قبل از اینکه گوگل این بخش را در سال 2021 تعطیل کند، Stadia Games و Entertainment این فرصت را برای پیگیری انحصاری Death Stranding هیدئو کوجیما رد کردند.
هنگامی که Stadia برای اولین بار در سال 2019 معرفی شد، گوگل این کار را با شکوه انجام داد و با ایده هایی مانند Stream Connect برای مشاهده فوری گیم پلی هم تیمی های خود، چشم انداز بزرگی از آنچه فناوری استریم ابری می تواند فعال کند را به نمایش گذاشت. بهجای تکیه بر شرکتهای شخص ثالث برای دیدن مزیتهای این ایدهها، Google بازیها و سرگرمیهای Stadia را – به سرپرستی جید ریموند کهنهکار صنعت – تشکیل داد تا تجربیاتی را ایجاد کند که فقط در Stadia امکانپذیر باشد.
با گذشت کمی بیش از یک سال از وجود Stadia، با این حال، با توجه به اینکه این سرویس طبق گزارشها اهداف کاربر را توسط «صدها هزار» از دست داده بود، گوگل شروع به تعطیل کردن بخش بازیها و سرگرمیهای Stadia کرد. قبل از آن تعطیلی، گوگل با چند توسعهدهنده معروف در صنعت بازی کار میکرد تا عناوین انحصاری Stadia را تولید کند.
برخی از شرکتها مانند Harmonix به طور عمومی تایید شده بودند که روی عناوین Stadia کار میکنند، در حالی که نامهایی مانند Yu Suzuki و Hideo Kojima پس از این واقعیت گزارش شده بود. فرض بر این بود که این تلاشها منجر به عناوین شخص دوم منتشر شده توسط Stadia Games & Entertainment شود، برخلاف بازیهای داخلی که توسط تیم Shannon Studstill و Star Labs گوگل توسعه مییابند.
یک منبع گفته است 9to5Google بازیای که کوجیما روی آن کار میکرد، قرار بود دنبالهای انحصاری برای Death Stranding باشد، بازیای که ابتدا بهعنوان یک انحصاری پلیاستیشن در سال ۲۰۱۹ عرضه شد. جایی که بازی اصلی Death Stranding یک بازی چندنفره ناهمزمان بود – که در آن اقدامات انجام شده در شما انجام میشد. جهان میتواند روی سایر بازیکنان تأثیر بگذارد، مانند ساختن علائم برای کمک به دیگران برای یافتن راه خود – بازی پیشنهادی صرفاً یک تجربه تک نفره خواهد بود.
در واقع، منبع ما می گوید که ماهیت تک نفره بازی بود که باعث شد گوگل همکاری Stadia با کوجیما را لغو کند و این شرکت معتقد بود دیگر بازاری برای تجربه های انفرادی وجود ندارد. طبق گزارش ها، بازی تایید اولیه گوگل را دریافت کرده بود و مراحل اولیه توسعه را آغاز کرده بود. با این حال، مدت کوتاهی پس از نمایش اولین ماکاپ ها در اواسط سال 2020، گوگل این پروژه را به طور کامل کنار گذاشت.
گزارشهای قبلی درباره تلاشهای Stadia در نظر گرفته شده توسط Kojima Productions ادعا میکرد که این یک «بازی ترسناک اپیزودیک» خواهد بود و خود کوجیما برای کار با پتانسیل ابر هیجانزده است. در نهایت، گفته شد که فیل هریسون، مدیر کل Stadia، آخرین تماس را برای لغو پیگیری Death Stranding انجام داد.
پس از آن لغو، بین نسخه های جدیدتر PC و Xbox، Death Stranding به یک بازی مورد توجه تبدیل شده است که یک دنباله کامل اکنون در دست ساخت است. فراتر از آن، محبوبیت پایدار بازیهایی مانند God of War، Marvel’s Spider-Man و Control نشان میدهد که بازیهای تکنفره همچنان یک بازار اصلی هستند، بهویژه برای پلتفرمهای انحصاری.
حتی با بهره مندی از آینده نگری، نمی توان دانست که آیا یک بازی انحصاری از Hideo Kojima می تواند در آینده Stadia به عنوان یک پلتفرم تفاوت ایجاد کند یا خیر. مطابق با جدول زمانی خود کوجیماDeath Stranding اصلی در سال 2015 وارد توسعه شد و تا سال 2019 راه اندازی نشد. اگر پیگیری به یک بازه زمانی مشابه نیاز داشت، حتی قبل از اینکه Google Stadia را قطع کند، عرضه نمی شد.
اطلاعات بیشتر در Stadia:
FTC: ما از پیوندهای وابسته خودکار برای کسب درآمد استفاده می کنیم. بیشتر.
برای اخبار بیشتر، 9to5Google را در YouTube بررسی کنید: