مایکروسافت، گوگل و آمازون درآمدهای عمومی ابری را افزایش می دهند

هیچ کاهشی در چشم انداز سه ارائه دهنده بزرگ ابر عمومی وجود ندارد، زیرا همه آنها بار دیگر رشد خود را در سه ماهه سوم تقویم 2021 گزارش کردند.

تقاضا برای خدمات ابری عمومی همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد، همانطور که مایکروسافت، گوگل و آمازون در تماس‌های درآمدی خود در این هفته گزارش کردند، به افزایش درآمدهای قوی نشان می‌دهد. شتاب و رشد ارائه دهندگان ابر عمومی از اوایل سال جاری، زمانی که سه بزرگ فاش شد درآمد قوی در بحبوحه همه گیری کووید-19 ادامه دارد.

ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، به طور خلاصه در طول تماس شرکتش درباره اینکه چرا رشد ابری را در سال‌های آینده ادامه می‌دهد، بیان کرد: «فناوری دیجیتال یک نیروی کاهش‌دهنده تورم در اقتصاد تورمی است».

Microsoft Azure Cloud به اوج های جدیدی می رسد

مایکروسافت درآمدهای سه ماهه اول سال مالی 2022 خود را در 26 اکتبر گزارش کرد که خدمات ابری خود را برجسته کرد.

مایکروسافت مجموع درآمدی معادل 45.3 میلیارد دلار در سه ماهه را گزارش کرد و خدمات مربوط به ابر مایکروسافت 20.7 میلیارد دلار درآمد داشت. درآمدهای ابری مایکروسافت نسبت به سال گذشته 36 درصد رشد کرد زیرا تقاضا کاهش نیافته است.

مایکروسافت عملیات نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) خود را به عنوان بخشی از درآمدهای ابری مایکروسافت شامل می شود. با نگاهی خاص به زیرساخت ابری Azure به عنوان یک سرویس، در واقع حتی سریعتر رشد کرد، با نرخ 50٪ سال به سال.

نادلا گفت: «مورد تحول دیجیتال هرگز به این فوریت یا واضح‌تر نبوده است.

گوگل چند ابری را به عنوان یک تمایز می بیند

آلفابت، شرکت مادر گوگل، درآمد سه ماهه سوم سال مالی 2021 خود را در 26 اکتبر گزارش داد و تجارت ابری آن دوباره رشد قابل توجهی را نشان داد.

برای سه ماهه، درآمد Google Cloud 5 میلیارد دلار بود که 45 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت. گوگل در هفته های اخیر مشغول بوده و یک سری خدمات جدید را در خود اعلام کرده است Google Cloud Next 21 رویداد در 12 اکتبر. از جمله خدمات جدید Google Distributed Cloud است که منابع محاسباتی را برای استقرار لبه و ترکیبی فراهم می کند.

ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل، در جریان تماس با آلفابت گفت: «چند ابری همچنان یک متمایزکننده است. “من فکر می کنم مشتریان به طور فزاینده ای به دنبال آن هستند و ما از همان ابتدا آن را پذیرفته ایم.”

خدمات وب آمازون هنوز هم پادشاه ابر عمومی است

آمازون درآمد سه ماهه سوم سال مالی 2021 خود را در 28 اکتبر گزارش کرد و به رهبری خود در ابر عمومی با بخش خدمات وب آمازون (AWS) خود ادامه داد.

برای سه ماهه، AWS با 16.11 میلیارد دلار درآمد وارد شد.

برایان اولساوسکی، مدیر مالی آمازون در جریان تماس با شرکت، گفت: «ما شاهد تداوم استفاده و رشد درآمد قوی در AWS بودیم، با افزایش درآمدها به 39 درصد سال به سال در سه ماهه سوم، که توسط پایگاه وسیعی از خدمات و مشتریان هدایت می شد.

این سه ماهه برای AWS بسیار شلوغ بود زیرا یک سری به روز رسانی خدمات را اعلام کرد. در میان به‌روزرسانی‌ها، انواع نمونه‌های محاسباتی جدید DL1 هستند که برای کمک به تسریع موارد استفاده از یادگیری ماشین طراحی شده‌اند.

در طول سه ماهه، آمازون همچنین خدمات مدیریت شده جدیدی را برای نظارت راه اندازی کرد، از جمله پرومتئوس و گرافانا خدمات تجسم داده ها

اولساوسکی گفت: «ما همچنان شاهد علاقه شدید به پذیرش سریع پردازنده‌های Graviton2 طراحی سیلیکونی و AWS سفارشی خود هستیم که به مشتریان تا 40 درصد قیمت/عملکرد بهتری نسبت به پردازنده‌های X86 فعلی ارائه می‌کند. انتقال به Graviton2 به معنای تغییر اندک یا بدون تغییر کد است تا مشتریان بتوانند به سرعت و به راحتی حجم کاری خود را برای دسترسی به بهترین قیمت/عملکرد در Amazon EC2 تغییر دهند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور