بایدن فرمان فراگیر اجرایی را برای تنظیم هوش مصنوعی امضا کرد | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — رئیس جمهور جو بایدن فرمان اجرایی در مورد هوش مصنوعی را امضا کرد که استانداردهایی را برای حفاظت از امنیت و حریم خصوصی ایجاد می کند و توسعه دهندگان را ملزم می کند تا مدل های جدید ایمنی را آزمایش کنند و آن را به عنوان مقررات لازم برای فناوری نوظهور معرفی کنند.

بایدن در یکی از رویدادهای کاخ سفید روز دوشنبه گفت: «برای تحقق وعده هوش مصنوعی و اجتناب از خطر، ما باید بر این فناوری حکومت کنیم.»

این دستور تأثیرات گسترده ای بر شرکت هایی خواهد داشت که ابزارهای هوش مصنوعی قدرتمندی را توسعه می دهند که می تواند امنیت ملی را تهدید کند. توسعه دهندگان پیشرو مانند Microsoft Corp.، Amazon.com Inc و Google’s Alphabet Inc. باید نتایج آزمایش مدل های جدید خود را قبل از انتشار برای عموم به دولت ارائه دهند.

بایدن گفت که وزارت بازرگانی همچنین استانداردهایی را برای واترمارک کردن محتوای تولید شده با هوش مصنوعی، مانند صدا یا تصاویر، که اغلب به عنوان «دیپ فیک» شناخته می‌شوند، ایجاد خواهد کرد.

بایدن با اشاره به اینکه از دستگاه‌های هوش مصنوعی برای فریب مردم استفاده می‌شود، گفت: «از این طریق می‌توانید تشخیص دهید که واقعی است یا نه».

بایدن گفت که در حال صحبت کردن خود دیپ‌فیک‌هایی را تماشا کرده است و از اینکه چقدر واقعی این تصاویر ظاهر می‌شوند شگفت زده شده است، و اغلب از خود می‌پرسد: «چه زمانی این را گفتم؟»

این قانون با هدف استفاده از موقعیت دولت ایالات متحده به عنوان مشتری برتر برای شرکت های بزرگ فناوری برای بررسی فناوری با خطرات بالقوه امنیت ملی یا اقتصادی و تأثیرات سلامت و ایمنی است. دولت بلومبرگ پیش از این از پیش نویس این دستور خبر داده بود.

این فرمان سازمان‌های فدرال را در سراسر دولت هدایت می‌کند. بایدن گفت که به وزارت انرژی دستور خواهد داد تا اطمینان حاصل کند که سیستم‌های هوش مصنوعی خطرات شیمیایی، بیولوژیکی یا هسته‌ای ندارند و وزارت‌های دفاع و امنیت داخلی نیز به منظور ایجاد امنیت سایبری برای ایمن‌تر کردن رایانه‌ها و زیرساخت‌های حیاتی، دستور خواهند داد.

اقدام کنگره

بایدن گفت روز سه‌شنبه با چاک شومر، رهبر اکثریت سنا و قانون‌گذاران هر دو حزب در کاخ سفید درباره هوش مصنوعی و تصویب قوانین مربوط به نگرانی‌های حفظ حریم خصوصی نیز دیدار خواهد کرد. بایدن بارها قانونگذاران را تحت فشار قرار داده است که حفاظت از حریم خصوصی را تأیید کنند.

شومر از ایالات متحده خواسته است که حداقل 32 میلیارد دلار برای تقویت تحقیق و توسعه هوش مصنوعی هزینه کند و روز دوشنبه گفت که امیدوار است در ماه های آینده قوانینی برای تنظیم استانداردهای این فناوری آماده شود.

قانونگذاران جلسات توجیهی و ملاقات با نمایندگان فناوری از جمله مارک زاکربرگ از شرکت متا پلتفرم و سم آلتمن از OpenAI برای درک بهتر این فناوری قبل از تهیه پیش‌نویس داشته‌اند. مارک اندرسن و جان دوئر، سرمایه گذاران خطرپذیر نیز در جلسات غیرعلنی شرکت کرده اند.

اقدام روز دوشنبه مبتنی بر تعهدات داوطلبانه برای استقرار ایمن هوش مصنوعی است که بیش از دوازده شرکت در تابستان به درخواست کاخ سفید و طرح اولیه آن برای “منشور حقوق هوش مصنوعی”، راهنمای توسعه و استفاده ایمن، پذیرفته بودند.

آرویند کریشنا، رئیس و مدیر اجرایی شرکت آی‌بی‌ام در بیانیه‌ای گفت: «این فرمان اجرایی پیامی مهم ارسال می‌کند: هوش مصنوعی مورد استفاده دولت ایالات متحده هوش مصنوعی مسئول خواهد بود». گری کوهن، نایب رئیس آی‌بی‌ام، مدیر شورای اقتصاد ملی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، در مراسم روز دوشنبه شرکت کرد.

براد اسمیت، نایب رئیس و رئیس، مایکروسافت در بیانیه‌ای گفت: مایکروسافت این دستور را «گام مهم دیگری به جلو در مدیریت فناوری هوش مصنوعی» می‌داند.

دستور بایدن قبل از سفر کامالا هریس، معاون رئیس جمهور و رهبران صنعت به اجلاسی به میزبانی بریتانیا در مورد خطرات هوش مصنوعی، به هریس یک طرح ایالات متحده برای ارائه در صحنه جهانی ارائه می دهد.

هریس روز دوشنبه گفت: «فناوری با تأثیر جهانی مستلزم اقدام جهانی است. ما با متحدان و شرکای خود برای اعمال قوانین و هنجارهای بین المللی موجود با هدف ارتقای نظم و ثبات جهانی کار خواهیم کرد.

بر اساس داده های دولت بلومبرگ، ایالات متحده 1.6 میلیارد دلار در سال مالی 2023 برای هوش مصنوعی کنار گذاشته است، این رقم انتظار می رود با انتشار جزئیات بیشتر در مورد هزینه های خود توسط ارتش افزایش یابد.

تعصب الگوریتمی

بایدن مکرراً خواستار صدور راهنمایی هایی شده است که آمریکایی ها را از تعصب الگوریتمی در مسکن، برنامه های مزایای دولت و پیمانکاران فدرال محافظت می کند.

وزارت دادگستری در پرونده ای در ژانویه هشدار داد که شرکت هایی که الگوریتم هایی را برای بررسی مستاجران احتمالی می فروشند، در صورتی که علیه متقاضیان سیاه پوست تبعیض قائل شوند، تحت قانون مسکن منصفانه مسئول هستند. بایدن به وزارتخانه دستور داد تا بهترین شیوه ها را برای تحقیق و تعقیب این گونه موارد نقض حقوق مدنی مرتبط با هوش مصنوعی، از جمله در سیستم عدالت کیفری، ایجاد کند.

این فرمان همچنین از مقامات مهاجرت می‌خواهد که شرایط ویزا را برای استعدادهای خارج از کشور که به دنبال کار در شرکت‌های هوش مصنوعی آمریکایی هستند، کاهش دهند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور