چرا پیش ساخته مدولار ساختمان مرکز داده را تغییر می دهد | دانش مرکز داده

در Data Center World 2023، استیون هیل از Data Center Knowledge با گرگ استوور، مدیر جهانی توسعه فناوری پیشرفته در Vertiv ارتباط برقرار کرد تا بداند چگونه این شرکت در روند پیش ساخته مدولار کمک می کند.

بحث آنها حول موضوع مدولار بودن و کاربرد آن در مراکز داده می چرخد. در مورد استفاده از پیش ساخته و پیشنهادات مدولار در مراکز داده بزرگ مقیاس ابر و زمینه های سازمانی بحث می شود.

این قسمت 2 بحث آنهاست. برای قسمت 1 اینجا را کلیک کنید.


رونوشت در زیر آمده است. ویرایش هایی برای وضوح و طول انجام شده است.

رونوشت:

استیون هیل: بنابراین، سوال بعدی ماژولار بودن است. آیا این پیش ساخته چیزی است که فقط برای مراکز داده بزرگ و در مقیاس ابری است یا این چیزی است که می تواند در زمینه سازمانی استفاده شود؟

گرگ استوور: سوال عالی پاسخ این است که بله، بله، بله. شما ابرهای بزرگی را می بینید که هاب ایجاد می کنند. برای آنها در حال حاضر، هاب ها کلوس هستند. این سخنان آنهاست. اما برخی از آنها به دنبال راه حل های مدولار هستند. بچه‌های Colo در حال توسعه راه‌حل‌های مدولار نسبتا قابل استقرار برای ایجاد محیط Hub-and-Spoke خود هستند.

اما برای شرکت ها، این یک راه حل عالی است. برخی از آنها نیمی از زیرساخت‌های فناوری اطلاعات خود را رها کردند زیرا همه چیز را به ابر منتقل کردند یا شاید نیمی از ابر، نیمی کولو باشند. و اکنون، آنها نیازهای جدیدی دارند و در حال بازگرداندن برخی چیزها از فضای ابری هستند. و از آنجایی که اغلب به تأخیر بستگی دارد، کجا آن را قرار دهم؟

چیز دیگری که اخیراً دیدیم که بسیار جالب است این است که تقاضا بسیار زیاد است و همه پسرهای بزرگ در حال از بین بردن تمام ظرفیت موجود هستند. برخی از شرکت ها با داشتن شرکت های بزرگ حتی در سطح خرده فروشی کوچک به کسب و کار خود اهمیت می دهند.

استیون: چون رقابت بسیار زیاد است.

گرگ: آره، اگر شما یک اپراتور بزرگ هستید و می توانید به یک نفر 50 مگاوات بفروشید، چرا 50 مشتری پیدا کنید، درست است؟ شما به رشد مایکروسافت، اوراکل، گوگل، متا و همه این افراد نگاه کنید. آنها در حال کاهش ظرفیت هستند. و من دوستانی دارم که 20 سال است که آنها را می شناسم و به من می گویند: “من هر روز شراب می خوردم و شام می خوردم و خواستگاری می کردم. هیچ کس برای کسب و کار من درخواست نمی کند زیرا فقط 250 کیلووات یا 300 کیلووات است. شاید یک مگاوات باشد. این یک مشکل واقعی است زیرا فناوری اطلاعات اکنون یک مزیت رقابتی است.

در بیشتر دوران حرفه‌ای من، IT حسابداری، امور مالی و صورت‌حساب بود – چیزهای مهم، اما هزینه. امروزه فناوری اطلاعات یک عامل متمایز کننده رقابتی است. بنابراین، اگر فناوری‌های جدیدی وجود دارد، اگر برنامه‌های کاربردی جدیدی وجود دارد که به کسب و کار شما کمک می‌کند تا تجربه کاربری بهتری داشته باشد، نمی‌توانید صبر کنید. شما باید آن را مستقر کنید و ماژولار یک راه حل عالی برای آن است.

استیون: بنابراین، این فقط یک طاقچه نیست، زیرا باز هم، شما به آن نگاه کنید و ماژولار بودن در صنعت مسکن تا زمانی که من زنده هستم وجود داشته است.

گرگ: آن را به عنوان یک طاقچه در مسکن آغاز شد. اکنون این یک بهترین تمرین عظیم است.

استیون: دقیقا، و همان چیزی که شما فکر می کنید جهتی است که آنها در مراکز داده حرکت می کنند؟

گرگ: قطعا، و ما به ساختن پردیس های غول پیکر، به خصوص با هوش مصنوعی مولد ادامه خواهیم داد. بنابراین، شما به هوش مصنوعی مولد و نحوه عملکرد آن نگاه می‌کنید – مدل‌های زبان بزرگ، محاسبات بسیار فشرده، بسیار فشرده ذخیره‌سازی. آن مراکز داده 500000 فوت مربعی و میلیون فوت مربعی، ما به ساخت آن ها ادامه خواهیم داد. اما شما به استنباط فکر می کنید، و من این را در این نمایشگاه زیاد شنیده ام. احتمالاً چهار یا پنج نفر که من آنها را متخصص موضوع می دانم، یادگیری در فضای ابری انجام می شود. استنتاج قرار است در لبه انجام شود زیرا استنباط با تأخیر بسیار همراه است.

استیو: و به نظر می رسد که تأخیر مشکل بزرگی برای هر نوع کاری مانند آن باشد.

گرگ: شما به 5G فکر می کنید. در حل تأخیر چه می کند؟ بنابراین، شما به این فکر می کنید که چه چیزی نیاز به مراکز داده مدولار را افزایش می دهد. و چرا من باید در همه این مکان های مختلف محاسبات داشته باشم؟ ما اینترنت اشیا، میلیون ها نقطه داده داریم. آیا می‌خواهم همه آن را به ابر ارسال کنم؟ نه، من می خواهم آن را در سایت خود عادی سازی کنم.

شما در حال پرداخت هزینه ترافیک خود هستید. فقط قرار است دور ریخته شود. بنابراین، اگر بتوانم داده‌ها را در منبع عادی کنم – این به ابر می‌رود و ذخیره می‌شود. این باید روی آن عمل شود، بنابراین من اکنون به آن عمل می کنم. این نیازی به اقدام ندارد، بنابراین می توانم آن را رها کنم. بسیار منطقی است که نیاز به محاسبات بیشتر را در همه جا ایجاد می کند.

منظورم این است که من چند مورد از آنها را دارم که آنها را اخلالگر می نامم. آنها یک مرکز داده میکرو را در هر گوشه ای مشاهده می کنند.

استیو: می‌توانستم ببینم که ماژولار بودن یک عامل کلیدی برای لبه است. این چیزی است که وقتی شروع به بررسی IoT کردیم و سعی کردیم تعیین کنیم که لبه کجاست، همیشه برایم جالب بود. این یک مکالمه طولانی است که ما در هر مقطعی می توانیم داشته باشیم. اما در نهایت، به نظر می‌رسد این مکانی است که ابتدا باید اقداماتی انجام شود، جایی که پاسخ در آن نقطه بر چیزی تأثیر می‌گذارد. و تأخیر در آنجا وارد عمل می شود.

بنابراین در نهایت، این تنها چیزی است که در مورد آن عجیب است: ما دهه‌ها را صرف ساختن مراکز داده بزرگ، ایمن و بسیار زائد کرده‌ایم، و اکنون فقط می‌خواهیم آن چیزها را بگیریم و در خیابان بگذاریم. بنابراین، سوال اینجاست. چگونه می توانیم همان سطح امنیت، همان سطح افزونگی و همان سطح حفاظت را در مراکز داده کوچکتر یا میکرو یا لبه های متوسط ​​ایجاد کنیم؟

گرگ: خوب، به مناطق ابری فکر کنید. مردم می گفتند، “من باید یک مرکز داده اضافی، سایت DR اضافی داشته باشم.” و برخی از CSP ها، می توانند یک منطقه کامل را شکست دهند و حجم کار فقط به منطقه دیگر منتقل می شود. و چرا این موضوع برای سایت های لبه صدق نمی کند؟ نرم افزار و فناوری وجود دارد. اگر من 50 سایت لبه دارم، آیا الان ‘1 + 49’ هستم؟ از نظر تئوری، من آن را دارم. و همه چیزهایی که در یک فضای ماموریت حیاتی حیاتی هستند، می توانیم در یک فضای مدولار انجام دهیم.

در واقع، در برخی موارد، به‌ویژه در مقابل ساختمان‌های قدیمی، می‌توانیم آن را کارآمدتر کنیم زیرا می‌توانیم قطعات را با هم هماهنگ کنیم. به این فکر کنید که چقدر محاسبات سازمانی در فضاهایی به پایان می رسد که هدفمند ساخته نشده اند. این همه جاست. و اکنون ما هوش مصنوعی داریم. ما هوش مصنوعی مولد داریم. اینترنت اشیا و 5G در حال رشد هستیم.

بنابراین، همه ما باید با آن مقابله کنیم. داده ها فقط در صورتی خوب هستند که بتوانید آن را قابل اجرا کنید.

و در اینجا یک چیز دیگر در مورد کلوها وجود دارد، و همه ما این را تجربه می کنیم: تورم واقعی است. همه ما باید از آن عبور کنیم. اما عرضه و تقاضا نیز واقعی هستند. و این نیز بر مدل های قیمت گذاری تاثیر می گذارد. بنابراین، آنچه قبلا X هزینه داشت، اکنون X به اضافه 30 درصد است. این خیلی واقعی است.

من می توانم یک مرکز حیاتی برای ماموریت بیاورم که دارای بهترین قدرت، خنک کننده بهترین نژاد، بهترین مدیریت نسل، و سیستم هایی باشد که مطابقت دارند. آنها در کارخانه مونتاژ و آزمایش می شوند. بنابراین، نصب کمتر در سایت. و صادقانه، با کمبود نیروی کار، همه اپراتورهای خوب استعدادهای خوبی پیدا می کنند. اما بچه های دیگر چه کسانی هستند؟

استیو: رقابت همه جا هست

گرگ: درست است، و ما می توانیم مقیاس بیاوریم. شاید ما در حال ساخت 10 ماژول برای شما هستیم که در مدل هزینه یابی نمایان می شود. و ما تمام آن کار را انجام می دهیم و آن را آزمایش می کنیم تا راه اندازی در انتهای دیگر کوتاه شود. ما آن را از درب بیرون می فرستیم و می دانیم که کار می کند.

استیو: کاملا. اما باز هم، از قبل طراحی شده است – به طور ایده آل طراحی شده است – حتی با وجود اینکه می توان آن را به عنوان یک ساختار مدولار در کنار هم قرار داد.

گرگ: درست است، این لگو است. و ما می توانیم هر چقدر که آنها بخواهند انجام دهیم. و ما می توانیم آن را اصلاح کنیم، و اگر نیاز به تغییر وجود دارد، می توانیم آن را تنظیم کنیم. بنابراین، در حال حاضر ما در نقطه ای هستیم که نمی دانم، 10 یا 15 طرح مرجع، مشتریان مختلف، چیزهای مختلف داریم. بنابراین، ما سعی می‌کنیم این کار را تا حد امکان برای افرادی که نمی‌خواهند در زیرساخت‌ها فعالیت کنند، اما نیاز به داشتن آن دارند تا بتوانند آن را با موفقیت اجرا کنند و با آن راحت باشند تا بتوانند شب‌ها بخوابند، ساده کنیم.

استیو: که نکته جالبی را مطرح می کند. رانندگان از نظر توانایی توجیه آن چه هستند؟ ROI ما چیست؟

گرگ: همه در کاری که انجام می‌دهیم بهتر می‌شوند، زیرا کارایی شماره 1 است. پایداری باید بخشی از معادله باشد. ما به خوبی در بخش پایداری بازی می کنیم. ما به خوبی در قطعه کارآمد بازی می کنیم زیرا، دوباره، می توانیم آن را در مقیاس انجام دهیم. ما می توانیم آن را بارها و بارها انجام دهیم. ما می توانیم نیروی کار را از آن خارج کنیم. آخرین عددی که دیدم این بود که مسلماً 30٪ مقرون به صرفه تر است. مطمئناً سریعتر است. منظورم این است که محدودیت برای همه هنوز زنجیره تامین و سخت افزار است.

اما زنجیره تامین سخت افزار را کنار بگذارید و به روزهای عادی بازگردید. اگر قرار بود کسی سعی کند یک سایت قدیمی ساخته شده بسازد، بهترین کاری که ما در آن انجام می دهیم شش ماه است. میانگین ممکن است 12 ماه و نرمال 18 ماه باشد. اما اکنون مردم آن را می خواهند. و بچه های ابر اکنون می توانند این کار را انجام دهند، اما هزینه ای هم دارد. آیا برنامه های من به راحتی به ابر قابل صادرات هستند؟ ما یاد می گیریم که چه برنامه هایی در فضای ابری تعلق دارند و چه برنامه هایی در فضای ابری تعلق ندارند.

استیو: درست است، و اینگونه خواهد بود که جزر و مد خواهد بود.

گرگ: آره خوب، این فقط یادگیری است، درست است؟ منظورم این است که همه در ابتدا می‌گفتند: «من همه چیز را در کولو می‌گذارم» و ابر بیرون آمد. “من همه چیز را در ابر قرار خواهم داد” و دنیای ترکیبی از بین نمی رود. قراره ابری بشه قرار است کلو شود. این شرکتی خواهد بود. این قرار است لبه، سایت های DR. این یک اکوسیستم کامل خواهد بود.

با این حال، در پایان روز، همه چیز باید کار کند. و شما باید بتوانید همه آن افزونگی‌ها، همه آن مسائل امنیتی را بپذیرید، و چه یک میدان 500000 فوت مربعی، چه 4×4 یا یک کانتینر 40 فوتی، باید آن چیزها را داشته باشید. بنابراین، من فکر می کنم راه های بسیار خوبی برای فضای پیش ساخته مدولار وجود دارد تا آن نیازها را برآورده کند.

ما به آن سریع‌تر، ارزان‌تر، و کارآمدتر به آن نیاز داریم. معمولاً در گذشته، شما نمی توانستید همه آن چیزها را بدست آورید. مثل این است که کدام را می خواهید؟ زیرا شما نمی توانید هر سه را داشته باشید، اما ماژولار این اجازه را می دهد.

استیو: باید خیلی به واقعیت نزدیکتر باشد.

گرگ: بله، شما می توانید آن را دریافت کنید. من به آن سریع نیاز دارم، من به آن نیاز دارم قابل اعتماد، و من نمی خواهم در مورد آن فکر می کنم. و سپس به فناوری های جدیدی که در راه است فکر می کنید، و این برای یک کاربر سازمانی بسیار مخرب است. مشتریان کولو ما و مشتریان ابری ما در جدیدترین و بهترین فناوری بسیار ماهر هستند. اما اگر یک سایت قدیمی دارید که برای رک های یک و نیم تا سه کیلوواتی ساخته شده است، و مدیر ارشد فناوری شما می گوید: «هی، این هوش مصنوعی مولد شرکت ها را نجات می دهد و ما آن را انجام خواهیم داد، درست است؟ ‘ و BDS و تمام شرکت های دیگر در حال ساخت این فناوری مخرب عالی هستند. و آنها باید آن را در ساختمان خود داشته باشند. آن ساختمان برای جا دادن یک قفسه 30، 50، 100 کیلوواتی ساخته نشده بود.

شاید راه حل بهتر ساختن یک غلاف با چگالی بالا باشد. و من می خواهم آن را در پارکینگ بیندازم و بگذار این مشکل من باشد، درست است؟

استیو: درست. و درست از همان ابتدا که می تواند با تجهیزات کار کند.

گرگ: آره خوب، حتی در برخی از کلوهای قدیمی، می‌دانید که اکنون چگونه قفسه‌های با چگالی بالا را مدیریت می‌کنند. دارند بار را پخش می کنند. من نمی توانم 10 را پشت سر هم بگذارم.

استیو: نه، یکی را اینجا بگذار، یکی را آنجا بگذار. هر جا که ظرفیت داشته باشی

گرگ: کارآمد نیست. عدم بهینه سازی فضا من می توانستم 10 قفسه را در یک ظرف، هر قطعه 50 کیلووات قرار دهم. 500 کیلووات وجود دارد و آنها را در پارکینگ خود رها کنید. و ما ابزارهای مدیریت از راه دور و ابزارهای نظارت و همه چیزهایی را داریم که مشتریان از ما انتظار دارند تا بتوانند شب بخوابند.

استیو: آره. خوب، این یک گفتگوی جذاب بوده است. گرگ، صحبت کردن با شما لذت بخش بود.

گرگ: من از آن بسیار لذت برده ام.

استیو: عالی! از بقیه نمایش لذت ببرید و از همه شما برای تنظیم امروز سپاسگزاریم! و در برنامه های بعدی شما را خواهیم دید. روز خوبی داشته باشی.

گرگ: با دفتر محلی Vertiv تماس بگیرید تا بتوانیم کمک کنیم.

استیو: شما بروید.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور