سامسونگ می‌گوید که بازیابی تراشه‌ها پس از ضربان سود متوقف می‌شود | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — شرکت Samsung Electronics پس از گزارش سود سه ماهه سوم بسیار زودتر از برآوردهای تحلیلگران، پیش بینی کرد که بازار تراشه های حافظه با رکود طولانی مدت در حال بهبود است.

بر اساس داده های جمع آوری شده توسط بلومبرگ، درآمد خالص غول کره جنوبی در سه ماهه سپتامبر به 5.5 تریلیون وون (4.1 میلیارد دلار) رسید که بیش از دو برابر انتظار 2.52 تریلیون وون بود. بخش قابل توجهی از سود، 1.9 تریلیون وون، از سود یک بار مالیات بر درآمد حاصل شده است.

بخش تراشه سامسونگ 3.75 تریلیون وون زیان عملیاتی را ثبت کرد که کمتر از زیان 4.4 تریلیون وون یک چهارم قبل است. در یک کنفرانس تلفنی پس از نتایج، مدیران گفتند که هوش مصنوعی باعث افزایش تقاضا در صنعت فناوری می شود و موجودی تراشه های حافظه پس از رسیدن به اوج خود در ماه می به سرعت در حال کاهش است.

Sanghyun Park، تحلیلگری که در پلتفرم SmartKarma منتشر می‌کند، گفت: «بسیار دلگرم‌کننده است که می‌بینیم موجودی تراشه‌ها در حال کاهش است. با این حال، ما هنوز به شواهد بیشتری نیاز داریم که نشان دهد تقاضای حافظه در سال آینده بهبود خواهد یافت.

سهام سامسونگ در روز سه شنبه تغییر چندانی نداشت و امسال حدود 21 درصد افزایش یافته است. سامسونگ در اوایل این ماه نتایج اولیه را گزارش کرد که نشان می‌دهد درآمد در سه ماهه 13 درصد کاهش یافته و درآمد عملیاتی 78 درصد کاهش یافته است.

بازار تراشه های حافظه 160 میلیارد دلاری به دلیل کاهش تقاضا برای گوشی های هوشمند و رایانه های شخصی، مهمترین محصولاتی که نیمه هادی های سامسونگ و رقیب SK Hynix را در خود جای داده اند، آسیب دیده است. ظرفیت جدید

بزرگترین شرکت کره جنوبی گفت که قصد دارد هزینه های سرمایه ای برای بخش نیمه هادی ها را در سال جاری از 47.9 تریلیون وون در سال 2022 به 47.5 تریلیون وون کاهش دهد. به طور کلی، انتظار می رود هزینه سرمایه آن برای سال 2023 به رکورد 53.7 تریلیون وون در مقایسه با 53.1 تریلیون برسد. سال گذشته برنده شد.

بخش نمایشگر این شرکت که صفحه نمایش های موبایلی مانند آیفون 15 اپل را تولید می کند، سود عملیاتی خود را بیش از دو برابر کرده و نسبت به سه ماهه قبل به 1.94 تریلیون وون رسانده است. سامسونگ اعلام کرد که این افزایش به دلیل عرضه مدل های پرچمدار از مشتریان اصلی بدون شناسایی آنها بوده است.

بخش سامسونگ که شامل تجارت موبایلی آن می‌شود، با کمک گوشی‌های هوشمند تاشو گلکسی Z که در نیمه دوم سال جاری عرضه شد، سود عملیاتی 3.73 تریلیون وون به ثبت رساند. دانیل آرائوجو، نایب رئیس بخش موبایل، گفت: تاشوها “موتور کلیدی” رشد سامسونگ در آینده نزدیک خواهند بود.

او گفت: «ما برای گسترش دسته‌بندی تاشو از گوشی‌های هوشمند به گروه‌های محصولات دیگر مانند لپ‌تاپ و تبلت آماده هستیم.

سامسونگ به طور کلی نسبت به بازار تراشه های حافظه ابراز خوش بینی کرد. پیش بینی کرد که قیمت ها در سه ماهه جاری نسبت به سه ماهه سوم افزایش خواهد یافت. به گفته وی، تقاضای کلی برای چنین اجزایی با توسعه برنامه های کاربردی هوش مصنوعی، مانند ChatGPT OpenAI افزایش خواهد یافت.

مدیران سامسونگ گفتند که به سرمایه گذاری در تراشه های حافظه با چگالی بالا، به ویژه در حافظه با پهنای باند بالا ادامه خواهند داد، جایی که قصد دارند در سال آینده ظرفیت را 2.5 برابر افزایش دهند. HBM نوعی تراشه حافظه پیشرفته است که به صورت عمودی قالب های DRAM را برای پردازش سریعتر داده ها روی هم قرار می دهد. این دستگاه با سخت‌افزار هوش مصنوعی مانند شتاب‌دهنده‌های گرافیکی Nvidia Corp که پردازش داده‌ها را برای کارهای فشرده مانند آموزش مدل‌های هوش مصنوعی سرعت می‌بخشد، کار می‌کند.

جاجون کیم، معاون اجرایی بخش حافظه، در طول این کنفرانس گفت: “ما مذاکرات تامین را برای سال آینده با مشتریان کلیدی خود برای این حجم کامل کرده ایم.” “ما انتظار داریم روند بهبود در بازار حافظه تسریع شود.”

غول کره ای خود را در مکان غیرمعمولی می بیند که تلاش می کند با SK Hynix که اکنون تنها تامین کننده نسل بعدی DRAM برای انویدیا است، به HBM برسد. SK Hynix HBM را در سال 2013 معرفی کرد، حدود سه سال قبل از سامسونگ، و نسخه‌های بعدی از جمله HBM3 را که برای اولین بار در سال 2021 توسعه داد، پیش برد. HBM3E.

بن سو، رئیس روابط سرمایه‌گذاران گفت: «ما قصد داریم با افزایش سهم خود در فروش HBM3 و HBM3E با افزایش ظرفیت محصولات HBM در صنعت، تقاضا برای محصولات با کارایی بالا و پهنای باند بالا را برآورده کنیم.

از آنجایی که سامسونگ و SK Hynix هنوز در کسب و کار تراشه های حافظه خود ضرر می کنند، این دو شرکت به عنوان یک جریان درآمد جدید از HBM استفاده می کنند. تراشه ها بسیار گرانتر از تراشه های حافظه DDR4 پر استفاده هستند.

با توجه به اهمیت فزاینده تراشه های HBM برای پشتیبانی از آموزش هوش مصنوعی، ممکن است منطقی باشد که انویدیا نخواهد خیلی به یک تامین کننده تکیه کند. رقابت رقیبی مانند سامسونگ می تواند قیمت های HBM و قدرت مذاکره SK Hynix را کنترل کند.

گزارش روز سه‌شنبه از درآمد کامل سه‌ماهه سامسونگ، چند هفته پس از آن منتشر شد که ایالات متحده به این شرکت و SK Hynix معافیت داد تا تجهیزات مورد نیاز برای حفظ و گسترش عملیات ساخت تراشه در چین را خریداری کنند. این امر باعث رفع برخی ابهامات موجود در دو رهبر حافظه شده و به آنها اجازه می دهد در طولانی مدت در بزرگترین عرصه تراشه جهان فعالیت کنند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور