سم آلتمن، مدیر عامل OpenAI که در کنگره شهادت می دهد کیست؟ | دانش مرکز داده

در روز سه‌شنبه، سم آلتمن، مدیر اجرایی OpenAI در مقابل یک کمیته کنگره در مورد شرکت خود و انفجار فناوری هوش مصنوعی که در سال گذشته رخ داده است، شهادت خواهد داد، یکی از اولین رویدادهای مهم در زمانی که قانون‌گذاران به دنبال چگونگی تنظیم فناوری جدید هستند.

آلتمن به لطف چت ربات چت هوش مصنوعی OpenAI ChatGPT و یکی از تاثیرگذارترین رهبران این حوزه، در مرکز رونق هوش مصنوعی قرار دارد. او قبلاً به عنوان بخشی از دیدار او و دیگر مدیران عامل فناوری در اوایل ماه جاری با مقامات کاخ سفید دیدار کرده است.

اکنون، آلتمن به سؤالات یک کمیته فرعی قوه قضائیه سنا پاسخ خواهد داد و به عنوان سخنگوی شبه صنعتی برای شرکت هایی که برای استقرار ربات های چت و سایر ابزارها برای عموم از جمله گوگل و مایکروسافت در حال رقابت هستند، عمل می کند. موضوعات احتمالاً شامل خطرات هوش مصنوعی، رقابت در صنعت و نحوه رسیدگی دولت به آن است – و شاید حتی اینکه آیا روبات ها همه ما را خواهند کشت.

در اینجا چیزی است که شما باید بدانید.

سام آلتمن مدیر عامل OpenAI کیست؟

آلتمن 38 ساله در سنت لوئیس بزرگ شد و از کودکی وارد برنامه نویسی شد. او به استنفورد رفت، اما در سال 2005 آن را رها کرد تا Loopt را راه‌اندازی کند، یک اپلیکیشن رسانه‌های اجتماعی اولیه که پیش از پذیرش گسترده تلفن‌های هوشمند بود. او هفت سال بعد شرکت را فروخت و گفته است که تلاش اولیه اش برای کارآفرینی شکست خورده است.

او شروع به کار در Y Combinator کرد، یک انکوباتور استارت‌آپ که به شرکت‌های فناوری در مراحل اولیه رشد و جمع‌آوری پول کمک کرد. این شغل او را در مرکز رونق سرمایه‌های خطرپذیر قرار داد و او به سرپرستی رهبران فناوری مانند رید هافمن، بنیانگذار لینکدین، پیتر تیل، بنیانگذار Palantir و پل گراهام، سرمایه‌گذار خطرپذیر تبدیل شد. او در نهایت Y Combinator را اداره کرد و شهرت خود را به عنوان یک سرمایه‌دار مخاطره‌آمیز و مربی برای سایر بنیان‌گذاران ایجاد کرد.

آلتمن با در نظر گرفتن نامزدی برای فرمانداری کالیفرنیا در سال 2018 و برگزاری جمع‌آوری کمک مالی برای نامزد نامزدی خارج از حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری در سال 2019، آلتمن در سیاست حضور داشته است. او به کمپین انتخاباتی رئیس جمهور بایدن کمک مالی کرد.

OpenAI چیست؟

آلتمن Y Combinator را تحت فشار قرار داد تا تحقیق در مورد موضوعات بزرگ مانند درآمد پایه جهانی، برنامه ریزی شهری و هوش مصنوعی را آغاز کند. OpenAI به عنوان شاخه ای از انکوباتور فناوری شروع شد و قرار بود به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی اداره شود که به عنوان وزنه تعادلی برای شرکت های بزرگ فناوری که پول را در تحقیقات هوش مصنوعی می ریزند و باهوش ترین ذهن های این حوزه را استخدام می کنند، عمل کند. این بودجه از طریق کمک های مالی سنگین وزنان فناوری از جمله مالک توییتر ایلان ماسک، تیل و هافمن تامین شد.

سازمان محققین محترم را استخدام کرد و شروع به انتشار مقالات کرد. در سال 2019، آلتمن رسماً Y Combinator را ترک کرد تا OpenAI را به صورت تمام وقت اداره کند، و او به سرعت سازمان را از یک غیرانتفاعی به یک شرکت انتفاعی تبدیل کرد که سرمایه گذاری خطرپذیر را بر عهده گرفت. آلتمن گفته است که این تغییر برای دسترسی به پول مورد نیاز برای همگام شدن با گوگل، مایکروسافت و دیگر غول های فناوری ضروری بود، اما این اقدام بحث برانگیز بود.

ماسک یکی از بسیاری از کسانی است که از مسیر جدید OpenAI انتقاد کرده است و در ماه مارس توییت کرد که گیج شده است که چگونه یک غیرانتفاعی که به آن پول اهدا کرده است، اکنون 30 میلیارد دلار ارزش دارد. (ماسک از آن زمان شروع به کار بر روی شرکت هوش مصنوعی خود کرده است.)

ChatGPT، چت ربات OpenAI چیست؟

در ماه نوامبر، OpenAI ChatGPT را راه‌اندازی کرد، رباتی که می‌تواند مکالمه داشته باشد، به سؤالات پیچیده در مورد هر موضوعی پاسخ دهد و کد رایانه بنویسد. این فناوری مسابقه تسلیحاتی هوش مصنوعی را تسریع کرد و به شرکت‌های بزرگ‌تری مانند مایکروسافت و گوگل کمک کرد تا چت‌بات و محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی خود را با سرعتی سریع عرضه کنند.

پیش از این در سال 2022، این شرکت همچنین DALL-E را منتشر کرد، یک ابزار هوش مصنوعی که می تواند تصاویر را بر اساس یک پیام متنی ایجاد کند. بسیاری از این تصاویر در فضای مجازی پخش شدند و علاقه گسترده‌ای به هوش مصنوعی مولد به‌گونه‌ای که این حوزه قبلاً ندیده بود، برانگیخت.

آلتمن در مورد مقررات هوش مصنوعی چه گفته است؟

آلتمن، مانند بسیاری از دیگر رهبران کسب و کار هوش مصنوعی، می‌گوید این حوزه نیاز به مقررات دارد. او در مصاحبه ای با ABC در ماه مارس گفت که نگران پتانسیل استفاده از هوش مصنوعی برای افزایش انتشار اطلاعات نادرست یا بهبود توانایی هکرها برای نفوذ به سیستم های کامپیوتری است. اما او مخالف فراخوانی برای توقف یا توقف توسعه هوش مصنوعی است.

روشی که OpenAI کار می کند، با قرار دادن ابزارهای جدید در حوزه عمومی در حالی که هنوز در مراحل اولیه هستند، به مردم کمک می کند تا قبل از اینکه خیلی دیر شود، خطرات بزرگتری را که این فناوری به همراه دارد، شناسایی کنند. او مشغول انتشار پیام خود به مردم بوده است. در ماه آوریل، او به دوازده کشور در سراسر جهان سفر کرد تا با سیاستمداران درباره هوش مصنوعی صحبت کند.

چه انتظاری از اولین جلسه استماع آلتمن در کنگره داریم؟

آلتمن به آرام بودن، متفکر بودن و خوش اخلاق بودن شهرت دارد. او احتمالاً با این شخصیت معامله خواهد کرد تا چهره ای یکنواخت و جدی برای شرکت خود و صنعت گسترده تر ارائه دهد.

مانند هر جلسه استماع بزرگ کنگره در مورد فناوری در چند سال گذشته، ما می‌توانیم منتظر چند سؤال اساسی باشیم که نشان دهنده کمبود دانش فنی برخی از سیاستمداران است. با این حال، برخی از نمایندگان کنگره چندین هفته و چند ماه است که در حال بررسی هوش مصنوعی هستند، و برخی ممکن است سوالات بسیار مهمی در مورد خطرات فناوری و اینکه چشم انداز کسب و کار به کجا می رود بپرسند.

آلتمن همچنین احتمالاً شرکت خود را با Big Tech مقایسه خواهد کرد و احتمالاً خود را به عنوان یک سطح مهم از رقابت برای صنعت تحت سلطه گوگل، فیس بوک، اپل، آمازون و مایکروسافت معرفی می کند. آلتمن همچنین می‌تواند بگوید که ایالات متحده باید به شرکت‌های فناوری خود اجازه دهد که رهبری هوش مصنوعی را بر عهده بگیرند تا بتواند از فناوری چین جلوتر بماند، استدلالی که دیگر رهبران فناوری از آن استفاده کرده‌اند.

– گریت دی وینک، واشنگتن پست

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور