مرکز داده زیرساخت فیزیکی فروش افزایش می یابد | دانش مرکز داده

بر اساس گزارش تحلیلی جدید گروه Dell’Oro، فروش تجهیزات برق و سرمایش مرکز داده و سایر زیرساخت‌های فیزیکی رشد قابل توجهی در سه ماهه اول سال 2023 داشته است. انتظار می رود به لطف تقاضای سنگین و کاهش محدودیت های زنجیره تامین، شتاب فروش در طول سال ادامه یابد.

درآمد زیرساخت فیزیکی مرکز داده (DCPI) برای پنجمین سه ماهه متوالی افزایش یافت و 18 درصد نسبت به سال قبل رشد کرد و به 6.1 میلیارد دلار فروش در سه ماهه اول 2023 رسید.

به گفته لوکاس بران، مدیر تحقیقاتی شرکت، انتظار می‌رود برای کل سال، درآمد سالانه 12 درصد رشد کند و در سال 2023 به 26.7 میلیارد دلار در فروش برسد، زیرا منابع تغذیه اضطراری (UPS) و راه‌حل‌های مدیریت حرارتی نیمی از درآمد را تشکیل می‌دهند. Dell’Oro Group و نویسنده گزارش.

بران سه دلیل را برای رشد درآمد ذکر می کند. او گفت که اولاً، فروشندگان در طول سه ماهه چهارم سال 2022 شاهد بهبودهای زنجیره تامین شدند و این بهبودها تا سال 2023 ادامه یافت و شرکت ها را قادر ساخت تا از طریق سفارشات عقب افتاده خود کار کنند.

بران در مصاحبه‌ای به Data Center Knowledge گفت: «کاهش محدودیت‌های زنجیره تأمین، فروشندگان DCPI را قادر می‌سازد تا محصولات بیشتری تولید و ارسال کنند، و زمان‌های تحویل در حال کاهش است.

دومین عاملی که Beran معتقد است منجر به رشد درآمد قوی شده است این است که فروشندگان DCPI قیمت های خود را افزایش داده اند زیرا هزینه های بالاتر مواد اولیه، قطعات و تدارکات را به مشتریان خود منتقل می کنند.

بران گفت، سوم، ارائه‌دهندگان خدمات ابری و هم‌محلی – محرک‌های اصلی رشد در این بازار – به گسترش ردپای مرکز داده جهانی خود برای پاسخگویی به تقاضای بالا ادامه می‌دهند، در حالی که شرکت‌ها زیرساخت‌های مرکز داده داخلی خود را اندازه‌گیری و مدرن‌سازی می‌کنند.

او گفت: “بازار فوق العاده سالم است.”

فروش در تمام خطوط تولید زیرساخت فیزیکی در سه ماهه اول 2023 رشد کرد، اما مدیریت حرارتی و توزیع برق کابینت و اتوبوسرانی به لطف کاهش محدودیت‌های زنجیره تامین فن و قطع کننده، سریع‌ترین نرخ رشد را با بیش از 30 درصد افزایش درآمد نسبت به سال گذشته تجربه کردند. گفت.

فروش توزیع برق رک 20 درصد در طول سه ماهه رشد کرد، در حالی که فروش UPS و نرم افزار و خدمات در اواسط دوره نوجوانی رشد کرد. او گفت که قفسه‌های فناوری اطلاعات و راه‌حل‌های مهار کندترین نرخ رشد را داشتند (4 درصد نسبت به سال گذشته)، که بیشتر به دلیل کاهش سرعت فروش سرورها بود.

بار کاری هوش مصنوعی می تواند موج بعدی رشد زیرساخت های فیزیکی را تقویت کند

محبوبیت ChatGPT شرکت ها را ترغیب می کند تا شروع به ساخت برنامه های کاربردی هوش مصنوعی خود کنند. بران گفت که در نتیجه، این می تواند افزایش جدیدی در فروش زیرساخت های فیزیکی ایجاد کند. او گفت که فروش این پروژه های هوش مصنوعی ممکن است اواخر سال 2023 باشد، اما به احتمال زیاد در سال 2024 یا حتی 2025.

او گفت: «این یک فرصت قابل توجه و بلندمدت برای زیرساخت های فیزیکی مرکز داده ایجاد می کند.

در واقع، در حالی که خنک کننده مایع کمتر از 5 درصد از درآمد مدیریت حرارتی را در سال 2022 به خود اختصاص داده است، انتظار می رود فروش در نیمه دوم سال 2023 و تا سال 2024 افزایش یابد. «این رشد با افزایش استقرار پردازنده های پیشرفته – CPU و بران گفت: پردازنده‌های گرافیکی – برنامه‌هایی مانند هوش مصنوعی مولد را اجرا می‌کنند.

Vertiv سهم بازار را به دست می آورد

اشنایدر الکتریک همچنان رهبر شماره 1 سهم بازار در فضای DCPI است، اما Vertiv در دو فصل گذشته شاهد رشد قوی بوده است، تا حدی به دلیل بهبود زنجیره تامین و تا حدی به این دلیل که Vertiv در راه حل های مدیریت حرارتی پیشرو است که سریع ترین راه حل است. بران گفت که بخش رو به رشد بازار.

او گفت: «شکاف بین اشنایدر الکتریک و ورتیو در حال کاهش است.

Eaton، Huawei و Legrand پنج رهبر برتر سهم بازار را تکمیل می کنند. او گفت که در همین حال، میتسوبیشی الکتریک نیز در سهم بازار نفوذ کرده است، زیرا در سیستم‌های UPS سه فاز بزرگ پیشرو است.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور