چهارشنبه 19 آوریل 2023
محتوای مفید به طور کلی تجربه صفحه خوبی را ارائه می دهد. به همین دلیل است که امروز، بخشی از تجربه صفحه را به راهنمای خود در زمینه ایجاد محتوای مفید اضافه کردهایم و صفحه راهنمای خود را درباره تجربه صفحه بازبینی کردهایم. ما فکر میکنیم همه اینها به صاحبان سایت کمک میکند تا تجربه صفحه را بهعنوان بخشی از فرآیند تولید محتوا بهطور جامعتری در نظر بگیرند.
ساده کردن راهنمای تجربه صفحه ما
برای سالها، سیستمهای رتبهبندی اصلی ما به دنبال پاداش دادن به محتوای ارائه یک تجربه صفحه خوب بودند، همانطور که در راهنماییهایی که در سال 2011 ارائه کردیم، در سال 2019 بهروزرسانی شد و سال گذشته بخشی از صفحه راهنمای ایجاد محتوای مفید، قابل اعتماد و برای اولین بار توسط مردم شد، پوشش داده شد.
آن صفحه راهنما یک منبع کلیدی برای جستجوی ضروری ما است. ما مرتباً هر کسی را که به دنبال موفقیت در جستجوی Google است معرفی میکنیم تا سؤالات خود ارزیابی و سایر راهنماییهای مربوط به آن را مطالعه کند. اما در حالی که برخی از جنبههای تجربه صفحه در بخش «ارائه و سؤالات تولید» صفحه پوشش داده شده بود، برخی دیگر اینطور نبودند. ما اکنون این را با افزودن بخشی در ارائه یک تجربه عالی از صفحه بهبود دادهایم تا توضیح دهیم کسانی که امیدوارند در جستجو موفق باشند چگونه باید این موضوع را در نظر بگیرند.
به نوبه خود، آن بخش به تجربه اصلاح شده صفحه درک ما در صفحه راهنمای نتایج جستجوی Google پیوند می خورد، که نقش تجربه صفحه را با جزئیات بیشتر، همراه با سؤالات و منابع خودارزیابی توضیح می دهد. آن صفحه برخی از جنبههای کلیدی تجربه صفحه را در یک مکان گرد هم میآورد، جنبههایی که نسبت به آنچه در سالهای اخیر درباره آن صحبت کردهایم تغییری نکردهاند.
گزارش های کنسول جستجو
در ماههای آینده، گزارش تجربه صفحه در کنسول جستجو به صفحه جدیدی تبدیل میشود که به راهنمای کلی ما درباره تجربه صفحه پیوند میدهد، همراه با نمای داشبورد از هستههای اصلی وب و گزارشهای HTTPS که در کنسول جستجو باقی میمانند.
همچنین از 1 دسامبر 2023، گزارش «قابلیت استفاده از تلفن همراه» کنسول جستجو، ابزار تست سازگار با موبایل و API تست دوستانه برای موبایل را بازنشسته خواهیم کرد. این بدان معنا نیست که قابلیت استفاده از تلفن همراه برای موفقیت در جستجوی Google مهم نیست. برای کاربرانی که بیش از هر زمان دیگری از دستگاه های تلفن همراه استفاده می کنند حیاتی است و به همین دلیل بخشی از راهنمای تجربه صفحه ما باقی می ماند. اما در طول تقریباً ده سالی که ما در ابتدا این گزارش را ارائه کردیم، بسیاری از منابع قوی دیگر برای ارزیابی قابلیت استفاده از تلفن همراه ظاهر شده اند، از جمله Lighthouse از کروم.
به طور کلی، امیدواریم این کار به سازندگان و صاحبان سایت کمک کند تا با ارائه یک تجربه صفحه عالی به موفقیت با بازدیدکنندگان خود ادامه دهند و با انجام این کار، در جستجوی Google نیز موفق شوند.
سوالات متداول
بدون گزارش تجربه صفحه، چگونه می توانم بفهمم که سایت من یک تجربه صفحه عالی ارائه می دهد؟
گزارش تجربه صفحه بهعنوان یک راهنمای کلی از برخی معیارها در نظر گرفته شده بود که با تجربه خوب صفحه مطابقت دارد، نه به عنوان یک ارزیابی جامع از همه جنبههای مختلف. کسانی که به دنبال ارائه یک تجربه صفحه خوب هستند، باید رویکردی کل نگر داشته باشند، از جمله دنبال کردن برخی از سؤالات خود ارزیابی ما که در صفحه نتایج «جستجوی Google» تجربه صفحه درک ما را پوشش می دهد.
آیا یک “سیگنال تجربه صفحه” وجود دارد که جستجوی گوگل برای رتبه بندی استفاده می کند؟
هیچ سیگنال واحدی وجود ندارد. سیستمهای رتبهبندی اصلی ما به سیگنالهای مختلفی نگاه میکنند که با تجربه کلی صفحه مطابقت دارند.
سیگنالهای تجربه صفحه بهعنوان Core Web Vitals، موبایلپسند، HTTPS و بدون میانافزارهای مزاحم فهرستشده بودند. آیا این سیگنال ها هنوز در رتبه بندی جستجو استفاده می شوند؟
در حالی که ممکن است همه اینها مستقیماً برای اطلاع از رتبهبندی مورد استفاده قرار نگیرند، اما متوجه شدیم که همه این جنبههای تجربه صفحه با موفقیت در رتبهبندی جستجو همخوانی دارند و ارزش توجه دارند.
آیا Core Web Vital هنوز مهم است؟
ما شدیداً به صاحبان سایت توصیه می کنیم برای موفقیت با جستجو و اطمینان از تجربه کاربری عالی به طور کلی، به Core Web Vitals خوب دست یابند. با این حال، تجربه صفحه عالی بیش از Core Web Vitals را شامل می شود. آمار خوب در گزارش Core Web Vitals در Search Console یا گزارشهای Core Web Vitals شخص ثالث رتبهبندی خوب را تضمین نمیکند.
این برای “به روز رسانی تجربه صفحه” به چه معناست؟
بهروزرسانی تجربه صفحه، مفهومی برای توصیف مجموعهای از جنبههای کلیدی تجربه صفحه برای صاحبان سایت بود تا روی آن تمرکز کنند. به طور خاص، Core Web Vitals را به عنوان سیگنال جدیدی معرفی کرد که سیستمهای رتبهبندی اصلی ما، همراه با سایر سیگنالهای تجربه صفحه مانند HTTPS که قبلاً در نظر گرفته بودند، در نظر گرفته بودند. این یک سیستم رتبه بندی جداگانه نبود و همه این سیگنال ها را در یک سیگنال واحد “تجربه صفحه” ترکیب نکرد.
آیا برای ظاهر شدن در چرخ فلک «داستان های برتر» در موبایل به تجربه صفحه خوب نیاز است؟
تجربه صفحه یک شرط واجد شرایط بودن برای نمایش در هر جایی در بخش “داستان های برتر” نیست. تا زمانی که محتوا با بهترین شیوههای Google News و خطمشیهای Google News مطابقت داشته باشد، سیستمهای خودکار ما ممکن است آن را در نظر بگیرند.
آیا تجربه صفحه بر اساس کل سایت یا صفحه خاص ارزیابی می شود؟
سیستمهای رتبهبندی اصلی ما معمولاً محتوا را بر اساس صفحه خاص ارزیابی میکنند، از جمله زمانی که جنبههای مربوط به تجربه صفحه را درک میکنند. با این حال، ما ارزیابیهایی در سطح سایت داریم.
آیا تجربه صفحه در سیستم محتوای مفید نقش دارد؟
سیستم محتوای مفید در درجه اول بر سیگنال های مرتبط با محتوا متمرکز است تا ارائه و تجربه صفحه. با این حال، همانطور که سیستمهای رتبهبندی اصلی ما سیگنالهایی را در نظر میگیرند که با تجربه صفحه خوب مطابقت دارند، سیستم محتوای مفید نیز تا حدی این کار را انجام میدهد.
تجربه صفحه چقدر برای موفقیت در رتبه بندی مهم است؟
جستجوی Google همیشه به دنبال نشان دادن مرتبطترین محتوا است، حتی اگر تجربه صفحه پایینتر از سطح باشد. اما برای بسیاری از سوالات، محتوای مفید زیادی در دسترس است. در چنین مواردی داشتن یک تجربه عالی در صفحه می تواند به موفقیت در جستجو کمک کند.