نظرسنجی نشان می‌دهد که مردم چگونه تصمیم می‌گیرند که به چه چیزی به صورت آنلاین اعتماد کنند

الکس مهادوان کارگردان MediaWise در موسسه پوینتر او سواد رسانه های دیجیتال را به هزاران دانش آموز راهنمایی و دبیرستان آموزش داده است و صدها روزنامه نگار از سراسر جهان را در زمینه تأیید و ابزارهای تحقیق دیجیتال آموزش داده است. ما با الکس تماس گرفتیم تا در مورد یک نظرسنجی سواد اطلاعاتی اخیر که سازمانش با مشارکتش انجام داده است، مطلع شویم YouGov، با پشتیبانی گوگل. بیشتر بدانید در مورد اینکه چگونه گوگل روی سواد اطلاعاتی کار می کند و به شما کمک می کند اطلاعات نادرست آنلاین را شناسایی کنید.

چرا این نظرسنجی انجام شد؟

اطلاعات نادرست مشکل جدیدی نیست، اما جدا کردن واقعیت از داستان، به ویژه در اینترنت، به طور فزاینده ای دشوار می شود. ما می‌خواستیم در مورد اینکه چگونه افراد در نسل‌های مختلف اطلاعات را تأیید می‌کنند و تصمیم می‌گیرند به چه چیزی اعتماد کنند و به‌صورت آنلاین به اشتراک بگذارند، بیشتر بیاموزیم. و ما می دانستیم که این تحقیق به ما کمک می کند منابع آموزشی را که MediaWise ارائه می دهد گسترش دهیم.

پارامترهای نظرسنجی چه بود؟

ما بیش از 8500 پاسخ دهنده در سنین مختلف در ایالات متحده، برزیل، بریتانیا، آلمان، نیجریه، هند و ژاپن را مورد بررسی قرار دادیم. ما طیف گسترده ای از سوالات را با هدف ارزیابی مهارت های سواد اطلاعاتی و عادات راستی آزمایی پرسیدیم. این موارد شامل سوالاتی در مورد همه چیز است، از ابزارها و تکنیک هایی که افراد برای بررسی پستی که آنلاین می بینند، تا دلایلی که ممکن است در گذشته اطلاعات گمراه کننده را به اشتراک گذاشته باشند، استفاده می کند.

برخی از بزرگترین پیشنهادات چیست؟

این نظرسنجی نشان داد که 62٪ از پاسخ دهندگان فکر می کنند که حداقل به صورت هفتگی اطلاعات نادرست یا گمراه کننده می بینند – این عدد خیره کننده است. و مردم می دانند که این یک مسئله جدی است. تقریباً 50٪ از کل پاسخ دهندگان Gen X، Millennial و Gen Z (این افراد بین 18 تا 57 سال هستند) گفتند که نگران قرار گرفتن خانواده خود در معرض آن هستند.