باز شدن بازارهای جدید در میان رونق مرکز داده ایالات متحده – JLL | دانش مرکز داده

بر اساس گزارش مرکز داده آمریکای شمالی JLL H2 2023، تقاضا برای توسعه مرکز داده جدید در ایالات متحده در حال افزایش است.، امروز (28 فوریه) منتشر شد.

به گفته شرکت مدیریت املاک و سرمایه گذاری، این تقاضا با افزایش هوش مصنوعی و ادامه رشد در بازارهای ابری و مقیاس بزرگ تقویت شده است.

این رونق نیز چشم سرمایه گذاران باهوش و شرکت های سهام خصوصی را به خود جلب کرده است که هدفشان پیوستن به عجله و ارائه فرصت هایی برای تازه واردان به بازار است.

با این حال، چالش ها بسیار است. در حالی که مناطق مرکز داده اولیه مانند ویرجینیای شمالی و فینیکس با 1.6 گیگاوات و 884 مگاوات تراکنش های امضا شده پیشتاز هستند، بازارهای ثانویه مانند منطقه شمال غربی که شاهد امضای 554 مگاوات ظرفیت جدید در نیمه دوم سال 2023 بودند، دنبال می شود.

به دنبال قدرت، یافتن سرزمین جدید

استقبال گسترده هوش مصنوعی و مدل های زبان بزرگ مانند ChatGPT که از 100 میلیون کاربر ماهانه در ژانویه 2023 به 100 میلیون کاربر فعال هفتگی تا نوامبر افزایش یافته است، صاحبان مراکز داده فعلی را مجبور می کند تا مراکز داده خود را دوباره ابزار کنند تا هر مگاوات ممکن را در هر مربع فشار دهند. پا برای از بین بردن عطش قدرت هوش مصنوعی.

این شامل افزودن طبقات بیشتر، تولید برق در محل و ارتقای سیستم خنک‌کننده آنها از فناوری‌های خنک‌کننده هوای سنتی به روش‌های کارآمدتر مانند خنک‌کننده مایع است.

به گفته اندی چنگروس، مدیر بازارهای مرکز داده در JLL، جستجو برای قدرت بیشتر و زمین بیشتر، کاربران مرکز داده را وادار می کند تا در استراتژی IT خود برنامه ریزی بیشتری داشته باشند تا مناطق جدید را در نظر بگیرند و “متعهد به فضا و قدرت در جدول های زمانی تسریع شده باشند. ظرفیت متناسب با نیازهای خود را پیدا کنند.”

هنگامی که ظرفیت زمین و نیرو محدود می شود، توسعه دهندگان به دنبال بازارهای جدید می گردند. مناطق جدید برای پاسخگویی به تقاضا در حال افزایش هستند. سالت لیک سیتی ظرفیت خود را دو برابر می کند. آتلانتا در حالی که مناطق جدیدی مانند کلمبوس، مینیاپولیس، رنو، می سی سی پی و ایندیانا در حال رشد هستند، منطقه خود را تقویت کرده است.

JLL گفت: تقریباً 20 درصد از ظرفیت مرکز داده در حال ساخت از این بازارهای ثانویه است که شامل سرمایه گذاران و کاربران خارجی در حال گسترش به آمریکای لاتین نمی شود.

کارشناسان شخص ثالث

بر اساس این گزارش، مراکز داده در حال افزایش علاقه سرمایه گذاران خارجی هستند، به طوری که این بخش از سال 2013 شاهد 9 درصد CAGR در معاملات بوده است. استعداد و فرآیند برای راه اندازی این مراکز داده.”

در این گزارش آمده است که این شرکت‌ها به مدیریت املاک و دیگر کارشناسان صنعت با «مجموعه‌ای از مهندسان آموزش‌دیده برای محیط‌های بحرانی» روی می‌آورند. مراکز داده یک طبقه دارایی منحصربه‌فرد هستند و به مهارت‌های خاصی نیاز دارند تا در بهترین حالت خود کار کنند، و با کمبود نیروی کار برای مهندسین آموزش‌دیده، سرمایه‌گذارانی که به دنبال سرمایه‌گذاری از این فرصت هستند، باید با اپراتورهای باتجربه شریک شوند.»

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور