ما به عنوان انسان، بیشتر اوقات مایلیم حقیقت مطلق را بدانیم و مطمئن شویم کسانی که به آنها ایمان داریم به آن استاندارد پایبند هستند. در یک محیط آژانس یا کسب و کار، تفاوتی ندارد، و هنگامی که مشتریانی در سراسر جهان دارید، شفاف بودن تا حد امکان می تواند کار دشواری باشد.
بیایید بحث کنیم که چرا شفافیت بسیار مهم است و چگونه می توانید شفافیت را با مشتریان بهبود بخشید تا بهترین خدمات ممکن را ارائه دهید.
چرا شفافیت مشتری مهم است؟
قبل از پرداختن به چگونگی، میخواستم به این موضوع بپردازم که چرا شفافیت مشتری مهم است. تصور کنید خانه رویایی خود را می سازید، اما نمی توانید به طور مداوم پیشرفت پیمانکاران را در زمان واقعی مشاهده کنید. سپس به پیمانکاران اعتماد می کنید تا پس از چند بحث خانه خود را به کمال بسازید. در حالی که در ذهن برخی ممکن است این کار خوب باشد، برخی از افراد ممکن است بخواهند هر پیچ استفاده شده را بدانند، برخی دیگر ممکن است بخواهند از بالا بودن دیوار خشک مطمئن شوند و برخی ممکن است فقط بخواهند مطمئن شوند که آشپزخانه به رنگ مناسب رنگ آمیزی شده است.
این دقیقاً مانند پروژه های مختلف بازاریابی است. با هر پروژه و مشتری، هدف یا اهداف خاصی وجود دارد. برای ایجاد یک مشارکت طولانی مدت، شما می خواهید همیشه مطمئن شوید که در رابطه با این اهداف با مشتری در یک طول موج هستید. اگر شفافیت کاملی در مورد چگونگی رسیدن به آن اهداف نداشته باشید، این روابط به راحتی می توانند از بین بروند. برای تقویت این مشارکت، در زیر برخی از ابزارها و روشهای مورد استفاده برای اطمینان از شفافیت کامل و عدم تزلزل از اهداف مشتری آورده شده است.
بهترین راه ها برای حفظ شفافیت
پاسخگویی
زمانی که با یک مشتری جدیدتر صحبت می کردم، آنها در مورد یک پست خاص سوالی پرسیدند تا ببینند آیا می توانیم تغییری ایجاد کنیم. روز شلوغی در جلسات داشتم و تا چند ساعت نتوانستم پاسخگو باشم. به محض اینکه توانستم به پاسخی برسم، به خاطر تأخیر اندکم در بازگشت به او عذرخواهی کردم. او با قاطعیت پاسخ داد که من “خیلی سریع” هستم.
پاسخگویی سریع به مشتریان خود نه تنها شفافیت را با آنها ایجاد می کند، بلکه باعث اعتماد می شود. توصیه میکنم اطمینان حاصل کنید که در مورد هرگونه سؤال، نظر یا نگرانی در عرض چهار ساعت (تا جایی که میتوانید) به مشتریان پاسخ دهید. این به مشتری شما این امکان را می دهد که راحت باشد، زیرا می داند که اگر چیزی پیش بیاید، شما همیشه به عنوان یک شریک برای کمک به مشتری خود در رسیدن به اهداف خود در آنجا خواهید بود.
تماس های وضعیت
یکی از بهترین راهها برای دیده شدن و اطمینان از همسویی اهداف این است که واقعاً با مشتریان خود صحبت کنید. ما به عنوان یک تیم، تماسهای دو ماهانه با همه مشتریان خود برقرار میکنیم تا در مورد کارهای اخیر صحبت کنیم و مطمئن شویم که آنها میدانند توصیههای آنها چگونه میتواند به اهداف کلی آنها کمک کند.
در این تماسها، توصیه میکنم مستقیماً به مشتری اطلاع دهید که دقیقاً شامل چه کارهایی میشود تا مطمئن شوید که ابتدا موارد با بالاترین اولویت را لمس میکنیم. شما می توانید مستقیماً تمام ابتکارات آتی خود را به صورت مکتوب در اختیار مشتری قرار دهید تا به راحتی بررسی کند و از مطابقت اولویت ها برای همه طرف ها اطمینان حاصل کند.
من همچنین توصیه می کنم تا حد امکان در این جلسات انعطاف پذیر باشید. همیشه اطمینان حاصل کنید که مشتری شما می تواند در جلسات شرکت کند، و اگر نیاز به برنامه ریزی یک جلسه اضافی برای بررسی موارد است، مایل به انجام آن باشید.
ابزارهای مدیریت پروژه
تعدادی ابزار مدیریت پروژه در دنیای امروزی وجود دارد، اما من توصیه می کنم ابزاری را پیدا کنید که به مشتریان شما امکان دسترسی آسان، بررسی اسناد و ارتباط موثر را می دهد.
ما از نرم افزاری به نام استفاده می کنیم کلیک آپ برای ارتباط با همه مشتریانمان این همه تعاملات داخلی و مکالمات خارجی را در خود جای داده و پیگیری میکند و به مشتریان ما امکان میدهد تا قبل از اجرای توصیهها، مطالب را بررسی و تأیید کنند.
ClickUp به مشتریان امکان سفارشیسازی را میدهد تا به راحتی اسناد را پیدا کنند، مستقیماً در مورد وظایف خاص با مدیر پروژه یا سایر اعضای تیم ارتباط برقرار کنند و توصیهها را با کلیک یک دکمه تأیید کنند. هر فهرست بررسی مشتری همچنین به مشتری این امکان را میدهد که همه توصیههای جدید، هر کاری که تأیید یا تکمیل شده است را ببیند و در صورت نیاز به بررسی به راحتی پیامهایی را برای تیم شما ارسال کند. مشتریان میتوانند کار خود را با ما برای هر سرویسی که ارائه میکنیم سازماندهی کنند و درک روشنی از کار در یک مکان داشته باشند.
یافتن ابزارهای مدیریت پروژه مناسب برای تیم و مشتری شما باعث شفافیت و کارایی واضح در موفقیت اهداف مشتریان شما می شود.
گزارش نویسی
دیجیتال مارکتینگ و سئو یک چشم انداز دائماً در حال تغییر است، با نوسانات مداوم بهبودها و کاهش در بازدیدها، ترافیک و حتی درآمد. بدیهی است که همه این عوامل برای یک کسب و کار مهم هستند، و در حالی که بهبودها همیشه مورد نظر هستند، رشد توسط رقبا و به روز رسانی الگوریتم می تواند باعث افت ناخواسته شود. در حالی که هیچ مشتری یا کسب و کاری طرفدار کلمه زوال نیست، پیش روی این تغییرات و ایجاد یک برنامه عملیاتی برای مبارزه با آنها اعتماد و دیده شدن را ایجاد می کند.
ما به همه مشتریان خود یک گزارش کاملاً خودکار از طریق Google Data Studio ارائه میدهیم تا به آنها اجازه دهیم معیارهای زمان واقعی را از منابع مختلف، از جمله Google Analytics، Google Ads، و Google Search Console ببینند. با این گزارشها، این فرصت برای مشتریان فراهم میشود که اطلاعات بیشتری در مورد کسب و کار خود به روشی که نیاز دارند یا میخواهند بدانند و شفافیت کامل را ممکن میسازد. مشتری میتواند تاریخ را تغییر دهد و تا جایی که تجزیه و تحلیلها به او اجازه میدهد به گذشته نگاه کند، به یک گروه تبلیغاتی خاص و میزان درآمد حاصل از یک کلمه کلیدی خاص نگاه کند، یا ببیند کدام کانال بازاریابی بیشترین جلسات را هدایت میکند. این شفافیت کامل را با مشتری در یک مکان فراهم می کند تا به راحتی سلامت وب سایت خود را نشان دهد.
علاوه بر داشبورد گزارشدهی ما، برای اطمینان از عدم کاهش غیرضروری و اشاره به بهبودهای انجام شده، توصیه میکنیم معیارهای وبسایت مشتری خود را به صورت ماهانه به طور عمیق تجزیه و تحلیل کنید. این به مشتری این امکان را می دهد که بداند ما هنوز در مورد پروژه او به عنوان یک کل فکر می کنیم و توجه داشته باشید که آیا باید تنظیماتی انجام دهیم، کجا و چگونه می توانیم این کار را انجام دهیم.
اتخاذ یک رویکرد پیشگیرانه
هیچ کس نمی تواند آینده را پیش بینی کند، مخصوصاً وقتی صحبت از بازاریابی دیجیتال و گوگل باشد. انحطاط ها در مقطعی اتفاق می افتد. بهروزرسانیهای الگوریتم همیشه اتفاق میافتد، رفتار کاربر میتواند در یک چشم به هم زدن تغییر کند، یا یک بیماری همهگیر جهانی میتواند به طور کامل نحوه کار جهان را تغییر دهد. با این حال، گزینه هایی وجود دارد که شما و تیمتان می توانید برای به حداقل رساندن موارد فوق و شفافیت با مشتریان خود انتخاب کنید.
سئوکاران برتر، کارشناسان PPC و استراتژیست های کمپین ما همیشه به دنبال مقالات رهبری فکری جدید هستند تا فرصت ها را برای هر یک از مشتریان خود افزایش دهند. همیشه راههای جدیدی برای نگاه کردن به مسائل وجود دارد، و دریافت دیدگاه دیگران در جامعه محترم به همه ما امکان رشد میدهد. ما این فرصت های یادگیری را با کل تیم خود به اشتراک می گذاریم تا به همه اجازه دهیم چیز جدیدی بیاموزند.
بهعنوان یک شرکت، ما از بهروزرسانیهای اصلی Google نیز آگاه هستیم. تیم ما مقالاتی را در مورد به روز رسانی های احتمالی الگوریتم و اینکه چگونه ممکن است بر SERP های کلی تأثیر بگذارد، زیر نظر دارد. هر زمان که بویی از به روز رسانی وجود داشته باشد، ما این موضوع را مستقیماً در طول تماس های دو ماهه خود به مشتریان در میان می گذاریم تا مطمئن شویم که در مورد نوسانات احتمالی شفاف هستیم.
نتیجه
هیچ پروژه ای هرگز عالی نخواهد بود، اما ارائه شفافیت از طریق ارتباطات موثر و ابزارهای مختلف می تواند مشارکت موثر با شما و مشتریانتان را تضمین کند!
اخبار را مستقیماً در صندوق ورودی خود جستجو کنید
*ضروری