خرابکاری مشکوک آسیب پذیری های کابل زیر دریا را مورد توجه قرار می دهد | دانش مرکز داده

جروزالم پست گزارش می دهد که حوثی ها چهار کابل زیردریایی را که اروپا را به آسیا متصل می کند، نابود کرده اند. در حالی که گزارش‌های خرابکاری تایید نشده است، نگرانی‌های طولانی مدتی را در مورد آسیب‌پذیری شبکه‌های کابلی زیردریایی ایجاد می‌کند.

همانطور که در گذشته اشاره کردیم، شبکه کابل های زیردریایی که سراسر جهان را در بر می گیرد، حدود 95 درصد از کل ترافیک اینترنت بین قاره ای را حمل می کند. بنابراین، هر گونه اختلال یک مسئله اساسی است که باید فوراً برطرف شود. این یک کار پیچیده است که با آشفتگی منطقه پیچیده تر شده است.

آلن مولدین، مدیر تحقیقات TeleGeography، یک شرکت تحقیقاتی که مجموعه‌های داده عظیمی را که برای نظارت استفاده می‌شود، می‌سازد و نگهداری می‌کند، می‌گوید: «در حال حاضر هیچ مدرک قطعی مبنی بر اینکه حوثی‌ها مسئول خطاهای کابل‌های اخیر در دریای سرخ بوده‌اند، وجود ندارد. پیش بینی و نقشه صنعت مخابرات صرف نظر از علت، مسئله کلیدی در حال حاضر نحوه و زمان انجام تعمیرات است. آیا اپراتورهای کابلی قادر به دریافت مجوز و بیمه برای ورود به مناطقی از دریا هستند که خدمه و کشتی‌هایشان را در معرض خطر حمله قرار می‌دهند؟»

نقش کابل های زیر دریا را در چشم انداز قرار دهید

مناطق خاصی از جهان، مانند خاورمیانه، نقاط همگرایی برای کابل های زیر دریا هستند. در ماه ژانویه، مولدین وبلاگی منتشر کرد که در آن اشاره کرد که بیش از 90 درصد از کل ظرفیت اروپا-آسیا توسط کابل در دریای سرخ حمل می شود. به این ترتیب، خرابکاری کابل ها می تواند تأثیر قابل توجهی داشته باشد.

نگرانی در مورد آسیب پذیری و آسیب پذیری شبکه کابلی زیردریایی سال هاست که یک نگرانی فزاینده بوده است. در سال 2009، محققان دانشگاه نیو ساوت ولز مقاله‌ای را منتشر کردند که بر آسیب‌پذیری کابل‌های هاوایی و استرالیا متمرکز بود.

در آن مورد، نگرانی در مورد اختلال ناشی از فعالیت آتشفشانی زیر دریا بود. همانطور که دیدیم در سال 2022 گزارش شد، یک فوران آتشفشانی کابلی را که کشور جزیره ای تونگا را به فیجی متصل می کرد، از بین برد. این حادثه تا زمانی که تعمیرات انجام شود، تونگا را منزوی کرد.

ادامه این مقاله را در مورد محاسبات شبکه بخوانید

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور