توسعه مرکز داده جدید: نوامبر 2023 | دانش مرکز داده

تقاضا برای مراکز داده جدید هیچ نشانه ای از کاهش را نشان نمی دهد. با اعلام پروژه های جدید هر هفته، پیگیری آخرین تحولات مرکز داده همیشه آسان نیست.

برای مطلع نگه داشتن شما از آخرین اخبار مرکز داده مربوط به طراحی، ساخت و ساز و پیشرفت‌های مرتبط، نکات مهم ماه گذشته را برای شما آورده‌ایم.

این انتخاب انتخاب شده به شما کمک می کند تا به راحتی از آخرین اخبار توسعه مرکز داده مطلع شوید.

معاملات مرکز داده آمریکای شمالی

مراکز داده T5 سومین مکان خود را در شیکاگو به دست آورده است. هدف از تاسیسات 36 مگاواتی تامین “تقاضای فزاینده” برای فضای مرکز داده در منطقه است.

دیوید هوروویتز، معاون اجرایی لیزینگ گفت: «با قرار دادن مرکز داده جدید خود در منطقه‌ای که با محدودیت‌های برق مواجه است، ما به مشتریان خود زیرساخت‌های داده‌ای پیشرفته ارائه می‌کنیم و در عین حال به رشد پایدار منطقه کمک می‌کنیم.» T5.

در جای دیگر، QTS Realty Trust گزارش شده است که در حال برنامه ریزی یک پروژه بزرگ مرکز داده جدید در ایروینگ، تگزاس است.

مطابق با اخبار صبح دالاس، این پروژه 180 میلیون دلاری شاهد توسعه یک مرکز داده 264000 فوت مربعی است که در اواخر سال 2025 در نظر گرفته شده است.

مراکز داده برتر تکمیل پردیس کوئینسی، واشنگتن را اعلام کرده است.

اندازه نهایی پردیس سه ساختمانی، که در سال 2011 آغاز شد، 89 مگاوات ظرفیت فناوری اطلاعات در سراسر سایت 68 هکتاری است. بیش از 1 میلیارد دلار برای توسعه سرمایه گذاری شده است.

در غرب میانه، برنامه ریزی برای یک مرکز داده جدید در روزمونت، مینه سوتا، پس از تصویب سه قرارداد خدمات برق توسط مقامات یک گام به جلو برداشت، در حالی که یک ایستگاه پلیس سابق در آنسونیا، کانکتیکات، ممکن است به یک مرکز محل سکونت تبدیل شود.

شرکت مدیریت زیرساخت برق استاندارد وی از برنامه های خود برای توسعه دو تاسیسات کوچک راکتوری ماژولار در ایالات متحده پرده برداری کرد که با هم نزدیک به 2 گیگاوات “انرژی پاک و بدون کربن” تولید می کنند.

این تسهیلات در اوهایو و پنسیلوانیا قرار خواهد گرفت و با مشارکت آن توسعه داده خواهد شد NuScale Power Corporation، یک توسعه دهنده تایید شده فناوری راکتور ماژولار کوچک (SMR). استاندارد پاور گفت که از انرژی بدون کربن برای تامین انرژی مراکز داده اطراف استفاده خواهد کرد.

ماکسیم سرژین، مدیر اجرایی استاندارد پاور، گفت: «ما شاهد خاموش شدن تعداد زیادی ظرفیت شبکه بار پایه قدیمی با کمبود گزینه‌های جدید تولید بار پایه پایدار در بازار هستیم، به‌ویژه با توجه به افزایش تقاضای برق برای مراکز داده و محاسبات هوش مصنوعی».

پیشرفت های بیشتر مرکز داده در آمریکای شمالی:

  • مراکز داده QTS قصد دارد حدود 1.5 میلیارد دلار در چهار مرکز در نیو آلبانی، اوهایو سرمایه گذاری کند.
  • گفته می شود که ساخت و ساز از سر گرفته شده است متامراکز داده در سراسر ایالات متحده
  • کولوژیکس روبان یک مرکز داده جدید 15 مگاواتی در تورنتو، کانادا را بریده است.

توسعه مرکز داده اروپا

در سراسر اقیانوس اطلس، اپراتور مرکز داده فرانسوی داده 4 استخدام کرده است هیل بین المللی برای مدیریت یک پردیس جدید در San Agustín de Guadalix، اسپانیا.

به گفته هیل، MAD2 شامل چهار مرکز داده در یک سایت 6.5 هکتاری با ظرفیت کل 80 مگاوات خواهد بود. این اپراتور گفت: “امکانات جدید از مدل کارآمد و مقیاس پذیر Data4 برای حمایت از رشد مشتری استفاده می کند.”

گروه پاسوسیک شرکت خدمات فناوری اطلاعات لهستانی، قرارداد مرکز داده 4.5 میلیون PLN (1 میلیون دلاری) را با یک موسسه عمومی که هنوز نامش فاش نشده است، منعقد کرده است.

طبق یک بیانیه مطبوعاتی، در این قرارداد Passus در کنار سایر خدمات، یک سیستم نظارتی را در مرکز پردازش داده های مشتری پیاده سازی می کند.

CGGدر حالی که مرکز محاسباتی با عملکرد بالا (HPC) جدید ۵۰۰ پتافلاپ را در مکانی نامعلوم در بریتانیا افتتاح کرده است.ملک دیجیتالگزارش شده است که قصد دارد چهارمین مرکز داده را در محوطه خود در نزدیکی فرودگاه زوریخ در سوئیس بسازد.

تصویر از NTTمرکز داده جدید در پردیس NTT Cyberjaya

آسیا و اقیانوسیه

NTT Global Data Centers Corporationاز راه اندازی ششمین مرکز داده خود در پردیس گسترده Cyberjaya این شرکت در مالزی خبر داد.

تاسيسات 50 ميليون دلاري CBJ6 داراي بار بحراني IT 7 مگاوات، دو پست پست 33 كيلو ولت و فناوري ديوار خنك كننده پيشرفته براي حفظ يك محيط پايدار براي قفسه هاي با چگالي بالا تا 15 كيلو وات است.

CBJ6 مکمل مرکز داده Cyberjaya 5 است که در سال 2021 ساخته شده است.

داتوک ویرا ارهام عبدالرحمان، مدیر اجرایی سازمان توسعه سرمایه گذاری مالزی، گفت: گسترش مستمر NTT در مالزی گواهی محکمی بر اعتماد این شرکت به توانایی مالزی به عنوان مرکز مرکز داده در منطقه است.

در همین حال، در هند،مراکز داده CtrlSیک طرح سرمایه گذاری بلندپروازانه 2 میلیارد دلاری ارائه کرده است که منجر به گسترش ردپای عظیم و دو برابر شدن نیروی کار آن می شود.

این شرکت در بیانیه‌ای گفت: «این شرکت سه حوزه کلیدی تمرکز خود را شناسایی کرده است زیرا به‌نظر می‌رسد فعالیت‌های خود را افزایش دهد، تعهد خود را به منطقه تأیید کند و موقعیت رهبری خود را بیشتر بسازد».

علاوه بر استخدام بیش از 1000 کارمند جدید در شش سال آینده، ارائه دهنده خدمات مرکز داده قصد دارد 350 مگاوات ظرفیت برای خدمات رسانی به افزایش پیش بینی شده تقاضا اضافه کند و تا سال 2030 به هدف “صفر خالص” خود برسد.

اطلاعیه های مرکز داده اقیانوسیه

در ماه گذشته خبرهای مهمی در بخش طراحی و ساخت و ساز وجود داشتمایکروسافتاعلام کرد که طی دو سال آینده 9 مرکز داده جدید در استرالیا ایجاد خواهد کرد.

این حرکت بخشی از یک برنامه 3.2 میلیارد دلاری رایانش ابری و زیرساخت هوش مصنوعی است که این شرکت به عنوان آخرین سرمایه گذاری خود در این کشور در 40 سال گذشته توصیف کرد.

این سرمایه گذاری که به عنوان بخشی از سفر اخیر آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا به ایالات متحده اعلام شد، به مایکروسافت کمک می کند تا مراکز داده خود را در سراسر کانبرا، سیدنی و ملبورن تا 45 درصد افزایش دهد – از 20 سایت به 29.

این اعلامیه با گزارش مثبت درآمد سه ماهه اول مایکروسافت محدود شد. سهام ردموند پس از گزارش فروش قوی توسط شرکت، که با بهبود رشد رایانش ابری در بحبوحه تقاضا برای محصولات جدید هوش مصنوعی تقویت شده بود، در مسیر رسیدن به بزرگترین سود خود در سه ماه گذشته بود.

اقامت در استرالیا،مراکز لبهپنجمین مرکز داده خود را تنها در شش ماه افتتاح کرده است. این شرکت مستقر در گرافتون به لینکدین رفت تا افتتاح EC105، یک تاسیسات 2 مگاواتی در سنت لوئیس، میسوری را اعلام کند.

سرمایه گذاری مرکز داده آفریقا

در آفریقا،مراکز داده مدالیونروبان دومین مرکز داده خود را در لاگوس، نیجریه، در 24 اکتبر قطع خواهد کرد.

طبق گزارشات، LOS2، واقع در پردیس جزیره ویکتوریا در مدالیون، دسترسی به سیستم کابلی زیردریایی 2Africa را فراهم می کند. این شرکت همچنین پس از خرید این شرکت توسط غول فناوری در سال 2021، به Digital Realty تغییر نام خواهد داد.

مراکز داده آفریقا(ADC) گفت که قصد دارد از تعهد مالی فعلی DFC به مبلغ 300 میلیون دلار برای توسعه یک تاسیسات جدید در غنا که حداکثر 30 مگاوات بار فناوری اطلاعات را فراهم می کند، بودجه را بسیج کند.

هاردی پمهیوا، رئیس و مدیر عامل شرکت مادر ADC Cassava Technologies، گفت: “در طول دهه گذشته، غنا سفری متحول کننده را آغاز کرده است، و یکی از حوزه هایی که تمرکز قابل توجهی دارد، بخش فناوری رو به رشد آن است.”

غنا با جمعیتی جوان و پویا، دولتی که حمایت می‌کند و اکوسیستم استارت‌آپی پر رونق، موقعیت خوبی دارد تا در پنج سال آینده به عنوان یک مرکز فناوری برجسته ظاهر شود.»

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور