نحوه استفاده از گزارش نمایه سازی ویدیوی جدید در کنسول جستجوی گوگل • Yoast

در جولای 2022، گوگل گزارش نمایه سازی ویدیویی جدیدی را در کنسول جستجوی گوگل راه اندازی کرد. این گزارش به شما این امکان را می دهد که ببینید گوگل چند صفحه را پیدا کرده، خزیده است، و یک ویدیو را در آن فهرست کرده است، و موارد دیگر. این فوق العاده مفید است زیرا به شما کمک می کند اساس عملکرد سئوی ویدیوی خود را درک کنید. به علاوه، این گزارش همچنین اصلاحات احتمالی را برای هر ویدیویی که به نظر نمی رسد در نتایج جستجو ظاهر شود، شناسایی می کند.

پس از کجا می توانید گزارش را پیدا کنید؟ آسان! زیر عنوان فهرست در نوار کناری کنسول جستجوی گوگل.

گزارش نمایه سازی ویدیو در کنسول جستجوی گوگل

در بالا، یک عکس فوری از تعداد ویدیوهای فهرست شده و تعداد صفحات دارای داده های ویدیویی ارائه می دهد. اگر گوگل ویدیویی را پیدا نکرده و ایندکس نکرده باشد، به عنوان «ویدیویی نمایه نشده» علامت‌گذاری می‌شود.

سبز خوبه خاکستری نشان می دهد که گوگل در فهرست بندی ویدیوهای شما با مشکل مواجه بوده است

در حالت ایده آل، هر ویدیو در سایت شما ایندکس می شود و در برگه سبز قرار می گیرد. با این حال، در واقعیت، ممکن است مشکلاتی در برخی از صفحات وجود داشته باشد که از نمایه سازی جلوگیری می کند.

در این پست، برخی از کاربردهای اصلی این گزارش برای مدیریت سئوی ویدیوی شما را بررسی خواهیم کرد.

1. کشف کنید که کدام صفحات دارای ویدئوهای فهرست شده هستند

برای اینکه متوجه شوید گوگل در کدام یک از صفحات شما یک ویدیو را ایندکس کرده است، روی پیوند «داده‌های ویدیویی درباره صفحات ویدیوی فهرست‌شده» درست در زیر نمودار میله‌ای اصلی کلیک کنید.

صفحه ویدیو صفحه نمایه شده است. URL ویدیو آدرس ویدیو در پلتفرم میزبانی است.

جدولی دریافت خواهید کرد که صفحاتی را که در آن یک ویدیو پیدا شده است و نشانی اینترنتی پخش کننده ویدیو یا فایلی که ایندکس شده و با آن صفحه مرتبط شده است را فهرست می کند (معمولاً پیوندی به صفحه ای در پلت فرم میزبانی ویدیوی شما). همچنین تاریخ آخرین خزیدن ویدیو را خواهید دید. این واقعاً مفید است زیرا به شما می گوید که اطلاعات فهرست Google چقدر به روز است.

2. درک کنید که Google از کدام داده‌ها برای اطلاع از نمایش در جستجوی ویدیو استفاده می‌کند

اگر روی هر یک از نتایج موجود در جدول کلیک کنید، می‌توانید گزارشی را در سطح صفحه مشاهده کنید که به شما نشان می‌دهد کدام URLهای کشف شده که Googlebot معتقد است فایل‌های ویدیویی هستند. روش استفاده شده برای هر URL در گزارش نشان داده شده است. با این حال، معمولاً از طریق تگ های HTML، داده های Open Graph یا نشانه گذاری Schema.org تعیین می شود.

گوگل به شما می گوید که از کدام منابع داده برای یافتن و فهرست بندی ویدیوها از پلتفرم های میزبانی مختلف استفاده می کند

همچنین منبع تصویر کوچکی را که Google برای مرتبط کردن با هر ویدیو انتخاب کرده است، مشاهده خواهید کرد. این معمولاً از طریق داده های Open Graph یا Schema.org (با برچسب “داده های ساختاریافته”) انجام می شود.

در نهایت، گزارش «جایگاه ویدیو» را نشان می‌دهد. این می تواند به دو معنی باشد: Google ویدیو را دارایی اصلی صفحه یا محتوای مکمل می داند. اما زیاد نگران این شناسایی نباشید. مگر اینکه صفحه ای با یک ویدیو مجزا و یک عنوان داشته باشید، گوگل معمولاً ویدیوهای شما را «محتوای تکمیلی» در نظر می گیرد.

در بسیاری از موارد، گزارش چندین URL ویدیو را برای یک ویدیو نشان می دهد. این می تواند به دلیل عقب ماندگی ها و روش های متعدد ارائه ویدیو باشد. تا زمانی که هر URL یک ویدیو را نشان می‌دهد، مشکلی نیست، اما اگر تناقضاتی در اینجا وجود داشته باشد، می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که چرا یک ویدیو به طور مداوم در نتایج جستجو ظاهر نمی‌شود.

3. شناسایی تکراری در نمایه سازی ویدئو

اگر داده‌ها را از گزارش ویدیوهای نمایه‌شده صادر کنید، می‌توانید به سرعت آن‌ها را به برگه‌های اکسل یا Google بکشید. سپس می توانید برای شناسایی صفحاتی که با همان ویدئو ایندکس شده اند، تجزیه و تحلیل انجام دهید. ساده‌ترین کار این است که به ستون «URL ویدیو» نگاه کنید. خوب است توجه داشته باشید: تکرار ویدیو در چندین صفحه لزوماً یک مشکل نیست. مثال‌های زیادی وجود دارد که در آن یک ویدیو در چندین مکان به هدف خوبی عمل می‌کند. به عنوان مثال، در یک پست وبلاگ، در یک صفحه محصول، و همچنین در یک صفحه گالری ویدیو.

با این حال، به خاطر داشته باشید که کنترل صفحه‌ای را که Google تصمیم می‌گیرد برای هر سؤالی که ویدیو نتیجه مرتبط است، رتبه‌بندی کند، از دست می‌دهید. این ممکن است مشکلاتی ایجاد کند. به عنوان مثال، اگر در نهایت کاربران را برای پرس و جو به صفحه گالری ویدیو بفرستید که در آن صفحه محصول مناسب تر است.

این کار تحقیقی همچنین می‌تواند مسائل متعارف را روشن کند، به عنوان مثال با پارامترهای ردیابی که Google نمی‌تواند آنها را به عنوان محتوای تکراری تفسیر کند.

4. مشکلات نمایه سازی ویدیو را ارزیابی کنید

در زیر گزارش اصلی جدولی با عنوان “چرا ویدیوها در صفحات ایندکس نمی شوند” وجود دارد. این جدول لیستی از مشکلاتی را نشان می دهد که گوگل در تلاش برای فهرست کردن ویدیوها در وب سایت شما با آن مواجه شده است. و همچنین کاملاً مفصل است. شما می توانید در هر یک از صفحاتی که این مشکل کشف شده است، اطلاعاتی پیدا کنید.

برخی از مسائل خود توضیحی هستند، اما برخی نشان‌دهنده مسائل گسترده‌تر در اجرای ویدئو هستند

رایج ترین مشکلات

بیایید به رایج ترین مشکلاتی که می توانید با آنها برخورد کنید و چگونه می توانید آنها را برطرف کنید نگاهی بیندازیم.

گوگل نتوانست ویدیوی برجسته در صفحه را تعیین کند

این تا حد زیادی رایج ترین مشکلی است که احتمالاً در نمایه سازی ویدیو با آن مواجه می شوید. متأسفانه، به جای «برجستگی»، بسیاری از سناریوهای مختلف را پوشش می دهد.

گاهی اوقات ممکن است به سادگی به این معنی باشد که گوگل ویدیویی را در صفحه پیدا کرده است، اما آن را بسیار پایین ارزیابی کرده است. یا اینکه ویدیو از نظر صفحه بسیار ناچیز بود که در نتایج جستجوی ویدیو گنجانده نشد. اگر اینطور است، یک راه حل ساده این است که موقعیت و اندازه ویدیو را به چیزی مهم تر تغییر دهید. به عنوان مثال، در نزدیکی بالای صفحه. اگر ویدیوی شما از قبل در یک مکان اصلی است اما در اولین رنگ با مقداری CSS پنهان شده است، اصلاح این نیز ممکن است راه حل کافی باشد.

در موارد دیگر، می تواند یک مشکل رندر باشد. اگر ویدیو برای بارگیری به جاوا اسکریپت نیاز دارد، Googlebot اغلب ویدیو را به اندازه کافی «برجسته» تشخیص نمی دهد. چرا؟ زیرا در بارگذاری اولیه صفحه، خزنده نمی تواند یک پخش کننده ویدیوی جاسازی شده را پیدا کند. این نوع مشکل اغلب زمانی رخ می دهد که ویدیوها در چرخ فلک ها یا سایر عناصر صفحه پویا قرار می گیرند.

نمی توان موقعیت و اندازه ویدیو را تعیین کرد

این معمولاً هنگام استفاده از لایت باکس یا سایر ویژگی های «کلیک برای بارگیری» که به جاوا اسکریپت متکی است، رخ می دهد. گاهی اوقات افزونه‌ها یا ابزارها تصمیم می‌گیرند بارگیری یک پخش‌کننده ویدیو را تا زمانی که کاربر پخش را فشار دهد به تأخیر بیاندازند. پس از همه، این می تواند پهنای باند را ذخیره کند و زمان بارگذاری صفحه را کاهش دهد. متأسفانه، عارضه جانبی آن این است که گوگل نمی تواند ویدیوها را پیدا کند یا ارائه دهد.

اگر نگران سرعت سایت و ویدیو هستید، بهترین راه حل این است که پخش کننده ویدیو را به صورت ناهمزمان بارگذاری کنید. خبر خوب: با افزونه Yoast Video SEO به راحتی می توانید این کار را انجام دهید!

فرمت ویدیویی ناشناخته

این خطا به این معنی است که آدرس اینترنتی نشان دهنده فایل ویدیویی یا پخش کننده در نشانه گذاری Schema.org یا OpenGraph شما مشکل دارد. یک مثال معمول: OpenGraph گاهی اوقات یک URL خودارجاعی ایجاد می کند که به عنوان “ویدئو” علامت گذاری شده است. با انجام این کار، آنها یک مرجع برای یک فایل ویدیویی ایجاد می کنند، که اکنون به آدرس صفحه به جای دارایی رسانه اشاره می کند.

ویدیو در سرویس میزبان یافت نشد

این مشکل معمولاً با جاسازی‌های YouTube که در آن ویدیو حذف شده یا به‌عنوان خصوصی علامت‌گذاری شده است، مشاهده می‌شود. اگر این خطا را مشاهده کردید، احتمالاً ویدیویی که به آن ارجاع می دهید حذف شده است. رفع؟ جاسازی را به روز کنید تا کاربران نیز از دریافت خطا جلوگیری کنند.

در نتیجه

گزارش جدید نمایه سازی ویدیو در کنسول جستجوی گوگل فوق العاده مفید است. شما می توانید بینش ارزشمندی در مورد عملکرد سئوی ویدیوی خود به دست آورید. فقط از برخی از مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوید آگاه باشید. و از کلیک کردن بر روی گزارش های جدید لذت ببرید! اگر سوالی دارید، در نظرات مطرح کنید.

بیشتر بخوانید: سئوی ویدیوی درون صفحه: چگونه صفحات ویدیوی خود را بهینه کنیم »

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور