- حجم جستجو: تجزیه و تحلیل دقیق حجم جستجو را می توان در Searchmetrics Research Cloud یافت. کاربران در ایالات متحده به طور متوسط 38131 بار در ماه کلمه کلیدی مانند “پارسول” را جستجو می کنند.
- فصلی بودن: فصلی بودن نشان می دهد که حجم جستجو در طول سال چگونه تغییر می کند – و نشان می دهد که تفاوت های فصلی چقدر مرتبط هستند. حجم جستجو در دسامبر با 25656 عبارت جستجو به پایین ترین حد خود رسید، قبل از اینکه در جولای با حدود 54818 عبارت جستجو به اوج خود بازگشت.
- گسترش SERP: گسترش SERP نشان می دهد که چگونه ویژگی های SERP در صفحه نتیجه کشف کلمه کلیدی پخش می شوند. آنها می توانند به عنوان تبلیغات لیست محصولات یا در بالا یا پایین صفحه نتایج جستجو ظاهر شوند.
- هدف جستجو: در اینجا می توانید هدف جستجوی کلمه کلیدی انتخاب شده را ببینید – چه اطلاعاتی، ناوبری یا تراکنشی باشد.
اهمیت حجم جستجو برای بهینه سازی موتورهای جستجو
میتوانید از حجم جستجو برای پیشبینی بهینهسازی موتور جستجو (SEO) و بهینهسازی محتوا استفاده کنید تا بفهمید کدام کلمات کلیدی و عبارتهای جستجو را باید برای بهینهسازی در اولویت قرار دهید. اگر بتوانید میانگین حجم جستجو در ماه را محاسبه کنید، می توانید از این داده ها برای تخمین میزان ترافیکی که یک موقعیت رتبه بندی خوب برای یک کلمه کلیدی خاص ایجاد می کند استفاده کنید.
این رویکرد اعداد محور به این معنی است که شما همچنین می توانید محتوا و سئوی خود را بهینه کنید. اگر در حال حاضر رتبه خوبی برای کلمه کلیدی با حجم جستجوی بالا دارید، به عنوان مثال در صفحه دوم نتایج جستجو، می توانید سئو و محتوای درون صفحه و خارج از صفحه خود را بهینه کنید تا نتایج بهتری به دست آورید.
در عین حال، حجم جستجو تنها یک شاخص برای بهینهسازی موتور جستجو است و در حالت ایدهآل باید با دادههای دیگر مقایسه شود – مانند قصد کاربر برای یک کلمه کلیدی خاص. عبارتهای جستجوی ناوبری اغلب حجم جستجوی بسیار بالایی دارند، زیرا کاربران دقیقاً میدانند به کجا میخواهند بروند، مثلاً به فیسبوک یا آمازون، اما نام دامنه را در نوار آدرس مرورگر وارد نمیکنند و به جای آن، آن را در گوگل جستجو میکنند. بهینه سازی برای این کلمات کلیدی چندان مؤثر نیست زیرا نمی توان انتظار داشت که ترافیک زیادی از این پرس و جوها ایجاد شود.
CPC برای یک کلمه کلیدی همچنین می تواند اطلاعات اضافی مهمی را در مورد اینکه بهینه سازی آن کلمه کلیدی چقدر مفید است ارائه می دهد. اگر یک کلمه کلیدی دارای حجم جستجوی بالا، CPC بالا باشد و هدف جستجو به دست آوردن اطلاعات یا انجام تراکنش باشد، می توانید فرض کنید که رقابت زیادی برای یکی از رتبه های برتر وجود دارد. برعکس، یک کلمه کلیدی با CPC پایین ممکن است نشان دهد که بهینه سازی برای آن می تواند ترافیک ایجاد کند، اما این ترافیک منجر به تبدیل در وب سایت شما نمی شود.
علاوه بر این، شما نباید به حجم جستجو برای یک کلمه کلیدی مجزا نگاه کنید. به جای آن به حجم جستجو برای دسته ای از موضوعات نگاه کنید. از این گذشته، جستجوهای کاربران برای یک موضوع خاص طولانی تر و دقیق تر می شوند. و کلمات کلیدی دم بلند بیش از نیمی از کل ترافیک تولید شده توسط موتورهای جستجو را تشکیل می دهند.