گوگل بهبودهای جدیدی را در افزونههای تبلیغاتی برای تبلیغکنندگان اعلام کرد که برای مدیریت آسانتر طراحی شدهاند. بهروزرسانیها برای پیوندهای سایت، callout و افزونههای قطعه ساختاریافته میآیند.
طبق تحقیقات گوگل، افزونههای تبلیغاتی به کاربران راه بیشتری برای تعامل با تبلیغات میدهند، که گاهی اوقات زمانی که چهار پیوند سایت در تبلیغات نشان داده میشوند، نرخ کلیک (CTR) 20 درصد افزایش مییابد.
بیایید نگاهی دقیق تر به به روز رسانی ها بیندازیم.
واجد شرایط بودن برنامه افزودنی خودکار
جینی ماروین، رابط رسمی تبلیغات برای Google Ads، اعلام کرد که برنامههای افزودنی خودکار واجد شرایط نمایش در کنار برنامههای افزودنی دستی شما خواهند بود. این تغییر در اواسط مارس اعمال خواهد شد.
افزونههای تبلیغاتی که واجد شرایط نمایش همزمان با افزونههای دستی هستند عبارتند از:
- لینک های سایت
- فراخوان ها
- قطعه های ساختاریافته
این تغییر در واجد شرایط بودن برنامههای افزودنی خودکار به تبلیغ شما کمک میکند تا املاک بیشتری را در SERP اشغال کند. قبلاً، برنامههای افزودنی خودکار بالا واجد شرایط نمایش در هنگام ایجاد افزونههای دستی نبودند.
این چه پیامدهایی داشت؟ به عنوان مثال، اگر تبلیغات شما دارای دو افزونه پیوند سایت دستی ایجاد شده باشد، تبلیغ شما فقط واجد شرایط نمایش آن پسوندهای دستی خواهد بود. با این بهروزرسانی، آگهی شما اکنون میتواند دو افزونه دستی و همچنین افزونههای خودکار را به طور همزمان نشان دهد.
به خاطر داشته باشید، حساب شما باید در برنامه های افزودنی خودکار انتخاب شود تا نمایش داده شود.
گزارش خودکار برنامه افزودنی
علاوه بر واجد شرایط بودن برنامههای افزودنی خودکار، Google در حال بهروزرسانی قابلیتهای گزارشدهی است.
اکنون گزارشها در صفحه برنامههای افزودنی Google Ads در سطح فردی قابل مشاهده خواهند بود.
در این سطح فردی، میتوانید هر برنامه افزودنی خودکار را متوقف یا حذف کنید. این امکان مدیریت آسان تر کمپین های شما را فراهم می کند.
همچنین می توانید به راحتی تشخیص دهید که کدام افزونه ها به صورت دستی یا به طور خودکار توسط Google ایجاد شده اند.
قابلیت مشاهده برنامه افزودنی دستی
Google در حال حاضر به شما اجازه می دهد تا در سطحی دقیق تر (حساب، کمپین، یا گروه تبلیغات) برنامه های افزودنی ایجاد کنید. با این حال، هرچه این برنامههای افزودنی دقیقتر ایجاد شوند، از عدم واجد شرایط بودن برنامههای افزودنی ایجاد شده در سطح بالاتر جلوگیری میکنند.
با بهروزرسانیهای جدید در ماه مارس، واجد شرایط بودن سطح بالاتر تغییر خواهد کرد.
اگر پیشبینی شود که برنامههای افزودنی در سطح حساب یا کمپین، در تبلیغات شما نمایش داده شوند. بهبود عملکرد پیش بینی شده از الگوریتم یادگیری ماشین گوگل حاصل می شود.
اگر افزونه های تبلیغاتی فوق خاص را در سطح گروه تبلیغات ایجاد کرده اید، بهتر است هر کمپین یا برنامه افزودنی در سطح حساب را که ممکن است واجد شرایط نمایش در تبلیغات شما باشد، بررسی کنید. اگر برنامههای افزودنی غیر مرتبط با آن گروههای تبلیغاتی وجود دارد، میخواهید به گونهای سازماندهی مجدد کنید که برای حساب شما منطقی باشد.
خلاصه
تغییراتی که در افزونههای خودکار ایجاد میشود، امکان مدیریت آسانتر و مشاهده برنامههای افزودنی خودکار ایجاد شده را فراهم میکند.
بهروزرسانیهای نمایان بودن برنامههای افزودنی دستی ممکن است باعث افزایش عملکرد بیشتر شود، اما برای شما مهم است که برنامههای افزودنی خود را در سطح حساب یا کمپین بررسی کنید. اگر کمپینهای شما پسوندهای دقیقتری دارند، این میتواند در آینده نزدیک کار دستی بیشتری ایجاد کند تا اطمینان حاصل شود که همه پسوندهای تبلیغاتی شما بیشترین ارتباط را با کاربران دارند.
تصویر ویژه: K.unshu/Shutterstock