قانونگذار ایالات متحده می گوید به نظر می رسد تراشه SMIC تحریم ها را نقض کرده است | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — قانونگذاران آمریکایی گفتند که بزرگترین تولید کننده تراشه چین، Semiconductor Manufacturing International Corp، از آنجایی که به نظر می رسد این شرکت تحریم های ایالات متحده را با تامین قطعات برای شرکت Huawei Technologies نقض کرده است، حکم تحقیقات را می دهد.

نماینده مایکل مک کال روز چهارشنبه در یک نشست توجیهی در سفارت آمریکا در لاهه گفت: «به نظر می رسد که این کار، تحریم ها را نقض می کند». SMIC به تلاش برای بدست آوردن مالکیت معنوی ما ادامه می دهد.

هوآوی از یک پردازنده 7 نانومتری پیشرفته ساخته شده توسط SMIC برای تامین انرژی جدیدترین گوشی هوشمند خود استفاده می کند، یک خرابی به سفارش بلومبرگ نیوز نشان داد که چین در تلاش خود برای تولید نیمه هادی های پیشرفته با وجود تحریم های ایالات متحده پیشرفت می کند. سهام SMIC در هنگ کنگ تا 7.4 درصد کاهش یافت که بزرگترین سقوط آن در بیش از سه ماه گذشته است. سهام شانگهای آن تا 8.6 درصد کاهش یافت.

قوانین موجود، هر شرکتی را که قصد دارد فناوری ایالات متحده را که در سرتاسر عملیات SMIC وجود دارد، به هواوی عرضه کند، باید از واشنگتن تأیید کند. مشخص نیست که آیا SMIC مجوز ایالات متحده برای تامین هواوی دارد یا خیر.

مک کال، رئیس جمهوری خواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، در اعتراض به آنچه که اجرای ناکافی فهرست نهادها را که توسط دفتر صنعت و امنیت وزارت بازرگانی اجرا می شود و الزامات مجوز اعمال شده بر صادرات محدود را مشخص می کند، اعتراض کرده است. نه مک کال و نه کمیته او تأثیر مستقیم زیادی بر تحریم ها ندارند.

نماینده مایک گالاگر، رئیس کمیته منتخب مجلس در مورد رقابت با چین، این موضوع را مورد توجه قرار داد و پیشنهاد کرد که ایالات متحده باید به همه صادرات خود به هواوی و SMIC پایان دهد – حتی آنهایی که شامل فناوری های قدیمی تر هستند که در حال حاضر طبق قانون مجاز هستند.

گالاگر در بیانیه‌ای گفت: «زمان پایان دادن به صادرات فناوری ایالات متحده به هواوی و SMIC فرا رسیده است تا مشخص شود هر شرکتی که قوانین ایالات متحده را زیر پا می‌گذارد و امنیت ملی ما را تضعیف می‌کند، از فناوری ما قطع خواهد شد.»

اگرچه کنگره می تواند مقامات BIS را به کاپیتول هیل فراخواند تا سیاست کنترل صادرات را توضیح دهند، مقامات در سراسر دولت ها اطلاعات مربوط به کنترل های جدید بالقوه را با ذکر نگرانی های امنیت ملی به صورت محدود به اشتراک گذاشته اند.

با این حال، مک کال، قانونگذار تگزاس، مجوزهای 23 میلیارد دلاری را که BIS به شرکت‌های آمریکایی برای فروش فناوری به شرکت‌های چینی در سه ماهه اول سال گذشته اعطا کرده است، به عنوان شواهدی که بیش از حد ملایم است، ذکر کرده است. در گذشته، برخی از جمهوری‌خواهان انتقال مسئولیت کنترل صادرات از وزارت بازرگانی به پنتاگون را پیشنهاد کرده‌اند که به گفته آنها تهاجمی‌تر خواهد بود.

SMIC در سال 2020 در روزهای پایانی دولت ترامپ به فهرست نهادهای ایالات متحده اضافه شد و دسترسی آن به فناوری پیشرفته را به شدت محدود کرد. BIS گفت گنجاندن SMIC در لیست به دلیل نگرانی های امنیت ملی است.

یک هیئت آمریکایی به رهبری مک کال این هفته برای دیدارهای دوجانبه با مقامات دولت هلند، اعضای پارلمان و سایر ذینفعان از هلند بازدید می کند.

مک کال افزود که به سرمایه گذاران از جمله ASML Holding NV، با ارزش ترین شرکت فناوری اروپا، در مورد سرمایه گذاری در چین هشدار خواهد داد. او گفت که در زمان رئیس جمهور چین، شی جین پینگ، “هرگز یک پیشنهاد برنده نیست”. این هیئت روز پنجشنبه با ASML دیدار خواهد کرد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور