چگونه می توانید آدمخواری کلمات کلیدی را برطرف کنید؟
اگر به دنبال رفع مشکلی در مورد آدم خواری کلمات کلیدی در صفحات خود هستید یا می خواهید مطمئن شوید که این اتفاق در وهله اول رخ نمی دهد، نکات زیر را بررسی کنید:
301 هدایت مجدد
اگر میتوانید بدون URL خاصی این کار را انجام دهید، برای مثال به این دلیل که نمایشها و کلیکهای بسیار کمتری دریافت میکند و در نتیجه بر رتبهبندی یک صفحه دیگر تأثیر میگذارد، میتوان از redirect 301 برای هدایت مجدد کاربر به صفحه با عملکرد بهتر استفاده کرد.
محتوا را با هم ترکیب کنید
اگر دو یا چند صفحه را با محتوای مرتبط شناسایی کردید، سعی کنید آنها را برای ایجاد یک صفحه جدید ترکیب کنید.
از تگ noindex استفاده کنید
در برخی موارد ممکن است بخواهید هر دو صفحه را در دامنه نگه دارید. کاری که میتوانید در اینجا انجام دهید استفاده از یک برچسب noindex است که به موتورهای جستجو میگوید صفحه ضعیفتر را در فهرست جستجوی خود وارد نکنند. گوگل به خزیدن صفحه ادامه می دهد اما در نتایج جستجو ظاهر نمی شود.
مجموعه کلمات کلیدی را تغییر دهید
راه حل رایج دیگر تغییر و گسترش مجموعه کلمات کلیدی است. اگر محتوا برای مدت طولانی آنلاین بوده است، این راه خوبی برای افزودن کلمات کلیدی مرتبط جدید است. مجموعه کلمات کلیدی longtail در اینجا اهمیت ویژه ای دارد.
از تگ canonical استفاده کنید
اگر صفحات A و B تکراری هستند و B ارزش خاصی برای کاربر ندارد، می توان از یک تگ متعارف در کد منبع صفحه استفاده کرد تا به موتورهای جستجو بگوید که صفحه A صفحه ترجیحی است. این روش ایده آلی است که می توانید هر دو صفحه را در فهرست قرار دهید و به موتور جستجو اطلاع دهید که کدام یک از دو صفحه مهم تر است.
نتیجه گیری در مورد آدمخواری کلمات کلیدی
بهینه سازی چندین صفحه برای یک کلمه کلیدی خاص مفید نیست. این رتبه بندی های متعدد می تواند یک صفحه را از رتبه بندی بالا در نتایج جستجو باز دارد. تشخیص این اولین گام برای جلوگیری از داشتن این همپوشانی ها در وهله اول است.
روش های مختلفی برای بررسی اینکه آیا چندین صفحه برای کلمات کلیدی مشابه در فهرست جستجوی گوگل رتبه بندی می شوند یا خیر وجود دارد.
هنگامی که این کار را انجام دادید، سپس باید تصمیم بگیرید که کدام راه حل به بهترین وجه نیازهای شما را برآورده می کند. این به عوامل متعددی بستگی دارد. به عنوان مثال، تعداد صفحات فرعی به طور کلی تحت تأثیر قرار میگیرند، چه تمرکزی روی کلیدواژهها وجود دارد، و چقدر کار میخواهم و میتوانم سرمایهگذاری کنم.