خلاصه اخبار مرکز داده: AI، SVB، و مراکز داده در استخرهای عمومی | دانش مرکز داده

از آنجایی که اخبار مرکز داده سریعتر از همیشه در حال حرکت هستند، ما می خواهیم این کار را برای متخصصان مرکز داده آسان کنیم تا سر و صدا را کاهش دهند و مهم ترین داستان های هفته را پیدا کنند.

خلاصه اخبار دانش مرکز داده آخرین اخبار و پیشرفت‌ها را در صنعت مرکز داده – از سرمایه‌گذاری و ادغام گرفته تا تهدیدات امنیتی و روندهای صنعتی برای شما به ارمغان می‌آورد.

برای به‌روز ماندن در مورد همه مراکز داده، در خبرنامه روزانه Data Center Knowledge مشترک شوید تا محتوا را مستقیماً به صندوق ورودی خود دریافت کنید.

سقوط بانک سیلیکون ولی به استارت‌آپ‌های مرکز داده برخورد کرد

اخبار این هفته تحت سلطه سقوط بانک سیلیکون ولی (SVB) پس از موجی از برداشت های وحشتناک از مشتریان و حامیان اصلی VC بود.

مانند بسیاری از افراد در بخش فناوری، صنعت مرکز داده نیز از این پیامدها در امان نبود. شرکت های ذخیره سازی با اتصال مالی به SVB عبارتند از:

  • ابری و ابریشم
  • نصونی
  • کربنیت
  • سیستم های NHD
  • حافظه ویولن
  • MapR
  • ذخیره سازی زمینی
  • جعبه

قطع شدن در Reddit

در همین حال، درست در پایین جاده از SVB، Reddit با مشکلات خود – اگر نسبتاً جزئی – مواجه شد. بعدازظهر سه‌شنبه، Reddit با یک «قطع بزرگ» مواجه شد که نوزدهمین وب‌سایت بزرگ جهان را برای چند ساعت از کار انداخت. با از کار افتادن سایت خود، Reddit برای به اشتراک گذاشتن به‌روزرسانی‌ها، وارد توییتر شد که اکنون به طور منظم از کار افتاده است:

مراکز داده در استخرهای شنا

هفته گذشته، ما مراکز داده روی ماه داشتیم. این هفته سرورهای زیر آب داریم. به گزارش بی بی سی، یک شرکت فناوری انگلیسی به نام دیپ گرین، در حال برنامه ریزی برای راه اندازی مراکز داده کوچک در استخرهای عمومی در سراسر بریتانیا است. این رویکرد یک راه حل نوآورانه برای خنک سازی مرکز داده و بهره وری انرژی، از گرمای اضافی تولید شده توسط سرورهای نصب شده در زیر یک استخر عمومی برای گرم کردن آب از طریق مبدل حرارتی استفاده می کند.

از آنجایی که مصرف انرژی سرور همچنان در حال افزایش است و صرفه جویی در مصرف آب یک مسئله عادی است، رویکردهای جدید برای خنک کردن مرکز داده (از جمله در استخر عمومی) به طور فزاینده ای برای رشد صنعت و بقای سیاره ما حیاتی می شوند.

مدیر عامل سابق Digital Realty به عنوان مدیر عامل Salute منصوب شد

پس از اینکه Digital Realty به استخدام Erich Sanchack در ژانویه پایان داد، او اکنون نقش مدیر عاملی در ارائه دهنده خدمات مرکز داده Salute Mission Critical را بر عهده گرفته است.

قبل از اعلام این خبر، Data Center Knowledge با سانچاک در مورد چگونگی انتقال او از خدمت نظامی به صنعت فناوری و بزرگترین روندها، فناوری‌ها و چالش‌های امروزی در مراکز داده صحبت کرد. می توانید مصاحبه اختصاصی کامل با سانچاک را اینجا بخوانید.

نبرد هوش مصنوعی: نسخه گوگل و مایکروسافت

با اعلام GPT-4 در این هفته – و ادعای اینکه می تواند در اکثر امتحانات بهتر از من عمل کند – هر شرکت بزرگ فناوری (و دوستان و دشمنان آنها) سرمایه گذاری های هوش مصنوعی را دو برابر می کند.

در حالی که مایکروسافت هزاران تراشه انویدیا را برای پاسخگویی به نیازهای انرژی انبوه آموزش و تحقیقات هوش مصنوعی OpenAI گرد هم آورده است، گوگل اخیراً یک App Builder AI Generative را به نمایش گذاشته است که می گوید به شرکت ها در ساخت برنامه های کاربردی “در چند دقیقه یا چند ساعت” کمک می کند.

کدام یک از این غول های فناوری در نبرد هوش مصنوعی پیروز خواهد شد؟ اگر تاریخ چیزی برای گفتن داشته باشد، احتمالاً مصرف کننده نخواهد بود.

دیگر مطالب عالی در DCK این هفته

گواهینامه های مرکز داده اصلی برای سال 2023، تفکیک شده بر اساس دسته. آیا می خواهید مهارت ها و دانش مرکز داده خود را ارتقا دهید؟ ما گواهینامه های مرکز داده را که بیشترین اهمیت را دارند و اینکه کدام یک برای نقش خاص شما در صنعت مناسب هستند را تجزیه می کنیم.

وضعیت مشوق‌ها و قوانین مالیاتی مرکز داده در سال 2023. اگرچه مشوق‌های مالیاتی برای صنعت مرکز داده همچنان فراوان است، اهدافی که این وقفه‌ها را به وجود می‌آورند از ارتقای رشد اقتصادی به حمایت از پایداری زیست‌محیطی تغییر می‌کنند.

چالش های IAM در ابر عمومی: آیا از قبل درد را احساس می کنید؟ «مدیریت هویت و دسترسی (IAM) برای/در بخش‌های فناوری اطلاعات چه وجه مشترکی با آهنگ «همه چیزی که برای کریسمس می‌خواهم آیا تو» در مراکز خرید در ماه دسامبر دارد؟» کلاوس هالر، مشارکت کننده DCK می نویسد. “خب، هر دو بخش جدایی ناپذیر تجربه هستند، و شما فقط در صورتی از آنها لذت می برید که از آن پول در بیاورید.”

دوقلوهای دیجیتال در مرکز داده: بله، واقعاً اتفاق می افتد! برای پایان دادن به هفته، بیل کلیمن، سردبیر DCK به بررسی تاثیر دوقلوهای دیجیتالی می پردازد – بله، همانطور که عنوان نشان می دهد، آنها واقعاً در حال وقوع هستند – در صنعت مرکز داده.

این همه برای این هفته است. کدام یک از این داستان ها برای شما مهمتر است؟ در قسمت نظرات پایین ما را آگاه کنید!

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور