برنامه Intel Dashes برای تحقیقات خنک کننده مرکز داده “مگا آزمایشگاه” | دانش مرکز داده

بر اساس گزارش OregonLive، سازنده تراشه‌های مرکز داده، اینتل، برنامه‌های خود را برای ساخت Mega Lab تحقیقات و طراحی اورگان، یک مرکز 200000 فوت مربعی که برای آزمایش نوآوری‌های خنک‌کننده مرکز داده طراحی شده بود، لغو کرد.

ما شاهد عقب نشینی چندین اپراتور مرکز داده از برنامه های اعلام شده برای توسعه مرکز داده هستیم. فیس بوک کارها را با توقف یا لغو ساخت مراکز داده در اروپا آغاز کرد. سپس گوگل توسعه مرکز داده خود را در مینه سوتا «به طور نامحدود به تعویق انداخت». استدلال فیس بوک برای عقب نشینی آنها در ساخت مرکز داده این است: ارزیابی مجدد در پرتو ظهور هوش مصنوعی. گوگل می گوید که آنها در واقع ساخت مرکز داده را اعلام نکرده اند بلکه فقط آن را در نظر گرفته اند. برای اینتل، لغو به دلیل کاوش در گزینه های مقرون به صرفه تر املاک و مستغلات است.

این لغو مرکز داده نشان دهنده مانع دیگری در تلاش اینتل برای از بین بردن سلطه AMD در فضای تراشه مرکز داده است. زمانی که AMD اولین تراشه x86 را برای اجرای موتور هوش مصنوعی به نام Ryzen AI عرضه کرد، اینتل با یک شکست مواجه شد. همچنین، تراشه MI300 AMD به عنوان تراشه منتخب برای هایپراسکیلرهایی است که به دنبال قدرت پردازش هوش مصنوعی در سطح HPC هستند.

Manoj Sukumaran، تحلیلگر Omdia می‌گوید: «در حالی که اینتل Data Center GPU Max Series واقعاً یک پردازنده هیولایی است، من معتقدم که اعلامیه AMD MI300 از عرضه‌ی GPU Max Series بهتر بود.»

اینتل در ماه می 2022 آزمایشگاه پیشرفته تحقیق و توسعه 700 میلیون دلاری را اعلام کرد. این شرکت این آزمایشگاه بزرگ را به عنوان مرکز راه حل فناوری مرکز داده پایدار معرفی کرد. تمام چالش‌های کلیدی که مراکز داده روی آنها تمرکز می‌کنند را هدف قرار داده است: سرمایش، گرمایش و مصرف آب.

اینتل به OregonLive گفت: “ما به دنبال کاهش هزینه ها و افزایش کارایی از طریق ابتکارات متعدد هستیم” و آنها هنوز در حال انجام تحقیقات مرکز داده هستند، نه در آزمایشگاه فوق پیشرفته با مساحت 200000 فوت مربع.

این شرکت به دنبال کاهش هزینه های 3 میلیارد دلاری برای سال 2023 است. به نظر می رسد لغو کار آزمایشگاه بزرگ اورگان یکی از بسیاری از فعالیت های کاهش هزینه برای این سازنده تراشه در سال جاری باشد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور