جعبه PAA: چگونه در افراد بپرسید

گوگل برای حفظ سهم بازار دائما در حال نوآوری است. به عنوان محبوب ترین موتور جستجوی جهان، توانایی خود را در پیش بینی سوالات جستجوی کاربران و ارائه پاسخ های مفید و عملی به سؤالات آنها بهبود بخشیده است. با استفاده از ویژگی‌های پویا گرافیکی مانند جعبه‌های حاوی متن و سایر محتواها، گوگل قصد دارد جستجوگران را در بهترین مسیر هدایت کند. یکی از راه هایی که آنها این کار را انجام می دهند با جعبه People Also Ask یا جعبه PAA است.

مردم گوگل نیز چه می پرسند؟

کادر People Also Ask یک ویژگی جستجوی گوگل است که سوالات مربوط به عبارت جستجوی وارد شده و پاسخ آنها را ارائه می دهد. این نشان دهنده حدس گوگل در مورد آنچه یک کاربر معین واقعاً می خواهد بداند را نشان می دهد. در مقایسه با مقدار محدودی از کپی که در زیر یک بازگشت جستجوی استاندارد ظاهر می شود، کادر People Also Ask مقدار بزرگتر و چشم نوازتری از املاک و مستغلات را اشغال می کند. این روشی است که گوگل به جستجوگران می گوید: “ما فکر می کنیم این بهترین پاسخ ممکن برای درخواست شما است.”

جعبه های PAA روشی ارزشمند برای بهبود عملکرد شما در جستجوهای ارگانیک هستند زیرا باعث ایجاد آگاهی از برند می شوند. بعلاوه، از آنجایی که در حال حاضر تمام محتوای ارائه شده در جعبه PAA نباید در صفحه اول یک SERP معین رتبه بندی شود، جعبه های PAA ممکن است به شما کمک کنند تا کلمات کلیدی با مشکلی را که در غیر این صورت نمی توانید ثبت کنید، به دست آورید. در واقع، یک مطالعه SEMrush نشان داد که تقریباً سه چهارم از پاسخ‌های PAA که گوگل به آن‌ها پاسخ می‌دهد، مربوط به صفحاتی نیستند که در ده صفحه برتر قرار دارند. این یک فرصت منحصر به فرد برای یک صفحه وب بهینه شده برای “پرش از خط” و ظاهر شدن در یکی از این نقاط آرزو ارائه می دهد.

متن در جعبه سوال مردم از کجا آمده است؟

گوگل پاسخ های جعبه های PAA را از وب سایت های موجود می گیرد. از دانش خود در مورد الگوهای جستجو و روندها برای یافتن و پیوند دادن به صفحات وب استفاده می کند که بهترین احساس را برای ارائه پاسخ به یک سؤال داده شده دارد. این پاسخ می تواند یک پاراگراف، فهرست، جدول یا حتی یک ویدیو باشد. همانطور که قالب PAA در حال تکامل است، می توانید انتظار داشته باشید که گوگل انواع بیشتری از محتوا را در این عنصر پویا آزمایش کند.

آنچه شما باید در مورد جعبه های PAA بدانید

جعبه‌های PAA در مقابل قطعه‌های ویژه

در حالی که جعبه‌های Google People Also Ask با فرمت آکاردئونی در هر نقطه از SERP ظاهر می‌شوند، قطعه‌های برجسته در بالای SERP ظاهر می‌شوند. فقط یک یا دو قطعه برجسته برای یک عبارت جستجو وجود دارد، و قطعه انتخاب شده از صفحه ای است که قبلاً برای کلمه کلیدی مرتبط رتبه خوبی داشته است.

یکی دیگر از تمایزات کلیدی میان کادرهای Google People Also Ask و قطعه‌های برجسته این است که یک سؤال برجسته می‌تواند برای چندین سؤال ظاهر شود. بنابراین، اگر یک سوال PAA خاص را ثبت کنید، پاسخ شما در SERP ها برای جستارهایی که ممکن است هنوز رتبه بندی نکرده باشید نشان داده می شود. این در مورد قطعه‌های برجسته اتفاق نمی‌افتد، که باید برای هر کلمه کلیدی جداگانه به دست بیایند.

جعبه های PAA برای همه پرس و جوها نشان داده نمی شوند، اما هستند تعداد بیشتری از قطعه های برجسته (که حداکثر یک بار در یک صفحه مشخص ظاهر می شوند). طبق یک تجزیه و تحلیل، جعبه های PAA تقریباً در 65٪ از SERP ها ظاهر می شوند، در حالی که قطعات برجسته در حدود 6٪ ظاهر می شوند. و در حالی که تکه‌های برجسته معمولاً به جستارهای اطلاعاتی محدود می‌شوند، دامنه سوالات و موضوعات آدرس سوالات PAA بسیار بزرگتر است.

درست مانند جعبه‌های PAA، قطعه‌های برجسته در قالب‌های مختلفی ارائه می‌شوند. نحوه بهینه سازی برای یک قطعه برجسته را در اینجا بیاموزید.

ارزش جعبه های PAA

جعبه های PAA می تواند دامنه بالای قیف شما را افزایش دهد. از آنجایی که کاربرانی که پاسخ های ارائه شده را مرور می کنند معمولاً در مراحل تحقیق یا آگاهی از سفر خود هستند، ارائه محتوای واضح و مختصر در این دارایی های با دید بالا می تواند مشتریان بالقوه را جذب کند.

مردم همچنین جعبه می پرسند می تواند تقریباً در هر نقطه از SERP ظاهر شود. برخی از آنها مجموعه محدودی از سؤالات را ارائه می دهند در حالی که برخی دیگر دارای مجموعه ای به ظاهر نامحدود از سؤالات هستند که Google پس از باز کردن سؤال توسط جستجوگر، سؤالات بیشتری را پیشنهاد می کند. این می تواند جستجوگران را به سمت محتوای شما هدایت کند، حتی اگر از یکی از عبارات جستجوی هدفمند شما استفاده نکرده باشند.

به علاوه، این واقعیت که گوگل محتوا را از یک سایت خاص انتخاب کرده است، اعتبار آن را فراهم می کند. این می‌تواند احتمال دستیابی به لینک‌ها و مراجع ارگانیک با کیفیت بالا را که فاکتورهای مهمی در تقویت سئو کلی هستند، افزایش دهد.

در حالی که گوگل از نظر محتوایی که در جعبه‌های PAA ظاهر می‌شود داور نهایی است، مراحلی وجود دارد که می‌توانید برای افزایش شانس خود برای قرارگیری انجام دهید:

  • مطمئن شوید که پاسخ سؤالی که می‌خواهید برای آن قرار دهید واقعاً در صفحه وب شما ظاهر می‌شود. استفاده از زبان، ساختار و قالب بندی واضح، شانس شما را برای اطمینان از پاسخ PAA افزایش می دهد.
  • محتوای واضح، قابل اعتماد و کاربردی ایجاد کنید که با هدف جستجوی کلمه کلیدی مورد نظر شما مطابقت داشته باشد.
  • طرح سؤالات متداول را اضافه کنید تا به موتورهای جستجو کمک کنید تا بفهمند چه می‌گویید و چرا کیفیت بالایی دارد.

آیا مردم از گوگل بهینه سازی می پرسند که ارزشش را دارد؟

فقط شما می توانید تعیین کنید که آیا زمان و تلاش برای بهینه سازی پست ها برای جعبه های PAA برای استراتژی سئو شما ارزشمند است یا خیر. با این حال، من معتقدم که اینطور است.

ایمن کردن پاسخ در کادر People also Ask، کلیک‌های اضافی یا جهش در رتبه‌بندی را تضمین نمی‌کند. و طبق یک مطالعه، تنها 3 درصد از کاربران گوگل به طور متوسط ​​با آنها تعامل دارند. البته این عدد بسیار متغیر است. همانطور که خود مطالعه اشاره می کند، برخی از جعبه ها تقریبا 13٪ تعامل ایجاد می کنند که بسیار چشمگیر است.

با این حال، جعبه‌های PAA شما را با افرادی مرتبط می‌سازد که می‌خواهند به یک سوال خاص پاسخ دهند. آنها همچنین به عنوان یک ابزار تحقیق محتوا کمک می کنند. با افزودن بهینه سازی PAA به فرآیند تولید محتوای خود، می توانید به ایده های محتوای جدید دسترسی داشته باشید، اطمینان حاصل کنید که قطعات شما به مهم ترین سؤالات در مورد یک موضوع پاسخ می دهند و احتمالاً تأثیر خود را در نتایج جستجو افزایش می دهد.

چگونه در People Ask برجسته می شوید؟

اکنون به این سوال اساسی می رسیم: چگونه در جعبه های People also Ask حضور داشته باشیم؟

در حالی که هیچ فرآیند واحدی وجود ندارد که بتواند تضمین کند Google محتوای شما را نمایش می دهد، من چند مورد از حیاتی ترین اقداماتی را که می توانید برای بهبود شانس خود انجام دهید، شناسایی کرده ام.

در مورد کلمات کلیدی خود تحقیق کنید

اگر کلیدواژه‌هایی دارید که می‌خواهید در اطراف آن محتوا ایجاد کنید، فرآیند را با جستجوی آنها در گوگل شروع کنید. وقتی با یک جعبه PAA مرتبط برخورد کردید، سؤالات مربوطه را پیدا کنید و آنها را باز کنید تا ببینید اطلاعات چگونه ارائه می شود. آیا یک پاراگراف است؟ یک لیست؟

وقتی سؤالاتی را پیدا کردید که می‌خواهید هدفشان باشد، آنها را به طرح کلی محتوای خود اضافه کنید. پاسخ فعلی را یادداشت کنید تا بتوانید پاسخ بهتری ارائه دهید. پاسخ خود را مانند پاسخ فعلی قالب بندی کنید.

از طرف دیگر، می توانید سوالات زیادی را جمع آوری کنید و یک پست پرسش و پاسخ ایجاد کنید.

بهینه سازی محتوا

برای محتوای موجود، فرآیند ساده است.

کلمات کلیدی اصلی و ثانویه خود را در گوگل جستجو کنید تا ببینید آیا آنها یک جعبه PAA ایجاد می کنند یا خیر. اگر این کار را کردند، در پست وبلاگ یا صفحه فرود خود جایی برای اضافه کردن سوالات مرتبط و پاسخ های خود پیدا کنید. اگر بخش قابل شناسایی برای گسترش وجود ندارد، بخش پرسش و پاسخ را به انتهای پست خود اضافه کنید.

طرحواره سوالات متداول را اضافه کنید

اگر بخش سؤالات متداول اضافه می‌کنید یا یک پست سؤالات متداول ایجاد می‌کنید، آن را طوری قالب‌بندی کنید که سؤالات شما یک عنوان (مانند h3) باشد و سپس مستقیماً به سؤالات زیر آن پاسخ دهید. مطمئن شوید که پاسخ های شما واضح و مختصر است.

اگر به یک سوال “بله یا نه” پاسخ می دهید، پاسخ خود را با یک بله یا خیر شروع کنید. فقط پیوندهایی را برای جذب بازدیدکنندگان به محتوای خود ارائه ندهید، سپس به سؤالات خوانندگان پاسخ دهید.

هنگامی که سؤالات متداول خود را نوشتید، طرح سؤالات متداول را پیاده سازی کنید تا برای Google مشخص شود که پست شما دارای پرسش و پاسخ است.

سوالات متداول درباره جعبه های PAA

آیا PAA یک قطعه برجسته است؟

خیر، کادرهای People Also Ask یک قطعه برجسته نیستند. در حالی که این دو دارایی شبیه به هم به نظر می رسند، یک جعبه PAA تمایل دارد محتوای پویا تری شامل پاراگراف ها، لیست ها، جداول و ویدیوها را شامل شود. و برخلاف قطعه‌های برجسته، که در بالای یک SERP ظاهر می‌شوند، چندین جعبه PAA می‌توانند در هر نقطه از صفحه ظاهر شوند.

آیا طرح سؤالات متداول به دریافت جعبه PAA کمک می کند؟

ممکن است طرح سؤالات متداول بتواند احتمال درج در جعبه PAA را افزایش دهد. با این حال، هیچ تضمینی وجود ندارد که هر یک از استراتژی های منفرد باعث شود گوگل وب سایت شما را در ویژگی People Also Ask در SERP ها نشان دهد. با این حال، ارائه موتورهای جستجو با طرح سؤالات متداول ممکن است به شانس شما کمک کند.

آیا بهینه سازی PAA بخشی از سئو است؟

بهینه سازی برای جعبه های PAA بخشی ضروری از SEO نیست. با این حال، بهینه سازی PAA می تواند مزایای SEO را ارائه دهد.

بر اساس برخی تحلیل ها، جعبه های PAA در حدود دو سوم SERP ها ظاهر می شوند. از آنجایی که سایت شما می تواند برای یک جعبه PAA در یک SERP در جایی که به طور معمول نمی تواند رتبه بندی کند، یک فرصت منحصر به فرد برای وب سایت های رتبه پایین تر برای ایجاد نمایش و کلیک ایجاد می کند.

آیا PAA تبدیل ها را افزایش می دهد؟

هیچ کس نمی تواند قول دهد که گنجاندن در جعبه PAA باعث افزایش تبدیل یا فروش می شود. با این حال، ویژگی های جعبه PAA – مانند افزایش دید، قالب بندی گسترده و چشم نواز، و مهر تایید ضمنی موتور جستجوی میزبانی – همگی به محتوای شما اعتبار می بخشند. بنابراین در حالی که حضور در یک PAA افزایش فروش را تضمین نمی‌کند، اما می‌تواند رویدادهایی را که منجر به آنها می‌شود افزایش دهد: برداشت‌ها و کلیک‌ها.

آیا PAA می تواند به شما در بهبود محتوای خود کمک کند؟

آره. جعبه‌های PAA می‌توانند با برجسته کردن حوزه‌های محتوای مرتبطی که می‌توانید در آن بگنجانید، به ایجاد محتوای شما کمک کنند. پرسش‌ها و پاسخ‌ها نشان می‌دهند که مردم در جستجوی چه چیزی هستند و انواع اطلاعاتی که Google در اختیار آنها قرار می‌دهد. از اینها برای راهنمایی ایجاد محتوای خود استفاده کنید تا بتوانید پاسخ های بهتری ارائه دهید و آن مکان های مورد علاقه PAA را ایمن کنید. فقط به یاد داشته باشید که چرخش خود را روی آن بگذارید!

آیا می خواهید ردپای خود را در SERP ها افزایش دهید؟

ایمن‌سازی افراد همچنین پاسخ‌ها را بپرسید و تکه‌های برجسته می‌تواند دید جستجو و آگاهی از برند شما را افزایش دهد – و همه چیز با تحقیق کلمات کلیدی و محتوای عالی شروع می‌شود.

اگر زمان کافی برای یافتن بهترین کلمات کلیدی برای صنعت خود ندارید یا نمی توانید به طور منظم محتوا ایجاد کنید، با یک آژانس SEO همکاری کنید که به شما کمک می کند حضور دیجیتالی خود را به حداکثر برسانید. درباره چگونگی رشد خدمات جستجوی کلمات کلیدی و سئوی محتوا در Victorious بیشتر بدانید. امروز یک مشاوره رایگان سئو را برنامه ریزی کنید.