چاپ سوم در آمریکای لاتین
این چالش نوآوری در آمریکای لاتین برای کل اکوسیستم از ناشران اخبار گرفته تا رسانه های دیجیتالی، استارتاپ های خبری، انجمن ها یا سازمان های غیردولتی، دانشگاهیان و روزنامه نگاران مستقل باز بود. برنامههای کاربردی از پروژههایی با تمرکز بر افزایش مشارکت خواننده و/یا درآمد از خوانندگان، توسعه و تنوع مدلهای کسبوکار، مبارزه با اطلاعات نادرست، افزایش اعتماد به روزنامهنگاری، دستیابی به مخاطبان جدید، بهبود کارایی گردش کار و کاوش در فناوریهای جدید متغیر بودند.
ما 353 متقاضی از 21 کشور منطقه دریافت کردیم. همه پروژه ها توسط تیمی از کارشناسان و هیئت داوران نهایی که تحت تاثیر تنوع و کیفیت پروژه های پیشنهادی قرار گرفتند، ارزیابی شدند. ما شاهد راهحلهای خلاقانه رسانههای منطقهای بودیم که بر توسعه مدلهای عضویت فراگیر و توزیع محتوا برای جوانان متمرکز بود. برخی دیگر به دنبال تولید منابع از طریق فناوری و همکاری با خوانندگان با توسعه پلتفرمهای اشتراک جدید، سرمایهگذاری بر قدرت فناوری بلاک چین و شرطبندی بر روی هوش مصنوعی برای کمک به مبارزه با اطلاعات نادرست یا افزایش تعامل هستند.
از برنامه هایی که دریافت کردیم، بیش از 31 درصد از ناشران منطقه ای و محلی بود، در حالی که 23 درصد از ناشران فقط آنلاین بود.
برخی از نکات برجسته عبارتند از:
- مسابقه تحریریه آوریل: این پروژه از برزیل به دنبال استفاده از هوش مصنوعی برای درک بهتر رفتار خوانندگان خود در سراسر برندهای ابریل است و آنها را از طریق یک تجربه پیشبینی از مقالات مرتبط درگیر میکند.
- کلمبیایی: این پروژه کلمبیایی، “دیوار وفاداری” به دنبال پیاده سازی پلتفرمی برای اشتراک های دیجیتال است که شامل یک دیوار پرداخت پویا و پاداش های وفاداری برای مخاطبان است.
- ترویج دسترسی به اطلاعات در آمریکای لاتین (PIALA): این پلتفرم مکزیکی به روزنامه نگاران و محققان این امکان را می دهد تا از آزادی اطلاعات (FOIA) در سراسر منطقه حداکثر استفاده را ببرند. کاربران قادر خواهند بود همه درخواست های FOIA خود را به صورت همزمان و به روشی سریع و آسان ایجاد، ارسال، مدیریت، سازماندهی و پیگیری کنند.