارد. به نظر می رسد علاقه شرکت ها بیشتر است و مطمئنا اکنون افراد بیشتری هستند که می توانند بنگاه های اقتصادی را آموزش دهند و می توانند پشتیبانی بیشتری ارائه دهند. “

این بدان معنا نیست که Red Hat ، VMware یا هر پنج شرکت برتر دیگر نرم افزارهای کانتینری می توانند بر روی لک خود بمانند. خطرات ناشی از محکم نگه داشتن فناوری به هزینه احساس مشتری می تواند یک شرکت را غرق کند. داکر را در نظر بگیرید: کمتر از یک دهه پیش ، مالک بازار کانتینر بود. در سال 2019 ، مجبور شد دارایی های شرکت خود را به Mirantis بفروشد ، بخشی از این امر به دلیل پاسخگویی به تقاضای کاربر برای Kubernetes ، موتور ارکستراسیون خود را Swarm محکم نگه داشت.

اما بیایید از آینده دردسر نگیریم. در اینجا دلیل و چگونگی رونق این فروشندگان کانتینر در حال حاضر آمده است.

رویکرد آموزش کلاه قرمزی آن را به سمت موفقیت سوق داد

کانتینرها از همان لحظه معرفی کلاه قرمزی از فناوری مناسب در زمان مناسب برخوردار بودند. در سال 2013 ، این شرکت اولین فروشنده اصلی بود که با Docker به منظور ادغام فناوری نرم افزار کانتینر این شرکت تازه وارد در پلت فرم OpenShift Red Hat همکاری کرد.

همانطور که ابر به اوج خود رسیده است ، Red Hat رویکرد ترکیبی خود را تحت فشار قرار داده است ، که به این ترتیب شرکت ها می توانند از مزایای بسیاری که فناوری ابر نوپا ارائه می دهد بهره مند شوند در حالی که به آنها امکان می دهد بیشتر داده های خود را با خیال راحت در خانه در مراکز داده داخلی نگه دارند.

قابل حمل بودن کانتینرها ، با برنامه هایی که می توانند فوراً در هر زمان و هر کجا که لازم باشد خاموش شوند ، قول می دهد که طراحی و ساخت زیرساخت های محاسباتی را گسترش دهد که از قبل به ابر منتهی می شوند. علاوه بر این ، کانتینرها همچنین می توانند ابزاری برای کنترل هزینه های ابری باشند زیرا در صورت لزوم برنامه ها به راحتی چرخانده می شوند و در حالت بیکار ناپدید می شوند.

نکته دیگری که Red Hat فهمید این بود که فناوری کانتینر برای کاربران دشوار است و نمی توانند نحوه استفاده را بشناسند ، و این می تواند مانعی برای تصویب آنها باشد.

گالابوف گفت: “کلاه قرمزی کاری انجام داد که به آنها کمک کرد تا خود را از یکدیگر متمایز کنند.” “آنها فقط مجموعه نرم افزاری را که می فروختند نداشتند ، اما برنامه آموزشی نیز داشتند. وقتی بازار نرم افزارهای ظرف دار در حال رشد و توسعه بود ، این درک وجود داشت که می توانند برای یک شرکت مفید باشند.”

گالابوف گفت که حتی امروز فقط چند فروشنده کانتینر وجود دارد که توانایی مقابله با یک رویکرد مشابه را دارند ، با استناد به VMware و SUSE پس از رانچر ، هر دو تازه وارد نسبی در کانتینر. به گفته وی ، Red Hat از اوایل سال 2017 ، مدتها قبل از اینکه سرمایه گذاری زیادی در فضای کانتینر سرمایه گذاری شود ، آموزش کانتینر را ارائه می داد ، “و این زمانی بود که بزرگترین خرید مشتری که آنها گزارش دادند اتفاق افتاد.”

طبق گفته گالابوف ، آموزش Red Hat ممکن است یک هدف دوگانه داشته باشد – نه تنها برای کمک به فروش پیشنهادات کانتینر مستقر در Red Kubernetes ، بلکه همچنین برای کمک به از بین بردن مشتری ها از VMware.

وی گفت: “اگر به بازار مجازی سازی نگاه کنید ، این یک بازار VMware است ، و برخی از مشتری ها هستند که از مجازی سازی VMware برای سیستم عامل Red Hat استفاده می کنند. اگر شما Red Hat هستید ، به طور طبیعی می خواهید سعی کنید آنها را تبدیل کنید یا آنها را شکار کنید. بنابراین انگیزه ای برای شما وجود دارد که برای کانتینر سازی فشار بیاورید ، زیرا مردم همچنان به استفاده از سیستم عامل شما ادامه می دهند ، اما در نهایت شما آنها را از رقیب خود ، که فروشنده ارجح برای مجازی سازی است ، جدا می کنید. “

Mirantis چگونه از Legacy Tech استفاده می کند

Mirantis ، که به لطف توزیع OpenStack خود در درجه اول به عنوان یک شرکت Cloud مستقر در OpenStack شناخته می شد ، از سال 2015 وقتی با Google همکاری کرد تا Kubernetes را با OpenStack ادغام کند ، به فضای کانتینر نقل مکان کرد. این مشارکت اولین گام در راهپیمایی استراتژیک در بازار بود: در سال 2017 ، این شرکت بستر ابری Mirantis (که شامل OpenStack با Kubernetes بود) را منتشر کرد. سپس ، در سال 2019 ، دارایی های شرکت Docker را خریداری کرد ، که ابتدا با نام Docker Enterprise به بازار عرضه شد اما اکنون با نام Mirantis Kubernetes Engine (MKE) به فروش می رسد.

بسیاری از شرکت ها MKE را دوست دارند زیرا Kubernetes و Swarm را برای تنظیم ظروف ارائه می دهد. (این مسخره است زیرا چسبیدن به Swarm در یک بازار تحت سلطه Kubernetes چگونگی از دست دادن داکر در بازار کانتینر است.)

وارث داکر بودن برای میرانتیس خوب بوده است. در تقویم سال 2020 این نرم افزار با 15٪ سهم بازار از درآمد 144.5 میلیون دلاری دومین پخش کننده نرم افزار کانتینر بود.

گالابوف گفت: “میرانتیس هنگام خریداری داکر از مشتریان زیادی پذیرایی کرد ، زیرا داکر رئیس مستقر بود.”

VMWare مخلوط کردن VM ها و Kubernetes

اگرچه ارقام سال 2020 نشان می دهد که VMware تقریباً نیمی از سهم بازار Mirantis را دارد ، اما این شرکت از رقم سال گذشته بهتر عمل خواهد کرد ، که با 7.7 درصد سهم بازار از درآمد 74 میلیون دلاری مقام سوم را کسب می کند.

دلیل این امر این است که VMware که مدتها پیش در بازار مجازی سازی پیشتاز بود ، دیر به تازگی در زمینه فن آوری کانتینر قرار دارد و تنها در سال 2019 وقتی شروع به پشتیبانی از Kubernetes به عنوان بخشی از پلتفرم مجازی سازی vSphere کرد ، به طرز معناداری وارد بازار شد.

این امر پس از آن انجام شد که تعداد زیادی از خریدها را با هدف کاملاً زیست محیطی بومی ابر انجام داد ، از جمله Heptio متمرکز به Kubernetes.

افزودن پشتیبانی Kubernetes به پرچمدار پلتفرم vSphere ، دریچه ای را برای مشتریانش باز کرد تا بتوانند کانتینرها را در همان پلتفرمی که برای اجرای برنامه های قدیمی خود استفاده می کنند ، مدیریت و مدیریت کنند ، این یک معامله بزرگ برای شرکت هایی است که مایل به استفاده از باند اصلی ابر هستند.

گالابوف گفت: “VMware که به بازار کانتینر می رود این بود:” این آینده است ؛ شما باید شرکت کنید. ” “این کمی ورود یا از دست دادن بود.”

وی گفت: اگرچه به نظر نمی رسد کانتینرها تاکنون تأثیر زیادی در درآمد VMware داشته باشند ، این بازاری است که برای این شرکت مهم است.

وی گفت: “کانتینرها” بازاری است که 30٪ رشد می کند و بازار مجازی سازی در حال رشد بسیار بالغ است و با سرعت سرورها رشد می کند. ” “همه دوست دارند در بازار 30 درصدی رشد داشته باشند.”

خرید رانش SUSE موقعیت بازار خود را افزایش داد

خرید سال گذشته شرکت لینوکس SUSE از شرکت راه اندازی Rancher Labs شش ساله مستقر در Kubernetes احتمالاً حتی بیشتر از خرید Heptio توسط VMware تغییر دهنده بازی بود. این خرید به سود SUSE Rancher 3.9 درصد از بازار کانتینر ، با درآمد 37.3 میلیون دلار رسید.

اگرچه شرایط خرید به صورت عمومی اعلام نشده بود ، به طور گسترده ای گزارش شد که SUSE 600- 700 میلیون دلار برای این شرکت پرداخت کرده است. برای آن ، SUSE تمام محصولات Rancher ، از جمله پلت فرم معروف کانتینر خود را که قادر است کانتینرها را روی چندین ابر مدیریت کند ، دریافت کرد. RKE ، توزیع Kubernetes است. Longhorn ، بلوک ذخیره سازی توزیع شده برای Kubernetes ساخته شده است. و K3s ، یک توزیع کوچک Kubernetes که در درجه اول برای استقرار لبه ها طراحی شده است.

اگرچه Rancher به عنوان یک بخش در SUSE قرار گرفته است ، به نظر می رسد از نظر داخلی و خارجی بیشتر شبیه یک شریک زندگی است. محصولات Rancher هنوز با علامت تجاری Rancher یا بعنوان “SUSE Rancher” به عنوان بخشی از بسته SUSE Linux به بازار عرضه می شوند.

در زمان فروش ، SUSE قبلاً نرم افزار کانتینر مستقر در Kubernetes خود را ارائه داده بود ، اما کمتر از 1٪ از کل بازار نرم افزار کانتینر را در اختیار داشت.

گالابوف گفت: “من فکر می کردم توزیع Kubernetes SUSE قبل از خرید رانچر خیلی متفاوت نیست.” “من فکر می کنم که اکنون تفاوت بیشتری خواهد یافت. جالب ترین نکته در مورد رانچر این واقعیت است که شما می توانید خوشه های کانتینر Kubernetes را که در محل و در ابر هستند از طریق نوعی فروشگاه یک مرحله ای مدیریت کنید.”

وی افزود: “من قطعاً فکر می کنم این یک موفقیت خوب برای SUSE بود.”

اوبونتو از Canonical در بالها منتظر می ماند

Canonical بخاطر داشتن 1.2٪ سهم بازار کانتینر از درآمد 11.9 میلیون دلاری مورد تقدیر قرار می گیرد. سازنده توزیع لینوکس اوبونتو با دو محصول مهم نرم افزاری کانتینر ، MicroK8s ، مانند K3s ، یک نسخه کوچک شده از Kubernetes که برای استفاده در ایستگاه های کاری ، استقرار لبه ها و دستگاه های اینترنت اشیا طراحی شده است ، به بازار می آید. و Charmed Kubernetes ، بستر خود برای استقرار ترکیبی و چند ابر.

گالابوف گفت: “من فکر می کنم فناوری Canonical از بسیاری جهات برای بازار کانتینر اساسی است ، اما درآمد آنها نشان می دهد که آنها نتوانسته اند از آن به طور قابل توجهی درآمد کسب کنند.” “از این منظر ، Canonical توسط Red Hat ، VMware ، SUSE و Mirantis برتر است.”

(افشا: Omdia و ITProToday.com بخشی از یک شرکت ، Informa Tech هستند.)

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور