جستجوی گوگل، کروم و مدیران تبلیغاتی برای افزایش درآمد تبلیغات برنامه ریزی شده اند

شکایت ضد انحصار ایالات متحده علیه گوگل، ایمیل های مدیرانی از جستجوی گوگل، کروم و تبلیغات را آشکار می کند که در مورد طرح هایی برای افزایش درآمد تبلیغات بحث می کنند.

دو سند وجود دارد، یکی مربوط به سال 2019 که شامل مدیران ارشد گوگل از برنامه های جستجو، کروم و تبلیغات برای افزایش درآمد تبلیغات قبل از پایان سه ماهه است. در یک نقطه آنها حتی در مورد تأثیر آن بر قیمت سهام گوگل و ثروت شخصی خود بحث می کنند.

سند دیگری که مربوط به سال 2017 است، بی میلی تیم جستجو را برای انجام هر کاری که می تواند بر کاربران تأثیر منفی بگذارد تأیید می کند.

لازم به ذکر است که ظالمانه ترین سند متشکل از مدیران ارشد است، از جمله بن گومز، که یکی از مهندسین برتر مسئول الگوریتم جستجوی گوگل است.

به نظر می‌رسد PDF مستند بحث ایمیل، اصرار طولانی‌مدت Google را مبنی بر اینکه تیم جستجو از طرف تبلیغات شرکت فایروال شده است، از بین می‌برد.

اما باز هم، اینها مدیران ارشد هستند که در حال بحث هستند، نه خود تیم جستجو، جدا از بن گومز.

تیم جستجو از تیم های تبلیغاتی دیوار آتش گرفته شده است

کارمندان Google در طول سال‌ها، در کنفرانس‌های جستجو، در Google Hangouts و در توییتر اظهارات زیادی گفته‌اند که بخش جستجوی Google با بخش تبلیغات هماهنگ نیست.

به عنوان مثال، در یک Google Hangout در 8 می 2015، جان مولر از Google توضیح داد که چگونه تیم جستجو از تیم Ads مسدود می شود.

سوالی که او پاسخ داد در مورد شایعه ای بود که می گوید گوگل سئو را سخت تر می کند تا از تبلیغات درآمد بیشتری کسب کند.

مولر پاسخ داد:

«این قطعاً درست نیست.

بنابراین، این چیزی است که در آن ما یک فایروال بسیار بسیار قوی داریم که اساساً بین بخش پولی Google و سمت جستجوی ارگانیک است.

و این چیزی نیست که ما به نوعی به هم متصل کنیم، جایی که می‌گوییم الگوریتم‌هایی ایجاد می‌کنیم که نتایج جستجو را بدتر می‌کنند تا مردم بیشتر بروند و روی تبلیغات کلیک کنند.

… بنابراین، این چیزی است که در آن ما به طور مصنوعی سعی نمی کنیم آن را پیچیده تر یا سخت تر کنیم یا نتایج جستجو را بدتر کنیم تا مردم روی تبلیغات کلیک کنند.

… بنابراین، این چیزی است که از یک سو، ما واقعاً جدایی قوی بین دو طرف داریم.

از طرف دیگر، ما واقعاً نیاز داریم که آن را صاف نگه داریم، تا بتوانیم مطمئن شویم که نتایج جستجوی ما واقعاً تا حد امکان خنثی هستند، تا حد امکان با کیفیت بالا هستند و واقعاً آنچه را که کاربران می‌خواهند ارائه می‌کنند.»

مدیران Google با تیم Google Ads همکاری کردند

ایمیل 2019 از جری دیشلر یکی از مدیران گوگل ادز است. برای یکی از مدیران ChromeOS به نام جان مالتیس ارسال شد.

همچنین بن گومز که از روزهای اول بر روی الگوریتم جستجوی گوگل کار می‌کرد، و پرابهاکار راغاوان، معاون اجرایی که در بخش جستجو و همچنین Google Ads مشارکت داشته است، در بحث ایمیل حضور دارند.

مدیر اجرایی Google Ads Dischler نوشت:

«تیم جستجو با ما همکاری می‌کند تا راه‌اندازی طرح‌بندی موبایل جدید را تا پایان ماه می تسریع بخشد که درآمد بسیار مثبتی خواهد بود (اعداد دقیق هنوز در حال حرکت هستند)، اما هنوز کافی نخواهد بود.

بهترین راه ما برای ساخت ربع این است که حداقل یک تزریق داشته باشیم [redacted]% ، در اسرع وقت از Chrome درخواست می کند.”

او این اظهارات را با ابراز تاسف و تاسف دنبال کرد که در صورت کاهش قیمت سهام گوگل، همه اعضای تیم مختلف چقدر ناامید خواهند شد زیرا طرف تبلیغات به اندازه کافی خوب عمل نکرده است.

صادقانه بگویم، اینکه هر کسی که با الگوریتم Google درگیر است، در حال بحث و گفتگو با ChromeOS و تیم‌های تبلیغاتی درباره راه‌هایی برای افزایش مصنوعی عبارت‌های جستجو برای کمک به دستیابی به اهداف عملکرد طرف تبلیغات برای سه ماهه است، تکان‌دهنده است.

و هر چقدر هم که ناامید کننده باشد، بدتر هم می شود.

مدیران در ادامه بحث می کنند که چگونه عدم تحقق اهداف درآمدی آنها بر ثروت شخصی آنها تأثیر می گذارد.

دیشلر ادامه داد:

من به درآمد بیشتر از یک فرد معمولی اهمیت می‌دهم، اما فکر می‌کنم همه ما می‌توانیم موافق باشیم که برای همه تیم‌های ما که تلاش می‌کنند در مناطق پرهزینه زندگی کنند، دلار دیگر است.[redacted] از دست دادن قیمت سهام برای روحیه عالی نخواهد بود، نه به ذکر تأثیر عظیم بر تیم فروش ما.

در پاراگراف بعدی، او به «رویکرد خالص» گوگل ابراز افتخار می‌کند و ادعا می‌کند که نمی‌خواهد «فرهنگ هیچ تیمی را مسموم کند».

و با نفس بعدیش اینجاست که شروع به پخش زهر می کند و می گوید:

من نمی‌خواهم پیام این باشد که ما این کار را انجام می‌دهیم زیرا تیم تبلیغات به درآمد نیاز دارد. این یک پیام بسیار منفی است.

اما سوال من از شما این است – بر اساس موارد فوق – به نظر ما به طور کلی بهترین تصمیم برای گوگل چیست؟

… آیا ترفندهای دیگری در رتبه بندی وجود دارد که بتوانیم به سرعت آنها را حذف کنیم؟

یکی از مدیران عالی رتبه Chrome، Anil Sabharwal، با تأیید این که باید تغییراتی را در رتبه بندی جستجو انجام دهند (ظاهراً به نفع Google Ads، که زمینه کل ایمیل است) پاسخ می دهد.

به طور واضح، او نگران «مطبوعات بد» در رویداد آتی Google IO است.

صبهاروال پاسخ داد:

«…ما نمی‌خواهیم مطبوعات بد در مورد IO وجود داشته باشد، بیایید شماره 1 و 2 را هم اکنون منتشر کنیم و از مزایای آن بهره مند شویم.

همچنین بیایید آزمایش‌های رتبه‌بندی جستجو را در اسرع وقت شروع کنیم و پس از دریافت داده‌ها، آن‌ها را اجرا کنیم.»

بعداً در زنجیره ایمیل، Anil Sabharwal این سوال را مطرح کرد که مدیران اجرایی تا چه حد مایلند از نظر تأثیر منفی بر تجربه کاربر، حفظ طولانی مدت و انگیزه تیم پیش بروند.

او سپس در مورد تغییرات در رتبه بندی جستجو صحبت می کند:

“ما در اینجا در حال پیشرفت هستیم و امیدوارم بهبود رتبه بندی جستجو در Omnibox نیز یک افزایش مادی در SQV باشد، اما می دانم که باید کارهای بیشتری انجام دهیم.”

«بهبودهای» مورد بحث راهی برای افزایش درخواست‌های جستجو و احتمالاً درآمدهای تبلیغاتی است.

در بخش دیگری از زنجیره ایمیل، جری دیشلر در مورد دستاوردهای کوتاه مدت ناشی از معکوس کردن «از دست دادن درآمد ناشی از پرس و جو» و به آزمایشات در سمت کروم و جستجو اشاره می کند.

او سپس به این نکته اشاره می کند که چگونه آنها باید در افزایش درآمدهای تبلیغاتی تهاجمی تر عمل کنند.

دیشلر می نویسد:

“این یک شروع مناسب است، اما در مجموع ما باید دریابیم که چگونه کارهای بیشتری انجام دهیم و این کار ضروری است زیرا ما همچنان با این بادهای مخالف قوی در سه ماهه دوم روبرو هستیم.”

Anil Sabharwal، مدیر اجرایی Chrome، بعداً درباره تغییرات Chrome، به‌ویژه تغییرات Omnibox که برای افزایش جستارهای جستجو طراحی شده‌اند، صحبت می‌کند و کار تیم Chrome برای افزایش عبارت‌های جستجو را «قهرمانانه» توصیف می‌کند.

او نوشت:

«1…ما توانستیم تأیید راه‌اندازی را برای ارائه دو تغییر (پیشنهاد نهاد و پیشنهاد دنباله) دریافت کنیم که پرس‌وجوها را با افزایش می‌دهد. [redacted]% و [redacted]٪ به ترتیب.

2. ما فوراً آزمایش‌هایی را برای بهبود رتبه جستجو در omnibox آغاز می‌کنیم (نتایج جستجوی بیشتر و هدایت جستجو به بالا).

تغییراتی که گوگل در کروم ایجاد کرد به قدری بد بود که این آزمایش ها مورد توجه نظر دهندگان در Reddit قرار گرفت.

مدیر اجرایی این که Redditors فکر می کرد که این آزمایش یک “اشکال” است، طنز آمیز بود.

یکی دیگر از نمایشگاه‌های دولتی شامل بحثی است که در سال 2017 ارائه شده است، جایی که طرف Ads از دیواری که تیم تبلیغات را از تیم جستجو جدا می‌کند ابراز ناامیدی می‌کند.

این بحث توجه را به این بحث جلب می‌کند که طرف جستجو باید «سهمیه‌های درخواست» را در نظر بگیرد.

سند نشان می دهد:

تبلیغات/درآمد
…مدل قدیمی اشیایی که روی دیوار به سمت آنها پرتاب می شود، از کارایی خود گذشته است …

بحث در مورد پیشنهاد این است که تیم جستجو اهداف جدیدی را در مورد سهمیه‌های پرس و جو، تمرکز بر جستارهای قابل کسب درآمد، بازگشت به سمت تمرکز تجربه جستجو در کشورهای با درآمد بالا در نظر بگیرد…”

این سند ترس های تیم جستجو را در مورد معیارهایی که می تواند منجر به “تجارب جستجوی غیرطبیعی” از تلاش برای کسب درآمد تبلیغاتی شود، ترسیم می کند.

بنابراین به این معنا نیست که خود تیم جستجو در تقلب در جستجو برای کسب درآمد بیشتر از تبلیغات شریک بوده است.

سند دوم تأیید می کند که خود تیم جستجو نمی خواست در فعالیت هایی شرکت کند که تأثیر منفی بر کاربران بگذارد.

کل سند ایمیل را در قالب PDF بخوانید.

نمایشگاه دوم را با فرمت PDF بخوانید که ایده “سهمیه پرس و جو” را نشان می دهد.

تماشا کنید که جان مولر در مورد دیوار آتش بین جستجو و تبلیغات در دقیقه 41 بحث می کند:

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور